اما باز هم اینترنت کند است
ترافیکی 40 ترابایتی برای دانلود و به‌روزرسانی ویندوز 10 مهیا است!
در هر شرکت بزرگی یک روز از سال روز طلایی آن شرکت است و امروز 29 جولای روز طلایی مایکروسافت است. ویندوز 10 چند ساعت پیش رسما در اختیار مصرف‌کنندگان اروپا و زودتر از آن آسیا قرار گرفته است. ما انتظار داریم نه تنها اطلاعیه‌های مختلفی را از سوی ردموندی‌ها دریافت کنیم، بلکه انتظار داریم واکنش شرکا‌های مایکروسافت را درباره این به‌روزرسانی دریافت کنیم.

1606683296_1_0.gif

10 دلیل ارتقاء به ویندوز 10
مایکروسافت در سایت خود 10 دلیل برای ارتقاء به ویندوز ذکر کرده است. این ده دلیل عبارتند از:

1. پیشنیه کاربران در ارتباط با ویندوز 10

2. انجام کارهای شخصی با کورتانا در ویندوز 10

3. انجام کارهای غیرمنتظره با مایکروسافت اچ

4. انجام بهتر بازی های در ویندوز 10

5. انجام کارهای متعدد در یک لحظه در ویندوز 10

6. امنیت بیشتر در ویندوز 10

7. ویژگی امنیتی قدرتمند Windows Hello

8. کوانتینیوم روی ویندوز 10

9. مجموعه‌ای قدرتمند از برنامه‌های از پیش ساخته شده برای ویندوز 10

10. عرضه ویندوز 10 در 28 جولای

کشورگشایی ویندوز 10
دسکتاپ خود را آزین‌بندی کنید و در مقابلش به پا خیزید. شوالیه بزرگ بعد از گذشت چندین ماه از وضعیت بتا خارج شد و اکنون آماده همگرایی با جهان و رویارویی با رقبای خود است. مایکروسافت پیش‌تر اعلام کرده بود، ویندوز 10 را در تاریخ 29 جولای عرضه می‌کند و در نتیجه ویندوز اینسایدرها در آسیا پیش از دیگران به آن دست پیدا کردند. جالب است سایت‌هایی همچون تک‌رادار لحظه به لحظه فتح کشورهای مختلف توسط ویندوز 10 را اعلام می‌کنند.

کاربران درخواست کردند، مایکروسافت جواب داد
مایکروسافت همان‌گونه که در پست قبلی به آن اشاره کردیم، از دیشب فرآیند به‌روزرسانی کاربران ویندوز 7 و ویندوز 8.1 را آغاز کرد. آن‌چنان‌که پیش‌بینی می‌شد، شاهد روند بارگذاری سنگینی روی شبکه تحویل محتوا CDNها (سرنام Content Delivery Network) در سراسر جهان هستیم. بنابر گزارشی که توسط دن ریبرن تحلیل‌گر Frost & Sullivan منتشر شده است، فرآیند ارتقاء ساده به ویندوز 10 یکی از پر ترافیک‌ترین روزها و هفته‌ها را برای اینترنت رقم خواهد زد. حتا با وجود تمهیداتی که مایکروسافت در این زمینه اتخاذ کرده است، باز هم این احتمال وجود دارد که بخش عمده‌ای از کاربران توانایی ارتقاء به ویندوز 10 را نداشته باشند. بنابر اعلام مایکروسافت این شرکت 40 ترابایت بر ثانیه برای شبکه‌های چندگانه‌ای که به‌اختصار CDN نامیده می‌شوند، اختصاص داده است. ریبرن در گزارش خود نوشته است: « بر مبنای اعدادی که من از چندین منبع بدست آورده‌ام، مایکروسافت 40 ترابایت در ثانیه را برای CDNهایی که توسط کاربران مورد استفاده قرار می‌گیرد اختصاص داده است، این در حالی است که اپل در جریان کنفرانس زنده خبری خود 8 ترابایت در ثانیه را اختصاص داده بود. انتظار می‌رود، بنابر پیش‌بینی‌های اعلام شده تعدادی از کاربران با مشکل ارتقاء در روزهای آینده مواجه شوند، به دلیل این‌که آن‌ها نیاز دارند 3 گیگابایت را از CDN‌ها دانلود کنند و این در حالی است که بسیاری از ISPها در شهرها و کشورهای مختلف با محدودیت پهنای باند مواجه هستند.»

امروز روز سرنوشت‌ساز ویندوز و مایکروسافت است. این شرکت انتظار دارد ویندوز 10 در سه سال آینده روی یک میلیارد دستگاه مستقر شود و به همین دلیل است که مایکروسافت ارتقاء کاربران ویندوز 7 و ویندوز 8.1 را رایگان کرده است.

لنوو خبر ارتقاء موفقیتآمیز را تأیید کرد
در همین رابطه لنوو چند ساعت پیش تأیید کرد، فرآیند بارگیری ویندوز 10 روی بخش گسترده‌ای از محصولات این شرکت با موفقیت آغاز شده است. این شرکت چینی همچنین اعلام کرد با مایکروسافت در تعامل است تا امکان ارتقاء برای دارندگان کامپیوترهای واجد شرایط لنوو که از ویندوز 7 سرویس پک یک یا ویندوز 8.1 استفاده می‌کنند، ساده باشد. کاربران ویندوز 10 به‌طور انحصاری به برنامه‌های لنوو که شامل Lenovo Companion 3.0، Lenovo Settings، Lenovo REACHit، ابزارهای جستجوی ترکیبی و زبان طبیعی کورتانا است دسترسی خواهند داشت.

مهاجرت گسترده متخصصان به ویندوز 10
شبکه حرفه‌ای فناوری‌اطلاعات Spiceworks اعلام کرده است 73 درصد از متخصصان فناوری‌اطلاعات در آمریکای شمالی و اروپا در نظر دارند ظرف دو سال آینده به ویندوز 10 مهاجرت کنند که این نشانه خوبی برای مایکروسافت به‌شمار می‌رود. در آخرین گزارش منتشر شده از سوی سایت تک‌رادار ویندوز 10 اکنون به جزیره Chatham در آن سوی کره خاکی رسیده است. جزیره‌ای که در نزدیکی نیوزلند قرار داشته و در آن بیش از دو میلیون کامپیوتر شخصی واجد شرایط در انتظار ارتقاء رایگان به ویندوز 10 هستند.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟