کورتانا در دسترس اما محدود
تنها هفت کشور از کارایی اصلی کورتانا بهره می‌برند!
کورتانا، دستیار مجازی یکی از ویژگی‌های شاخص ویندوز 10 است. اما تنها در هفت کشور جهان کارایی اصلی خود را دارد. "من در منقطه شما در دسترس نمی‌باشم. از این بابت عذرخواهی می‌کنم." جمله‌ای است که خیلی از کاربران زمانی‌که نیازمند یک ویژگی اصلی کورتانا هستند آن‌را خواهند شنید. اما سؤال این‌جاست، چگونه کورتانا روی کامپیوتر شخصی مجهز به سیستم‌عامل ویندوز 10 وجود دارد اما همه مردم از ویژگی‌های قدرتمند آن نمی‌‌توانند استفاده کنند؟ مایکروسافت می‌خواهد کورتانا برای هر زبان و فرهنگی در دسترس باشد. البته شما می‌توانید از کورتانا بدون هیچ گونه محدودیتی استفاده کنید، اما این احتمال وجود دارد که نتوانید از کارایی اصلی آن استفاده کنید.

1606683296_1_0.gif

کورتانا در چه کشورهایی در دسترس است؟

با عرضه ویندوز 10 کورتانا در کشورهای ایالات متحده، انگلسان، فرانسه، اسپانیا، آلمان، ایتالیا و چین در دسترس است. تنها هفت کشور از مجموع 190 کشوری که ویندوز 10 در آن‌ها عرضه شده است، قادر هستند از ویژگی‌های اصلی کورتانا استفاده کنند. البته مایکروسافت اعلام کرده است در ماه‌های آینده کورتانا در کشورهای ژاپن، استرالیا، کانادا ( نسخه انگلیسی)، هند( فقط انگلیسی) و در سال آینده برای کشورهای برزیل، مکزیک و کانادا (بخش فرانسوی) در دسترس خواهد بود.

از هر نقطه از جهان به کورتانا دسترسی داشته باشید!

برای دسترسی به کورتانا باید از ترفندی که کاربران ویندوزفون بیش از یک سال است از آن استفاده می‌کنند، استفاده کنید. با تغییر تنظیمات منطقه‌ای (Region) ویندوز به کشوری که کورتانا برای آن در دسترس است، می‌توانید از قابلیت‌های آن استفاده کنید. برای انجام این‌کار برنامه Settings را از منوی شروع باز کرده و روی آیکون Time & Language کلیک کرده و گزینه Region & Language را انتخاب کنید. در بخش Country to Region کشوری که زبان آن توسط کورتانا پشتیبانی می‌شود و می‌خواهید از آن استفاده کنید را انتخاب کنید. به‌طور مثال، برای بهره‌مندی از کورتانا به زبان انگلیسی، گزینه United States را برای انگلیسی امریکایی یا United Kingdom را برای لهجه انگلیسی بریتانیایی انتخاب کنید. در این روش نیازی نیست گزینه‌های زبان را تغییر دهید، فقط تنظیمات کشوری و منقطه‌ای باید تغییر کنند.

حتا نیازی به راه‌اندازی مجدد دستگاه نیست. برنامه Settings را بسته و کورتانا را از نوار وظیفه باز کنید. باید به‌سرعت کار کند و سؤال کند شما چه چیزی را ترجیح می‌دهید.

چه زمانی کورتانا در کشور شما در دسترس خواهد بود؟

زمانی‌که بشنوید کورتانا برای کشور شما آماده شده است، به‌طور مثال اگر شما یک کانادایی یا استرالیایی هستید، باید صبر کنید تا بتوانید از نسخه آمریکایی یا انگلیسی استفاده کنید. در آن زمان باید Region & Language را به حالت اصلی و کشور خود باز گردانید.

عواقب غیرمنتظره

تکنیک تغییر تنظیمات منقطه‌ای روی همه بخش‌های ویندوز اعمال می‌شود. تغییر این تنظیمات فراتر از تغییری است که روی کورتانا می‌گذارد، به دلیل این‌که کورتانا تنها یکی از مؤلفه‌های ویندوز 10 به‌شمار می‌رود. به‌طور مثال، این ویژگی فروشگاه ویندوز را به کشوری که آن را در تنظیمات مشخص کرده‌اید هدایت می‌کند. در نتیجه اگر تصمیم داشته باشید از فروشگاه ویندوز برای نصب برنامه‌ها استفاده کنید، فقط برنامه‌هایی که در آن کشور وجود دارد در اختیارتان قرار خواهد داشت. البته همیشه این توانایی را دارید تا کشور خود را به حالت اولیه باز گردانده، نرم‌افزار مورد نیاز خود را نصب کرده و وضعیت را به حالت اولیه خود بازگردانید.

اگر کورتانا در کشور شما در دسترس نیست، در نتیجه بهتر است از یک دستیار شخصی که در کشور شما پشتیبانی می‌شود، استفاده کنید. به‌طور مثال، ویژگی Google Now در گوگل کروم ویژه ویندوز امروزه در بیش از 79 کشور جهان در دسترس است. دستیار مجازی Siri متعلق به اپل تنها روی آیفون و آی‌پاد و مختص مک کار می‌کند و در مقایسه با کورتانا در کشورهای بیشتری در دسترس است. Siri توانایی صحبت کردن به 29 زبان را در 25 کشور جهان دارد و در هر کشوری بدون آن‌که نیازی به تغییر منطقه باشد در دسترس است. با عرضه رسمی ویندوز 10 از دیروز مایکروسافت در نظر دارد پرچم خود را در کشورهای زیادی مستقر کند. مایکروسافت کار زیادی را قبل از آن‌که کورتانا به دنیای خارج راه پیدا کند روی آن انجام داده است و سعی کرده است خدمات آن را تا حد امکان بین المللی کند.

کورتانا در ایران

زمانی‌که میکروفون را به دستگاه خود وارد کرده و کورتانا را اجرا کنید و جمله‌ای را به انگلیسی به آن بگویید، کورتانا جمله صوتی شما را به عبارت نوشتاری ترجمه کرده و به آن واکنش نشان می‌دهد. ما در مقاله‌های آینده توضیحات بیشتری را در خصوص این ویژگی به شما ارائه خواهیم کرد. با ما همراه باشید!

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟