تایپ کردن به سبک فیلم‌های علمی تخیلی
اولین ماوس و صفحه‌کلید پوشیدنی به بازار وارد شدند
جدیدترین گزارش‌ منتشر شده در سایت‌های خبری نشان می‌دهد که به تازگی یک دستگاه پوشیدنی جدید به بازار وارد شده است که به نظر می‌رسد قرار است جایگزین صفحه‌کلید و ماوس‌هایی شود که ما روزانه از آن‌ها استفاده می‌کنیم. این ماوس و صفحه‌کلید پوشیدنی بر مبنای مکانیزم ارتباطی بلوتوث کار می‌کند. اما مهم‌ترین ویژگی این دو محصول پوشیدنی این است که شما از طریق ژست‌های حرکتی قادر هستید از آن‌ها استفاده کنید.

1606683296_1_0.gif

تصور کنید در آینده، شما برای نوشتن هرگونه متنی دیگر نیازی به صفحه‌کلید نخواهید داشت و تنها از طریق محیط مجازی پیرامون خود و با ضربه زدن روی میز کاراکترهای خود را تایپ کنید. همچنین برای انجام کارهای گرافیکی نیز بی نیاز از ماوس‌‌های مرسوم این کار را انجام خواهید داد. پروژه TAP محصولی است که قرار است جایگزین صفحه‌کلید و ماوس‌هایی شود که ما امروزه از آن‌ها استفاده می‌کنیم. این فناوری ضمن آن‌که نیازی به سیم ندارد، مهم‌تر از آن قادر است بر مبنای تشخیص الگوهای حرکتی دست شما کار کند. کمی دور از انتظار به نظر می‌رسد که صفحه‌کلید و ماوس‌های امروزی موسوم به QWERTY بازنشسته شوند، اما این حقیقتی است که پیش روی این تجهیزات قرار دارد. در حال حاضر پروژه TAP که حاوی یک صفحه‌کلید بلوتوثی قابل حمل است به قیمت 149.99 دلار به فروش می‌رسد، اما پروژه TAP وعده داده است که انقلابی بزرگ در زمینه دستگاه‌هایی به وجود خواهد آورد که ما برای چند دهه‌ است از آن‌ها برای مدیریت کامپیوترهای شخصی خود استفاده کرده‌ایم. صفحه‌کلید Tap بدون دکمه و نواری شکل بوده که روی انگشتان دست قرار می‌گیرد.

این صفحه‌کلید همانند یک دستکش پوشیده می‌شود. این تکنیک باعث می‌شود تا شما در هر مکانی روی میز، دیوار یا حتا در هوا بتوانید از این صفحه‌کلید استفاده کنید. درون این دستکش حس‌گرهایی برای تحلیل حرکات قرار دارند. طبق گفته سازنده سامانه TAP این دستکش درست روی بند انگشتان دست شما قرار می‌گیرد. این تنها موضوع هیجان‌برانگیز در ارتباط با این دستکش نیست. موضوعی که باعث خاص شدن این دستگاه شده به تکنیک کنترل آن و حلقه‌هایی باز می‌گردد که درون انگشتان قرار می‌گیرند. به‌طوری که این دستکش قادر است کلمات ورودی یا حرکت ماوس در هر مکانی را تشخیص دهد. این سامانه‌ها به خوبی با بلوتوث، پلتفرم‌های اندرویدی و iOS، تلویزیون‌های هوشمند و سایر تجهیزات مبتنی بر سیستم‌عامل ویندوز 10 و OS X کار می‌کند. این محصول مجهز به باتری قابل شارژی است که اجازه می‌دهد تنها با یکبار شارژ به مدت هشت ساعت از آن استفاده کنید.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟