اضافه شدن یک قابلیت فوق‌العاده به مرورگر کروم
نسخه جدید گوگل کروم به‌تدریج رفتار کاربران در پخش ویدیوها را یاد می‌گیرد
مرورگر وب کروم که متعلق به یکی از غول‌های فناوری دنیا، گوگل است توانسته با بیشتر از 50 درصد سهم بازار سلطه خود را در دنیای مرورگرها به‌همگان ثابت کند. گوگل کروم هم در دسکتاپ‌ها و هم در اسمارت‌فون‌ها از تمام رقبای خود بهتر عمل کرده است. به‌تازگی گوگل چند ویژگی جدید و فوق‌العاده را به این مرورگر اضافه کرده است.

وقتی صحبت از وب و وب‌گردی می‌شود به‌جرأت می‌توان گفت که گوگل ایده‌های شفاف و روشنی در خصوص نیازهای کاربران خود و هم‌چنین مرورگری که از آن استفاده می‌کنند دارد. یکی از ویژگی‌هایی که کاربران علاقه چندانی نسبت به‌آن ندارند امکان پلی‌بک خودکار فایل‌های تصویری است.

با این‌که این معضل در آخرین نگارش این مرورگر حل شد، اما حالا گوگل یک راه‌کار جدید به‌این محصول اضافه کرده است. از این پس، کروم رفتار کاربران را در نوع استفاده از این مرورگر یاد می‌گیرد.

در نگارش 66 کروم بود که گوگل تصمیم گرفت پخش خودکار ویدیوها را متوقف کند و زبانه‌هایی که بدون داشتن مجوز فیلم‌ها را با صدا پخش می‌کردند خاموش کند. این تصمیم گوگل حرکت رو به‌جلوی مؤثری بود که باعث خشنودی کاربران شد. تا پیش از این، کاربر مجبور بود ویدیوهایی را که در حال پخش بودند به‌صورت دستی متوقف کند.

حالا قرار است یک ویژگی جدید به‌این محصول اضافه شود و این رفتار تا حدود زیادی بهینه شود. با این امکان تازه، مرورگر رفتار کاربران را یاد می‌گیرد و تنها در شرایط خاص است که اجازه پخش ویدیوها را می‌دهد.

در عمل، تنها سایت‌هایی که کاربران به‌صورت تفریحی در آن فیلم تماشا می‌کنند یا با آن‌ها در تعامل هستند می‌توانند به‌صورت خودکار ویدیوها را پخش کنند. تمام ویدیوهای دیگر متوقف شده و فقط در صورتی‌که کاربر دکمه پخش را بزند، شروع به پخش می‌کنند.

اما اگر سروکار زیادی با این مقوله ندارید و تاریخچه کافی از رفتار شما برای کروم وجود ندارد، گوگل از یک لیست هزارتایی از سایت‌های شناخته شده و هم‌چنین تجارب سایر کاربران استفاده می‌کند. این بهینه‌سازی تا چند روز دیگر در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟