پیش از معرفی رسمی
ورود بی‌سروصدای فایل‌های نصب ویندوز 10 روی کامپیوتر کاربران
به‌روزرسانی ویژه کاربران ویندوز 7 و ویندوز 8.1 از صبح چهارشنبه آغاز می‌شود. بعضی از کاربران گزارش داده‌اند فایل‌های نصب از قبل روی سیستم شخصی آن‌ها قرار گرفته است.

1606683296_1_0.gif

امشب شب طرفداران ویندوز است. از حدود نیمه شب شرقی مصادف با 29 جولای، ویندوز اینسایدرها مهاجرت رسمی و بزرگی را تجربه خواهند کرد و اگر شما بخشی از اینسایدرها باشید، جزء اولین موج از کاربرانی خواهید بود که سیستم شما به ویندوز 10 ارتقاء پیدا خواهد کرد.

اما این احتمال وجود دارد که کامپیوتر شما از قبل آماده این به‌روزرسانی شده باشد. بعضی از کاربران ویندوز اینسایدر به سایت ورج اعلام کرده‌اند، مایکروسافت بدون سر و صدا فایل‌های نصب ویندوز 10 را در پوشه C:/windows.~BT قرار داده است. اگر مشتاق باشید که زودتر از تاریخ 29 جولای ویندوز 10 را بر اساس این فایل‌های دانلود شده نصب کنید، موفق نخواهید شد، به‌دلیل این‌که مایکروسافت تعدادی از فایل‌های کلیدی را هنوز برای شما ارسال نکرده است.

با این وجود، اگر در انتظار مشاهده یک به‌روزرسانی در 24 ساعت آینده هستید، تعدادی از فایل‌ها ممکن است روی هارددیسک سیستم شما کپی شده باشند. بنابر اعلام سایت ورج، مایکروسافت ارتقاء را در نیمه شب به وقت شرق و صبح چهارشنبه آغاز خواهد کرد. دانلود بی سر و صدای به‌روزرسانی به دستگاه شما بخشی از عصر جدید ویندوز به‌شمار می‌رود. مایکروسافت امیدوار است کاربران فعلی خود را با آخرین ویژگی‌های به‌روزرسانی شده و وصله‌های امنیتی که برای کاربران ویندوز 10 Home عرضه کرده است حفظ کند. بیشتر کاربران ویندوز 7 و ویندوز 8.1 از قبل به‌روزرسانی‌ها را به‌طور خودکار دریافت کرده و نصب کرده‌اند، در حالی‌که عده دیگری ترجیح داده‌اند این به‌روزرسانی‌ها را به‌طور دستی نصب کنند. خبر خوب این است که کاربران می‌توانند کنترل کنند چه زمانی به‌روزرسانی را بر اساس یک زمان‌بندی نصب کنند و اگر هر یک از کاربران با نصب به‌روزرسانی‌ها دچار مشکلی شوند، مایکروسافت راهکار مربوط به آن‌را در How to temporarily prevent a Windows or driver update from reinstalling in Windows 10 ارائه کرده است.

عصر جدید
مایکروسافت در حالی به سمت ویندوز 10 در حرکت است که بر خلاف سیر حرکتی سیستم‌عامل‌های پیشین خود عمل کرده است. برای یک سال آینده کاربران ویندوز 7 و ویندوز 8.1 توانایی به‌روزرسانی به ویندوز 10 را به جای آن‌که پولی بابت به‌روزرسانی آن پرداخت کنند می‌توانند به طور رایگان در اختیار داشته باشند. ویندوز 10 نسبت به خانواده ویندوز 8 که به نوعی  میراث‌دار شکست‌های ویندوز ویستا بود، پیشرفت‌های زیادی داشته است. منوی شروع به ویندوز 10 بازگشته است، برنامه‌های مدرن اکنون در محیط دسکتاپ در اختیار کاربران قرار دارند و ویژگی‌های جدیدی شبیه به کورتانا و Task view تجربه کاربری بهتری را در اختیار کاربر قرار می‌دهند. اگر از ویندوز 7 یا خانواده ویندوز 8 استفاده می‌کنید، اما هنوز علامتی از کپی شدن فایل‌ها را مشاهده نکرده‌اید هنوز زمان وجود دارد. ممکن است به‌روزرسانی را امشب دریافت نکنید، اما در موج بعدی ویندوز 10 قرار خواهید گرفت. 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟