در CES 2018: با پشتیبانی از استاندارد 802.11ax
روتر RT-AZ88U ایسوس با سرعت حیرت‌آور 6000 مگابیت بر ثانیه داده‌ها را انتقال دهد
تقریبا هیچ رخداد CES را به یاد نمی‌آوریم که در آن یک روتر عجیب و هیجان‌برانگیز عرضه نشده باشد. به نظر می‌رسد این شگفتی بازهم از آن شرکت ایسوس خواهد بود. شرکتی که روتر RT-AX88U را در نمایشگاه امسال عرضه کرد.

1606683296_1_0.gif

بر خلاف روترهایی که در گذشته از سوی شرکت ایسوس عرضه شده بودند، این روتر را باید یکی از عجیب‌ترین محصولات این حوزه نام‌گذاری کنیم. اما روتر دوبانده جدید ایسوس چه ویژگی شاخصی دارد که باعث شده است نگاه‌ها به سمت آن معطوف شود؟ درست است که این روتر نیز همانند اسلاف خود از یک روکش براق و درخشنده برخوردار است، اما استانداردهای فنی و ویژگی‌های شاخص به کار رفته در این روتر هستند که خبرساز شده‌اند. ایسوس در جریان برگزاری نمایشگاه ایفا که چند ماه قبل برگزار شد، خبر داد که در نظر دارد اولین روتری که از استاندارد جدید و قدرتمند 802.11ax پشتیبانی می‌کند را در CES 2018 عرضه کند. اکنون این شرکت به وعده خود عمل کرده و در جریان نمایشگاه امسال از روتری رونمایی کرده که قادر است با سرعت حیرت‌آور 6000 مگابیت بر ثانیه داده‌ها را انتقال دهد. این روتر که از فناوری MU-MIMO و فناوری تقسیم متعارف چند منظوره فرکانس‌ها (OFDMA) استفاده می‌کند، به شکل همزمان و بهینه‌‌سازی شده‌ای قادر است به دستگاه‌های مختلف اجازه دهد به امواج وای‌فای دسترسی داشته باشند. این روتر به هشت درگاه اترنت نیز تجهیز شده است تا به این شکل مشکل شما در دسترسی دستگاه‌ها به اینترنت مافوق سرعت را بی نیاز کند.

البته لازم به توضیح است که برای آن‌که بتوانید از این روتر در خانه استفاده کنید به ارتباطی نیاز دارید که با پهنای باند همخوانی داشته باشد و همچنین به لحاظ سخت‌افزاری با استاندارد 802.11ax سازگاری داشته باشد. لازم به توضیح است که روتر فوق در مقایسه با روترهایی که به استاندارد  802.11ac تجهیز شده‌اند چهار برابر سریع‌تر است. روتر یاد شده ظاهری شبیه به روتر RT-AC88U دارد که ایسوس در سال 2015 میلادی از آن رونمایی کرد. سازگاری با Asus AiMesh یکی دیگر از قابلیت‌های شاخص روتر یاد شده است. متاسفانه ما هنوز به درستی نمی‌دانیم که ایسوس چه قیمتی برای این روتر تعیین خواهد کرد، بلکه تنها می‌دانیم که این روتر قرار است در نیمه اول سال جاری میلادی به بازار عرضه شود. بدون شک سال 2018 سال تکامل فناوری AX خواهد بود، به‌طوری که شاهد عرضه روترهای بسیار خواهیم بود که همگی بر مبنای استاندارد 802.11ax کار خواهند کرد. در حال حاضر گوشی‌های هوشمند و لپ‌تاپ‌های شما با AX کار نخواهند کرد، اما در سال جدید باید در انتظار دستگاه‌های جدیدی باشید که بر مبنای این فناوری عرضه خواهند شد. ایسوس گفته است روتر یاد شده منطقه بسیار بالایی را پوشش داده و سرعت بسیار بالایی دارد. قاعدتا این روتر به خوبی می‌تواند نقاط کور را پوشش دهد.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟