Firebase Dynamic Links
گوگل به کار سرویس کوتاه‌کننده لینک‌های خود پایان می‌دهد
کاربرانی که به‌طور مرتب پست‌هایی در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک قرار می‌دهند در اغلب موارد از سرویس کوتاه‌کننده لینک‌ها استفاده می‌کنند. این سرویس به کاربران اجازه می‌دهد تا آدرس‌های طولانی که امکان قرار دادن آن‌ها به شکل واقعی امکان‌پذیر نیست را کوتاه کنند. اینکار دو مزیت دارد. اول آن‌که یک آدرس بزرگ را کوتاه می‌کنند و دوم آن‌که سرویس‌های فوق به ایجادکننده لینک اجازه می‌دهند گزارشی از نحوه بازدیدها به دست آورد. اما گوگل در نظر دارد به کار سرویس کوتاه‌کننده لینک‌های خود موسوم به goo.gl پایان دهد.

1606683296_1_0.gif

سرویس کوتاه‌کننده لینک‌های گوگل یکی از بهترین سرویس‌هایی است که در اختیار کاربران قرار دارد. با این وجود مطابق با گزارش‌های منتشر شده، گوگل اعلام کرده است که در نظر دارد این سرویس شناخته شده را بازنشسته کرده و سرویس جدیدتر و البته قدرتمندتری را جایگزین آن کند. مهم‌ترین مزیتی که سرویس گوگل در اختیار ما قرار می‌دهد این است که آدرس‌های کوتاه شده را ذخیره می‌کند و از این طریق به شما اجازه می‌دهد تعداد کلیک‌های انجام شده روی لینک کوتاه را مشاهده کنید. البته برای این منظور باید از طریق حساب کاربری جیمیل از آن استفاده کنیم. اگر جزء آن گروه از کاربرانی هستید که به‌طور مداوم از این سرویس استفاده می‌کنند بدون شک ناراحت خواهید شد که به شما اعلام داریم تیم توسعه‌دهندگان فناوری‌های تحت وب گوگل اعلام کرده است که سرویس Goo.gl یک سال دیگر یا به عبارت دقیق‌تر سال دیگر برابر با 30 مارس 2019 از کار خواهد افتاد. روند بسته شدن این سرویس از ماه آوریل آغاز می‌شود، اما لینک‌هایی که روی آن ایجاد شده هنوز هم فعال خواهند بود. با این حال پس از 13 آوریل کاربران چه به صورت شناخته شده و چه به صورت ناشناس قادر نخواهند بود از این سرویس برای کوتاه کردن لینک‌ها استفاده کنند. گوگل این سرویس را اولین بار در سال 2009 میلادی راه‌اندازی کرد و همچنین به توسعه‌دهندگان اجازه داده از طریق اضافه کردن یک واسط برنامه‌نویسی لینک‌های QR مرتبط را نیز مورد استفاده قرار دهند. البته گوگل سرویس جایگزینی را برای این منظور پیشنهاد داده است.

Firebase Dynamic Links سرویسی است که به جای Goo.gl در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. گوگل گفته است که از 13 آوریل کاربران می‌توانند از سرویس FDL برای انجام کارهای خود استفاده کنند. در حالی که سرویس goo.gl تا مدت‌ها بهترین خدمات را به کاربران ارائه می‌کرد اما به مرور زمان نواقص آن ظاهر شد. این کاستی‌ها به گونه‌ای بود که حتا خود این شرکت اعلام داشت goo.gl بیش از اندازه ابتدایی بوده و فاقد قابلیت‌های مدرن و به‌روز است. عدم پویایی یکی از مهم‌ترین معایب این سرویس است. عدم پویایی به معنای آن است که یک کاربر این توانایی را ندارد تا ساختار لینک را خود طراحی کرده و سپس تعریف کند. همچنین عدم ارائه اطلاعات تحلیل دقیق و ارائه آمار دقیق و جزیی از کلیک‌هایی که روی لینک‌ها انجام می‌شود از دیگر معایب سرویس فوق به شمار می‌رود. اما این‌گونه به نظر می‌رسد که سرویس جدید FDL تا حدودی این نواقص و کاستی‌ها را برطرف کرده است. قابلیت‌های ارائه شده از سوی سرویس فوق به توسعه‌دهندگان وب اجازه می‌دهد تا لینک‌های مربوط به برنامه‌های کاربردی را ایجاد کرده و در اختیار مخاطبان قرار دهند. لینک‌هایی که متناسب با رابط گرافیکی و پلتفرمی که کاربران از آن‌ها استفاده می‌کنند باز می‌شوند. گوگل می‌گوید: «سازگار بودن با شبکه‌های اجتماعی و برنامه‌های موبایل مهم‌ترین قابلیتی است که سرویس FDL در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌دهد.»

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟