آیا این پایان یک رویا است؟
دلیل سقوط قیمت بیت‌کوین چیست؟
سال 2017 برای بیت کوین یک سال رویایی بود. افزایش چشمگیر قیمت این ارز دیجیتالی، همه نگاه‌ها را به سمت آن جلب کرد.

1606683296_1_0.gif

دیگر از هر کسی می‌شود انتظار داشت که راجع به بیت کوین صحبت کند. در سایت شبکه از بیت کوین صحبت می‌کنند؛ در خانه؛ دانشگاه، محل کار و محافل دوستانه از بیت کوین صحبت می‌شود. حتی به زودی ممکن است راننده‌های تاکسی به جای تحلیل‌های سیاسی و «کار خودشونه»، از بیت کوین صحبت کنند! دلیل این امر هم مشخص است. افزایش 1500 درصدی این ارز دیجیتالی در چند ماه، هر کسی را کنجکاو می‌کند تا راجه به این ارز دیجیتالی چیزهایی بداند. حتی در زمان نوشتن این متن هم ارزش بیت کوین قدری افزایش پیدا کرده است!

اما در چند روز گذشته خبری مبنی بر کاهش ارزش این ارز دیجیتالی مخابره شد. عده‌ای آن را تاثیر حبابی بودن قیمت آن دانستند و آن را پایانی بر افزایش وحشتناک قیمت بیت کوین معرفی کردند. اما حقیقت ماجرا چه بود؟

این اتفاق در حقیقت در پی حملات سایبری به یکی از مطرح‌ترین صرافی‌های مجازی جهانی بیت کوین صورت گرفته است. هرچند این حمله ناموفق بود؛ اما تاثیرش را بر روی روند رو به رشد قیمت بیت کوین گذاشت و حالا هم پس از رفع خطر، همچنان نمودار رشد قیمت این ارز دیجیتالی، نسبت به قبل شیبی کندتر دارد.

ارزهای دیجتالی دیگری در سال 2017 بودند که تحت تاثیر این حملات سایبری که اکثرا هم از سوی هکرهای کره شمالی بود، ضررهای جبران ناپذیری داشتند. برای مثال، ارز دیجیتالی NiceHash هفته گذشته 60 میلیون دلار خود را در اثر حمله هکرها از دست داد و YoBit پس از هک شدن توسط هکرهای کره شمالی، ورشکست شد!

 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟