عزم جدی فیسبوک برای مقابله با سوء استفاده‌ها
فیسبوک 583 میلیون حساب کاربری جعلی را حذف کرد
فیس‌بوک این شرکت بزرگ عرصه فناوری اولین گزارش شفاف خود در ارتباط با فعالیت‌هایی که در چند وقت اخیر انجام داده را منتشر کرده است. سند منتشر شده دارای بخش‌های قابل توجهی است که به فعالیت‌های سه ماهه اول سال 2018 فیسبوک اشاره دارد. در این گزارش آماده است که فیسبوک 583 میلیون حساب جعلی را حذف کرده و همچنین مانع انتشار 837 میلیون هرزنامه شده است.

1606683296_1_0.gif

حذف 583 میلیون حساب کاربری جعلی از آن جهت حائز اهمیت است که فیسبوک ماهانه 2.2 میلیارد کاربر فعال دارد. کاربرانی که حداقل یک بار در ماه از این شبکه اجتماعی استفاده می‌کنند. با یک حساب سرانگشتی متوجه می‌شویم که به ازای هر چهار حساب قانونی و معتبر دست‌کم یک حساب جعلی وجود دارد. وجود حساب‌های جعلی یکی از مشکلات قدیمی فیسبوک است. برخی از کاربران معتبر و قانونی فیسبوک به دلایل مختلف برای خود پروفایل‌های جعلی روی این شبکه اجتماعی ساخته‌اند. ساخت حساب‌های کاربری جعلی کار چندان دشواری نیست، به واسطه آن‌که در عمل مکانیزم دقیقی برای احراز هویت چنین حساب‌هایی وجود ندارد.

به‌طور معمول حساب‌های جعلی از عکس‌های جذابی استفاده می‌کنند تا نگاه‌های زیادی را به سمت خود جلب کنند. در حالی که شمار زیادی حساب جعلی روی فیسبوک وجود دارد، اما این شرکت اعلام کرده است که بیشتر حساب‌های جعلی چند دقیقه پس از ساخته شدن حذف می‌شوند تا مانع دسترسی آن‌ها به پروفایل کاربران واقعی شوند. این فیلترینگ با اتکا بر هوش مصنوعی انجام می‌شود. با این حال این شرکت تخمین زده است نزدیک به چهار درصد حساب‌های فعالی که در سه ماهه اول سال جاری میلادی ساخته شده‌اند جعلی هستند. فیسبوک به لطف به‌کارگیری هوش مصنوعی موفق شده است تا حدود زیادی مشکل هرزنامه‌ها را نیز حل کند. فیسبوک می‌گوید 837 میلیون هرزنامه به‌ شکل خودکار شناسایی و حذف شده‌اند، پیش از آن‌که کاربران وجود چنین مشکلی را گزارش دهند.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟