گوگل زیر چتر Alphabet
گوگل یک شرکت مادر به نام آلفابت تأسیس کرد
گوگل در حال بازسازی خودش تحت پوشش شرکتی به نام آلفابت با مدیرعاملی لری پچ و سرگئی برین بنیان‌گذاران این شرکت‌ها است. در‌ همین رابطه سوندار پیچای یک ستون قدرتمند و قابل اعتماد برای مدیرعاملی گوگل خواهد بود. این دو در پستی نوشتند: « سرگئی و من تصمیم گرفتیم تا کسب و کار جدیدی را با تمرکز روی یکسری موضوعات جدید آغاز کنیم. در دنیای فناوری مکانی که ایده‌ها به‌سرعت رشد کرده و انقلابی را پدید می‌آورند، باید همگام با آن‌ها در حرکت بود.»

1606683296_1_0.gif

لری پیچ و سرگئی در وبلاگ خود در همین رابطه نوشتند: « شرکت ما امروزه به‌خوبی به کار خود ادامه می‌دهد، اما اعتقاد ما بر این است که می‌تواند پاسخگو و شفاف‌تر از وضعیت فعلی خود عمل کند. در نتیجه ما در حال ساخت شرکت جدیدی به‌نام آلفابت (Alphabet) هستیم. من به‌عنوان مدیرعامل آلفابت و شریکم سرگئی در این ارتباط هیجان‌زده هستیم.»

در طول سال‌های گذشته، گوگل به فزاینده‌ای حوزه کاری و محصولات خود را به‌مراتب فراتر از موتور جستجوگر عظیم خود افزایش داده است و همواره برنامه‌های جاه‌طلبانه‌ای را دنبال کرده است. جستجوگر و سیستم تبلیغاتی آن هنوز در هم در غالب کشورهای جهان مورد استفاده قرار گرفته و بیش از 50 میلیارد دلار در سال برای گوگل درآمدزایی می‌کنند، اما اینترنت تکامل یافته است، لری پیچ به‌دنبال کانالی از کسب درآمد است که در سال‌های آینده بوجود خواهند آمد. این شرکت روی همه چیز از گوشی‌های هوشمند گرفته تا دستگاه‌های پوشیدنی و ماشین‌های خودران شرط‌بندی‌های سنگینی انجام داده است. اما علاوه بر خود گوگل، گوگل ایکس شرکتی که در اصل یک آزمایشگاه تحقیقاتی به‌شمار می‌رود، Calico شرکتی که در زمینه افزایش طول عمر انسان‌ها به فعالیت مشغول است و Life Sciences که روی پروژه‌هایی همچون ارتباط هوشمند با بیماران دیابتی مشغول به‌کار است از زیر مجموعه‌های آلفابت خواهند بود. یوتیوب، سرویس عظیم و گسترده ویدویی گوگل و آندروید سیستم‌عامل همراه تجاری همچنان به‌عنوان بخشی از گوگل باقی خواهند ماند. لری پیچ در همین رابطه اعلام کرده است: «من و سرگئی همچون گذشته به تخصیص سرمایه و اداره کردن امور به‌عنوان مدیرعامل و رییس تجاری به فعالیت خواهیم پرداخت.» این تغییر و تحول یک حرکت تبلیغاتی خوب برای پیچای محسوب می‌شود. پیچای سال گذشته مسئولیت‌های زیادی در گوگل داشت. در اکتبر لری پیچ اعلام کرد پیچای نقش‌های بیشتری را در آینده گوگل ایفا خواهد کرد و بیشتر مسائل مربوط به محصولات به او واگذار خواهد شد. این مسئولیت‌ها در ارتباط با مهم‌ترین محصولات گوگل شبیه به جستجوگر، نقشه‌ها و آندروید خواهد بود. در آینده تمرکز اصلی گوگل رو این نوع محصولات مرکزی قرار خواهد داشت.

لری پیچ همچنین عنوان کرده است: «من احساس خوشحالی می‌کنم، فردی با استعداد را در کنار خودم دارم که توانایی هدایت و مدیریت گوگل را بر عهده خواهد داشت، این موضوع باعث می‌شود تا زمان آزاد بیشتری برای من بوجود آید تا به انجام کارهایی که در نظر دارم به‌پردازم.»

لری پیچ می‌گوید این ساختار جدید کمک خواهد کرد تا ما به اهداف زیر برسیم:

تکمیل کارها و پروژه‌های بلندپروازانه

دستیابی به چشم‌انداز‌‌های بلند مدت

توان‌مندسازی کارآفرینان و شکوفایی شرکت‌های بزرگ

سرمایه‌گذاری در فرصت‌ها و منابع جدیدی که به دنبال آن‌ها هستیم

بهبود شفافیت و نظارت بر آن چه انجام می دهیم.

ساخت گوگلی بهتر از قبل با تمرکز ویژه

و امیدوار هستیم... ماحصل همه این فعالیت‌ها تا حد امکان به بهبود زندگی افراد کمک کند.

پیچ و برین نام آلفابت را به این دلیل انتخاب کرده‌اند که مجموعه‌ حروف الفبا را شکل می‌دهد. الفبا یکی از مهمترین نوآوری‌ها و اختراعات بیشریت به شمار می‌رود. Alphabet Inc جایگزین Google Inc خواهد شد، اما برای آن‌که گوگل برای همگان نام شناخته‌ شده‌ای است این شرکت همچنان تحت نام‌های نام‌آشنای GOOG و GOOGL به فعالیت تجاری خود ادامه خواهد داد. سرمایه‌گذاران و سهام‌داران با شنیدن این خبر واکنش مثبتی به آن نشان دادند و بیش از 6 درصد سهام خود را افزایش دادند. (لری پیچ لینکی را در همین ارتباط به صفحه مربوط به سرمایه‌گذاران در پست خود قرار داده است.)

او در پست خود نوشته است: « G برای Google است. چنان‌که برای Alphabet ما همچنان از همان نام استفاده می‌کنیم.!» 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟