CES 2018
پر سرعت و شگفت انگیز: سریع‌ترین روترهای مش دی‌لینک
روترهایی که دی‌لینک در CES امسال از آن‌ها رونمایی کرد یک وجه شاخص دارند. قابلیت‌های امنیتی که امسال به روترهای دی‌لینک افزوده شده‌اند در مقایسه با گذشته پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای داشته و به خوبی می‌توانند از دستگاه‌های متصل به شبکه محافظت کنند.

1606683296_1_0.gif

دی‌لینک در CES امسال از سه روتر قدرتمند خود رونمایی کرد. شبیه به دیگر ارائه‌دهندگان روترها، دی‌لینک نیز روی مبحث امنیت متمرکز شده است. اما در عین حال بر مبحث بهینه‌سازی برای دستیابی به سرعت بالا و ارائه پنهای باند مناسب برای افرادی که در زمینه استریم کردن و انجام بازی‌های آنلاین به فعالیت اشتغال دارند بی تفاوت نبوده است. هر دو روتر ارائه شده از سوی دی‌لینک از استاندارد 802.11ax پشتیبانی می‌کنند. روتر اول x6000 ultra WiFi یک روتر دو بانده است، در حالی که روتر دوم AX1000 Ultra Wi-Fi یک روتر سه بانده است. هر دو روتر به لحاظ تئوری دسترسی به بالاترین سرعت ممکن را امکان‌پذیر می‌سازند. روتر AX6000 یک روتر دو بانده است که قادر است داده‌ها را با سرعت 6000 مگابیت بر ثانیه انتقال دهد، در حالی که روتر سه بانده AX11000 قادر است داده‌ها را حداکثر با سرعت 11000 هزار مگابیت بر ثانیه انتقال دهد.

بدون شک هر دو روتر برای خانه‌هایی ایده‌آل هستند که انواع مختلفی از استریم‌های چند‌رسانه‌ای درون آن‌ها قرار دارد. هر دو روتر یاد شده برای آن گروه از کاربرانی عرضه شده که به پهنای باند بالا، چندگانه و همزمان نیاز دارند. افرادی که به‌طور همزمان ضمن به اشتراک‌گذاری فایل‌ها به دنبال آن هستند تا بازی‌های آنلاین را با بالاترین عملکرد ممکن بازی کنند. هر دو روتر به پورت WAN  با سرعت 2.5 گیگابیت بر ثانیه و چهار درگاه LAN تجهیز شده و از فناوری 4x4 MU-MIMO پشتیبانی می‌کنند.

دی‌لینک درباره قیمت این دو روتر اطلاعی نداده، اما گفته است هر دو مدل یاد شده از نیمه دوم سال 2018 در دسترس مصرف‌کنندگان قرار خواهند گرفت. دی‌لینک در کنار معرفی این دو روتر از محصول دیگری به نام Covr Line نیز رونمایی کرد. Covr در اصل اولین سامانه وای‌فای این شرکت است که در مقایسه با نمونه‌های رایج بازار همچون گوگل وای‌فای یا Eero به جای آن‌که از چند بخش مشابه ساخته شده باشد از دو بخش ساخته شده است. سامانه Covr از تعداد بیشتری از توسعه‌دهنده‌ها پشتیبانی کرده تا به این ترتیب محدوده بیشتری زیر پوشش روتر قرار گیرد. ابزار ارائه شده از سوی دی‌لینک قادر است از شبکه مش وای‌فای گسترش‌پذیر پشتیبانی ‌کند. مدل سه بانده این محصول به قیمت 320 دلار در نیمه دوم سال 2018 میلادی به بازار عرضه خواهد شد. ابزار فوق همراه با دو روتر یاد شده به راحتی می‌توانند یک محدوده به شعاع 6 هزار فوت مربع را پوشش داده و با الکسا آمازون نیز سازگاری دارند. مدل دو بانده این محصول نیز شامل سه پاد (Pos) بوده و 5000 هزار فوت مربع را پوشش می‌دهد. محصولی که به قیمت 250 دلار در نیمه اول سال 2018 میلادی به بازار عرضه خواهد شد. لازم به توضیح است که شرکت دی‌لینک محصول دیگری به نام وای‌فای پاورلاین را نیز عرضه کرده است. این محصول برای تقویت پوشش شبکه وای‌فای سایر روترها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟