Build 2018
در کنفراس بیلد امسال مایکروسافت چه گذشت؟
یک سال دیگر گذشت و به موعد برگزاری کنفرانس بیلد 2018 مایکروسافت رسیدیم. کنفرانسی که در آن با مهم‌ترین و جدیدترین دستاوردهای مایکروسافت آشنا می‌شویم. دستاوردهایی که به شکل مستقیم یا غیر مستقیم بر زندگی کاربران حوزه فناوری تاثیر می‌گذارد. مایکروسافت در این کنفرانس همچنین به تشریح برنامه‌ها و چشم‌اندازهای این شرکت در سال جاری و سال‌های آتی می‌پردازد. اما مایکروسافت در کنفرانس امسال چه خبرهای خوشحال‌کننده‌ای برای کاربران به ارمغان آورد و از چه محصولات شگفت‌انگیزی رونمایی کرد؟ در این مقاله بخش‌هایی از صحبت‌های آقای نادلا در رابطه با هوش مصنوعی، آژر و آینده آژر را مورد بررسی قرار داده‌ایم.

1606683296_1_0.gif

در ابتدای این کنفرانس شارلوت یاکونی مدیر بخش روابط عمومی مایکروسافت به روی صحنه آمد. او در ابتدای صحبت‌های خود گفت: « ما صدای کاربران را شنیدیم. پروژه emma بر مبنای بازخوردها و نقطه نظرات کاربران کار خود را آغاز کرد. پروژه‌ای که در نظر دارد به بیماران مبتلا به بیماری پارکینسون کمک کند.

در سه روز آینده این کنفرانس اطلاعات بیشتری در ارتباط با این پروژه در اختیار شما قرار خواهیم داد. توسعه‌دهندگان نرم‌افزارهای کاربردی همواره در کانون توجه مایکروسافت قرار داشته‌اند. ما به پیشنهادها و انتقادات توسعه‌دهندگان گوش دادیم و بر همین اساس ابزارهای کاربردی متنوع و قدرتمندی را در این زمینه ارائه کردیم. در کنفرانس امسال توسعه‌دهندگانی از 70 کشور جهان حضور دارند. در کنفرانس امسال جوان‌ترین توسعه‌دهنده دختری است که تنها 10 سال سن دارد که همراه با خواهر خود به روی صحنه آماده است.

ما در یک سال گذشته سرویس آژر را توسعه دادیم تا توسعه‌دهندگان به راحتی بتوانند بر پایه یک بستر ابری قدرتمند سرویس‌ها و محصولات قدرتمندی را تولید کنند. ماحصل این تلاش‌ها باعث شد تا سرویس‌های آنلاین مایکروسافت با 64 زبان مختلف قابل استفاده باشد. جزییات و اسناد مربوط به این سرویس‌ها به شکل آنلاین در اختیار کاربران قرار دارد. بدون اغراق باید بگوییم که اکنون بهترین زمان برای توسعه‌دهندگان برنامه‌های کاربردی است.»

در ادامه این کنفرانس مرد شماره یک مایکروسافت ساتیا نادلا به روی صحنه رفت. او صحبت‌های خود را این‌گونه آغاز کرد: «فرصتی به دست آمد تا یکبار دیگر در خدمت شما باشیم. من پیش از برگزاری بیلد امسال با بیل گیتس و همچنین سهام شرکت اپل گفت‌وگویی داشتم. نزدیک به 30 سال است که بیل را می‌شناسم و تاکنون او چنین صحبت‌هایی نکرده بود. در سال گذشته در ارتباط با چالش‌ها، موقعیت‌ها و مسئولیت‌پذیری مایکروسافت با شما سخن گفتم.

اگر به تاریخ شهر نیویورک نگاهی داشته باشید مشاهده می‌کنید که نیوریورک به لطف نوآوری‌هایی همچون ماشین‌ها، سیستم فاضلاب مدرن و پیشرفته، آسمان‌خراش‌ها و تلفن‌های همراه نمایی متفاوت نسبت به 20 سال گذشته داشته است. با این حال ظهور نوآوری‌ها محدود نشده و هنوز هم فرصت‌های بی بدیلی در اختیار ما قرار دارد. جهان ما به سرعت در مسیر مکانیزه و هوشمند شدن در حال حرکت است. عصری که فناوری جزء لاینفنک زندگی ما شده است. کافی است به اطراف خود نگاه کنید تا ماشین‌های هوشمند، گوشی‌های هوشمند و دفاتر هوشمند را مشاهده کنید. شهرهای هوشمندی که به راحتی به یکدیگر متصل شده‌اند زمینه‌ساز به وجود آمدن فرصت‌های تازه‌ای شده‌اند.

اما باید بدانید که فرصت‌های جدید مسئولیت‌پذیری جدیدی را نیز به همراه می‌آورند. مسئولیت‌پذیری به این معنا که فناوری همواره باید در اختیار مردم قرار داشته باشد. در این میان یکسری موضوعات هستند که باید به شکل جدی مورد توجه قرار گیرند. اولین مورد در ارتباط با حریم خصوصی کاربران است. خط‌مشی‌ مایکروسافت به‌گونه‌ای تنظیم شده است تا این شرکت اطمینان حاصل کند حریم خصوصی کاربران کاملا شخصی باقی می‌ماند. مایکروسافت می‌خواهد اطمنیان حاصل کند که این تنها خود کاربران حقیقی هستند که به داده‌های خود دسترسی دارند و شخص ثالثی داده‌های آن‌ها را شنود نمی‌کند.

ما همواره به دنبال بهبود زیرساخت‌ها و مولفه‌های امنیتی هستیم. در همین ارتباط نحوه تعامل مایکروسافت با دولت بر مبنای همین چهارچوب‌های از پیش تعیین شده است. هوش مصنوعی موضوع مهم دیگری است که مورد توجه مایکروسافت قرار دارد. ما باید میان قابلیت‌ها و توانایی‌های هوش مصنوعی و گستره کاربردی بودن آن حد و مرز مشخصی را تعریف کنیم. هوش مصنوعی باید به اندازه‌ای پیشرفت کند که بتوانیم روی تصمیمات آن حساب باز کنیم.

در این ارتباط مایکروسافت موفق شده است به پیشرفت‌های چشم‌گیری در زمینه درک هوش مصنوعی از زبان طبیعی نائل شود. مایکروسافت روی هوش مصنوعی سرمایه‌گذاری‌های عظیمی انجام داده است. به‌طوری که از ظرفیت‌های هوش مصنوعی به شکل مطلوبی استفاده کند. فراموش نکنید موفقیت‌های شما همانا موفقیت‌های مایکروسافت خواهد بود. این کنفرانس در ارتباط با فرصت‌هایی است که پیش روی شما قرار دارد. در حال حاضر دو فرصت مهم پیش روی شما قرار دارد. زیرساخت ابری آژر و مایکروسافت 365 دو فرصت قابل توجه هستند.

دو فرصت بی بدیلی که با اتکا بر آن‌ها می‌توان به سمت سرویس‌های هوشمند آنلاین و کلاود مهاجرت کرد. سرویس آژر در طول این سال‌ها موفق شده است تعریف برنامه‌های کاربردی را دستخوش تغییر سازد. در طول این سال‌ها شرکت‌های کوچک و بزرگ مختلفی در سراسر جهان از آژر استفاده کرده‌اند. این شرکت‌ها اذعان داشته‌اند که آژر باعث بهبود بهره‌وری آن‌ها شده است.

در شرایطی که Azure Stack تنها یک سال عمر دارد، اما میزان استقبال از آن غیرقابل تصور بوده است. در کمال خرسندی باید بگوییم که از این پس اینترنت اشیا آژر به شکل متن‌باز در اختیار مردم قرار خواهد گرفت. به‌طوری که توسعه‌دهندگان بتوانند از این سرویس آن‌گونه که نیاز دارند استفاده کنند. خبر خوش خوشحال کننده دیگری که برای شما دارم این است که مایکروسافت با همکاری کوال‌کام و با اتکا بر سرویس اینترنت اشیا  آژر موفق شده است دوربین خانگی هوشمندی را طراحی کند که تا اواخر سال جاری میلادی به بازار وارد خواهد شد.

مایکروسافت در یک سال گذشته با dji نیز همکاری داشته که همانند پروژه قبل با اتکا بر اینترنت اشیا آژر، پهپادهای هوشمند و خودرانی را طراحی کرده است. Azure Sphere پروژه قدرتمند دیگر مایکروسافت است. اجازه دهید به بحث هوش مصنوعی باز گردیم. اگر بخواهیم هوش مصنوعی را تنها در دستان چند کشور با هوش مصنوعی در دستان همه توسعه‌دهندگان مقایسه کنیم چه ذهنیتی دارید؟ این همان رویکردی است که ما به دنبال آن هستیم. مایکروسافت مشتریان زیادی در ارتباط با هوش مصنوعی دارد.

کوکاکولا در ارتباط با شناسایی ویدیوهای خاص، شرکت خودروسازی BMW در رابطه با دستیار هوشمند به کار گرفته شده در ماشین‌ها، توییتر برای ترجمله و تحلیل توییت‌های منتشر شده از سرویس هوش مصنوعی آژر استفاده کرده‌اند. شرکت هوآوی نیز در رابطه با ترجمه متنون در گوشی‌های خود از هوش مصنوعی ما بهره برده است. شیائومی موفق شده است دستگاهی طراحی که که قادر است ترجمه همزمان ارائه کرده و به افراد اجازه دهد در هر نقطه از جهان با یکدیگر در ارتباط باشند. در این راه شیائومی از هوش مصنوعی مایکروسافت بهره برده است. نمونه‌های  یاد شده گوشه‌ای از تلاش‌های و تعاما مایکروسافت با مشتریان تجاری خود بودند.

کینکت زمانی که اولین بار در سال 2010 کارکردی فراتر از بازی‌ها پیدا کرد و در حوزه‌های مختلفی همچون آموزش و پزشکی مورد استفاده قرار گرفت. ما در زمینه هلولنز نیز پیشرفت‌هایی داشتیم. اکنون باعث خوشحالی است که در رابطه با پروژه کینکت ویژه آژر صحبت کنیم. از طریق ترکیب حس‌گرهای هوشمند قادر هستیم کارکردهای مختلفی برای این ابزار ترسیم کنیم.

هوش مصنوعی محاوره‌ای مبتنی بر آژر می‌تواند به چهارچوب‌هایی دسترسی داشته باشد که فرآیند ساخت بات‌های هوشمند و همچنین چت‌بات‌های هوشمند را بیش از پیش ساده می‌کند. این ترکیب باعث می‌شود تا برنامه‌های محاوره‌ای یا در اصطلاح رایج گفت‌وگومحور هوشمندتر از قبل در دسترس باشند. این رویکرد به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تا برنامه‌های محاوره‌ای هوشمندتری را طراحی کنند. برنامه‌هایی که به راحتی می‌توان در هر مکانی آن‌ها را به اشتراک قرار داد.»

در بخش دیگری از این کنفرانس سم جورج؛ مدیربخش آژر به روی صحنه آمد. او گفت: «بسیاری از صنایع امروزه برای اتصال بخش‌های مختلف کسب‌وکار خود به یکدیگر از آژر استفاده می‌کنند. حس‌گرها داده‌های زیادی را تولید می‌کنند. در نتیجه بهترین راهکار برای تحلیل این داده‌ها به کارگیری هوش مصنوعی به شکل توکار است. در همین نقطه است که آژر به یاری شرکت‌ها می‌آید. Dji یکی از شرکت‌های معروف در زمینه طراحی پهپادها است. ماحصل همکاری مایکروسافت با شرکت dji خلق پهپادهای هوشمندی بوده که با پرواز بر فراز آسمان‌خراش‌ها می‌توانند به شکل هوشمند و خودکار وضعیت سازه‌ها را مورد بررسی قرار دهند.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟