5 ویژگی هیجان‌برانگیز ویژه کسب‌وکارهای کوچک
چرا باید ویندوز 10 برای کسب‌وکارها مهم باشد؟
از هنگامی که نسخه نهایی ویندوز 10 رسما در اختیار مصرف‌کنندگان قرار گرفت تا این لحظه یادداشت‌ها و مقالات مختلفی درباره تاریخچه و ویژگی‌هایی که در اختیار کاربران خانگی قرار می‌دهد منتشر شده است. بیاید در این مقاله شتاب بیشتری به کار خود داده و ویندوز 10 و ویژگی‌ها آن را از زاویه کسب و کارهای کوچک و امکاناتی که در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد مشاهده کنیم.

1606683296_1_0.gif

آغازی جدید برای کسب و کارها
انتخاب Windows 10 Pro به‌جای Windows 10 Home می‌تواند ویژگی‌های قدرتمندی را به کسب و کار شما اضافه کند. این ویژگی‌های قدرتمند نه تنها باعث می‌شوند، امنیت و ارتباط تجارت شما سبک بهتری به خود گیرد، بلکه کارایی و عملکرد ویندوز 10 را نیز افزایش می‌دهند. سیستم‌عامل جدید حتا فضای کمتری نسبت به ویندوز 8.1 اشغال می‌کند. همواره به این نکته توجه داشته باشید، بعضی مواقع ویژگی‌هایی که فکر می‌کنید برای کسب و کار شما مفید هستند، در حقیقت هیچ‌گونه بهره‌وری را برای کسب و کار شما به‌همراه نمی‌آورند. Windows 10 با برنامه‌های رایگان یونیورسال آفیس می‌آید که نسخه‌ای ساده بوده که از رابط لمسی دوستانه‌تری برخوردار هستند. این برنامه‌های یونیورسال آفیس شامل اکسس، ورد، پاورپوینت و وان‌نوت هستند. این برنامه‌ها به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که برای ویرایش محتوا مناسب هستند. اگر در نظر دارید از آن‌ها در کسب وکار خود استفاده کنید، بهتر است اطمینان حاصل کنید، لایسنس‌های مربوط به آفیس 365 و همچنین لایسنس‌های مربوط به آفیس ویژه آی‌پاد را که ممکن است ویژگی‌های موردنیاز شما را در اختیارتان قرار ‌دهند، در اختیار داشته باشید. به همین شکل ادغام شدن وان‌درایو توانایی همسان‌سازی فایل‌ها را برای سرویس‌های تجاری به‌سادگی امکان‌پذیر می‌سازد. البته ویژگی‌های وان‌درایو تا اواخر ساری جاری آماده ارائه برای کسب و کارها نمی‌شود.

ما در این مقاله ما قصد داریم، نگاهی به ابزارهای Windows 10 و ویژگی‌های جانبی آن‌ها که برای کسب و کار شما مفید هستند، داشته باشیم. همچنین در این مقاله قصد نداریم، به سراغ بررسی مشکلات احتمالی که در این برنامه‌ها وجود دارد وارد شویم.

ویندوز 10 متفاوت است اما نه خیلی متفاوت

دفعه بعدی که به‌سراغ خرید یک کامپیوتر شخصی یا یک دستگاه دو در یک یا یک تبلت بروید، به احتمال زیاد دستگاهی مجهز به ویندوز 10 را دریافت خواهید کرد و اگر برنامه‌‌هایی دارید که به کارمندان شما اجازه می‌دهد کامپیوترهای خود را به محل کارشان بیاورند، سیستم‌هایی مجهز به ویندوز10 را مشاهده خواهید کرد. حتی می‌توانید بدون هیچ‌گونه نگرانی از بابت منابع مورد نیاز، ویندوز 10 را روی اکثر کامپیوترهای محل کار خود نصب کنید، به‌دلیل این‌که نیازمندی‌‌های سیستمی ویندوز 10 بیشتر از ویندوز 8 نیست. این بدان معناست که ترکیبی از ویژگی‌های جدید، ( به‌ویژه در ارتباط با امنیت و کورتانا) در یک رابط کاربری لمس‌پذیر، همراه با منوی آشنای شروع در شرایطی در اختیار کسب و کار شما قرار خواهد گرفت که باعث سر درگمی و حواس پرتی کارمندان شما نخواهد شد. با ویندوز 10 شما نباید شاهد کاهش بهره‌وری کارمندانی که سعی در کشف ویژگی‌های جدید دارند باشید. اگر سیستمی دارید که همچنان از ویندوز ایکس‌پی استفاده می‌کند اکنون وقت آن رسیده است تا آن‌را به ویندوز 10 ارتقاء دهید. اگر همچنان تمایل دارید که از ویندوز ایکس پی استفاده کنید لازم است بدانید آنتی ویروس دیفندر موجود در سیستم‌عامل ویندوز ایکس‌پی دیگر هیچ‌گونه به‌روزرسانی را در ارتباط با امضاء ویروس‌ها دریافت نخواهد کرد.

همیشه به‌روز باشید

بهترین راه برای بهبود امنیت کامپیوتر شخصی‌تان در اختیار داشتن جدیدترین نسخه از سیستم‌عامل ویندوز همراه با نصب به‌روزرسانی‌‌ها در اولین فرصت ممکن است. اگر کارمندان شما از Windows 10 Home استفاده می‌کنند، آن‌ها به‌روزرسانی‌ها را به‌طور خودکار دریافت خواهند کرد. در نتیجه شما به‌احتمال زیاد کمترین بدافزارها را در شبکه‌ای که سیستم‌های شما به آن‌ متصل هستند دریافت خواهید کرد. البته می‌توانید از Windows Update for Business برای مدیریت به‌روزرسانی‌ها استفاده کنید، به‌طوری که اطمینان حاصل کنید، نصب به‌روزرسانی‌ها در زمان مناسبی انجام خواهد شد و تأثیری در اتفاقات کسب و کار شما در یک روز، یا یک هفته  نخواهد گذاشت. واقعیت این است که ویندوز 10 دربرگیرنده ویژگی‌های جدیدی است. این ویژگی‌های جدید باعث می‌شوند تا به‌جای آن‌که زمان خود را هر چند سال یک‌بار صرف به‌روزرسانی به نسخه جدید از ویندوز کرده یا به ‌احتمال زیاد از نسخه‌های قدیمی استفاده کنید که همیشه هزینه‌های زیادی را به شما تحمیل کرده یا در بعضی موارد کسب و کار شما را مغشوش می‌کردند، از مزایا و ویژگی‌های جدید بدون آن‌که هزینه جانبی را بابت آن پرداخت کنید استفاده کنید و دو مرتبه با اجرای یک سیستم‌عامل به‌روز از امنیت بهتری برخوردار باشید.

یادآوری کورتانا

اگر دستیار شخصی کورتانا را در پس‌زمینه هر یک از بخش‌های سیستم خود یا سرویس‌های ابری شبیه به Power BI وارد کنید، به اطلاعاتی که در حال جستجوی آن‌ها هستید، به سرعت دسترسی خواهید داشت و کورتانا اطلاعات مربوط به سفر یا آب و هوا در اختیارتان قرار خواهد داد. همچنین با ورود کورتانا به آندروید و iOS در کنار ویندوزفون این یادآوری متنی بسیار مفیدتر خواهد بود. شما می‌توانید به کورتانا بگویید، هر زمان که به نزدیک دفتر مشتری خود رسیدید به شما یادآوری کند با او تماسی بگیرد، یا زمانی‌که به دفتر کار خود بازگشتید سندی را برای آن‌ها ایمیل کنید یا زمان دیگری که آن‌ها را مشاهده کردید به شما یادآوری کند که درباره محصول آن‌ها به شما تذکر دهد. یادآوری این‌گونه کارها روی یک دستگاه بدان معناست که شما در هر مکانی کوچک‌ترین اتفاقات و کارها را از دست نخواهید داد.

از Windows Hello به یک ورود آسان

برای بیشتر کسب و کارهای کوچک، اجرای Active Directory یک ترکیب پر هزینه و غیر ضروری است. با ایمیل و سرویس‌های کلیدی تجارت که در حال مهاجرت به کلاود هستند، یک سرور در یک اداره به‌احتمال زیاد بهترین روش برای به‌اشتراک‌گذاری و مرتب‌سازی فایل‌هاست. حتا نیازی به استفاده از یک سرور برای مدیریت تک تک کامپیوترهای شخصی در اداره خود ندارید، به‌دلیل این‌که سرویس مدیریت ابری شبیه به Intune بسیار ساده‌تر است. تنها کاری که شما باید آن‌را انجام دهید، مدیریت هویت کاربران است چه کسانی اجازه دسترسی به فایل‌ها تجاری یا اجازه ورود به سرویس‌های ابری و استفاده از آن‌ها را دارند. Azure Active Directory مناسب برای بیشتر کسب و کارهای کوچک است. ترکیب ویژگی‌های مختلفی همچون، مدیریت هویت کاربر با ویژگی ورود آسان به سرویس‌های ابری همراه با ارائه گزارش امنیتی برای مدیران و گزینه‌هایی که در ارتباط با احرازهویت دو عاملی مورد استفاده قرار می‌گیرد، از ویژگی‌های آن به‌شمار می‌رود. در ویندوز 10، کاربران می‌توانند به حساب ویندوزی خود با یک حساب شخصی مایکروسافتی یا یک حساب تجاری Azure AD یا ترکیب هر دو آن‌ها وارد شوند. این بدان معنا است که ورود به آفیس 365 و وان‌درایو ویژه کسب و کارها بدون آن‌که نیازی به تایپ چند باره گذرواژه‌ها باشد، با یک‌بار ورود در دسترس است. همچنین، با ماشین‌هایی که ابزار خواندن اثرانگشت را داشته یا از دوربین‌های سه بعدی از پیش ساخته شده استفاده می‌کنند، لازم نیست درباره فراموش کردن گذرواژه‌ها از سوی کاربران خود نگران باشید. به‌طوری که سیستم بیومتریک Windows Hello نه تنها کارها را ساده‌تر از گذشته کرده است بلکه ایمنی بهتری را نیز فراهم کرده است.

دسکتاپ‌های چندگانه

ویژگی جدید دسکتاپ‌های چندگانه در ویندوز 10 به شما اجازه می‌دهد هر تعداد دسکتاپ را که به آن نیاز دارید؛ ایجاد کنید. به‌طوری که هر یک از آن‌ها با مجموعه خاصی از برنامه‌ها و فایل‌های باز در اختیارتان قرار داشته باشند. این ویژگی به‌ویژه برای کاربرانی که به‌شدت گرفتار هستند مفید می‌باشد، این ویژگی نه تنها اجازه مرتب‌سازی چندگانه پروژه‌ها را می‌دهد، بلکه امکان سوییچ کردن آسان را نیز در اختیارتان قرار می‌دهد. اگر در نظر دارید به یک ویدیو کنفرانس محلق شوید و صفحه‌نمایش خود را برای یک ارائه به‌اشتراک قرار دهید، با استفاده از دسکتاپ مجازی جداگانه برای برنامه‌هایی که می‌خواهید به‌اشتراک قرار دهید نیازی نخواهید داشت که همه برنامه‌های باز خود را بسته یا نگران آن باشید که به‌طور تصادفی اطلاعات حساس را در معرض دید قرار داده یا پیام‌های شخصی خود را زمانی‌که در حال نمایش یک ارائه هستید در معرض دید دیگران قرار دهید. این سریع‌ترین راه برای سفارشی‌سازی کارهاست. 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟