به‌روزرسانی با تمرکز بر نیازهای کاربری
به‌روزرسانی Fall Creators ویندوز 10 در اختیار کاربران قرار گرفت
مایکروسافت سرانجام پس از گذشت مدت زمان نسبتا طولانی به وعده خود عمل کرد و همان‌گونه که پیش از این اعلام کرده بود به‌روزرسانی Fall Creators را در اختیار کاربران ویندوز 10 قرار داد. نکته قابل توجهی که در ارتباط با به‌روزرسانی جدید وجود دارد این است که مایکروسافت روی بخش واقعیت افزوده کاملا متمرکز شده است.

1606683296_1_0.gif

مایکروسافت پیش از این اعلام کرده بود که به‌روزرسانی جدید ویندوز 10 نه تنها گیمرها را خوشحال خواهد کرد، بلکه برای کاربرانی که نگران حریم خصوصی خود هستند نیز خبرهای خوشی را به ارمغان خواهد آورد. به واسطه آن‌که باعث می‌شود تا امنیت ویندوز افزایش پیدا کند. اما مایکروسافت همراه با به‌روزرسانی جدید ویندوز 10 چه قابلیت‌هایی را در اختیار کاربران قرار داده است؟

به‌روزرسانی جدید ویندوز 10 را چگونه می‌توانیم دریافت کنیم؟

برای دریافت به‌روزرسانی جدید ویندوز 10 کافی است به مسیر  Settings > Update & Security > Windows Update رفته   و روی گزینه Check For Updates کلیک کنید.

پس از مدت زمان کوتاهی کامپیوتر شما به سرور مایکروسافت متصل شده و به‌روزرسانی در دسترس را دریافت خواهد کرد. پس از آن‌که فرآیند دانلود به پایان رسید باید روی گزینه Restart Now کلیک کنید تا فرآیند نصب به‌طور کامل پایان پذیرد. آن گروه از کاربرانی نیز که تمایل دارند به‌روزرسانی را به شیوه دستی دریافت کنند قادر هستند به مسیر .... رفته و فایل ios را دریافت کرده و به‌روزرسانی جدید را به‌طور دستی نصب کنند. اما پیشنهاد ما به شما این است که پیش از شروع نصب از فایل‌های مهم خود نسخه پشیتبان تهیه کنید تا در صورت بروز هرگونه مشکلی داده‌های خود را از دست ندهید. برای این منظور می‌توانید در ویندوز 10 به آدرس  Settings > Update & Security > Backup بروید.

Hyper V

یکی از قدرتمندترین ویژگی‌هایی که همراه با نسخه‌های سازمانی و حرفه‌ای در اختیار کاربران ویندوز 10 قرار می‌گیرد، Hyper-V است. این پلتفرم مجازی‌سازی اکنون بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است. یک Virtual Machine Gallery بدون شک برای کاربرانی که به‌طور جدی از ماشین‌های مجازی استفاده می‌کنند مفید خواهد بود.

Mixed Reality Viewer دنیای واقعی و مجازی را پیوند می‌دهد

همان‌گونه که ممکن است حدس زده باشید، مایکروسافت همراه با عرضه به‌روزرسانی جدید قابلیت‌های مهمی را در ارتباط با واقعیت افزوده به ویندوز 10 اضافه کرد. از این پس کاربران می‌توانند از ابزارهای موجود در ویندوز 10 برای ساخت مدل‌های سه بعدی استفاده کرده و این مدل‌ها را با کمک فناوری واقعیت افزوده به دنیای واقعی وارد کنند. البته این‌گونه به نظر می‌رسد که فناوری Mixed Reality Viewer مایکروسافت برای آن‌که به پلتفرم واقیعت مجازی اپل موسوم به ARKit برسد راه درازی را در پیش دارد. اما در بدترین حالت ممکن یک تجربه جذاب واقعیت ترکیبی را در ارتباط با مدل‌های سه بعدی و مشاهده آن‌ها در دنیای واقعی در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

ذخیره‌سازی هوشمند

تقریبا زمان زیادی به طول انجامید تا ویژگی OneDrive Files on Demand به شکل از پیش ساخته شده به ویندوز اضافه شود. این قابلیت به کاربر اجازه می‌دهد به شکل هوشمندانه‌ای از حجم بالای فضای ذخیره‌سازی کلاود روی دستگاه‌هایی که به لحاظ محلی فضای ذخیره‌سازی محدودی را دارند استفاده کنند. از این پس می‌توانید به جای آن‌که به Disk Cleanup بروید نسخه‌های قبلی ویندوز را به‌طور مستقیم از طریق  Storage پاک کنید.

خاطرات خود را با یکدیگر ترکیب کنید

برنامه Photos یک ابزار ویرایشگر ساده را در اختیار کاربران قرار می‌دهد که قادر است آهنگ، افکت‌های سه بعدی و انیمیشن‌ها را به داستان‌‌ها اضافه کند. کاربران می‌توانند از یکسری تم‌ها و جلوه‌های ویژه برای حرفه‌ای‌تر کردن فیلم‌های کوتاه خود استفاده کنند.

تنظیمات مربوط به بخش مخاطبان

در کنار برنامه People کاربران این توانایی را دارند تا یک مخاطب را به نوار وظیفه سنجاق کرده، فایل‌ها را برای به اشتراک‌گذاری به داخل پروفایل یک مخاطب وارد کرده و همچنین اموجی‌هایی که داخل نوار وظیفه به حرکت در می‌آیند را مورد استفاده قرار دهید.

مرورگر مایکروسافت اج

با استفاده از Surface Pen کاربران می‌توانند کتاب‌های الکترونیکی را از درون مرورگر و سایت‌های مورد علاقه خود ویرایش کنند و آن‌ها را به نوار وظیفه سنجاق کنند. مایکروسافت همچنین اج را به اندروید و iOS نیز وارد کرده است، در نتیجه همگام‌سازی موضوعاتی نظیر زبانه‌ها و بوک‌مارک‌ها روی دستگاه‌های مختلف به شکل ساده‌ای انجام می‌شود. همچنین قابلیت سنجاق کردن سایت‌ها به نوار وظیفه که پیش از این در ویندوز 8 وجود داشت دومرتبه به ویندزو 10 بازگشته است.

بازی کردن

از این پس می‌توانید به‌طور مستقیم از درون خود بازی به وضعیت Game Mode سوییچ کنید. این‌کار باعث می‌شود تا منابع سیستمی شما به شکل کاملا متمرکز در اختیار بازی شما قرار بگیرد. به‌روزرسانی همچنین امکان تعیین زبان برای استریم Mixer را نیز امکان‌پذیر می‌سازد.

امنیت

مثل همیشه، عرضه یک ویندوز جدید به معنای ارتقا امنیت است. خبر خوشی که با عرضه به‌روزرسانی جدید وجود دارد این است که همراه با عرضه ویندوز کاربران در برابر حملات باج‌افزاری نظیر واناکرای در امان خواهند بود. مایکروسافت همچنین قابلیت جدیدی در ارتباط با بازیابی مستقیم گذرواژه‌ها و پین‌کدها از طریق صفحه اسکرین را در اختیار کاربران قرار داده است. این قابلیت مانع از آن می‌شود تا حساب‌های کاربری به شکل تصادفی قفل شوند. مایکروسافت همانگونه که پیش از این اعلام کرده بود پروتکل جنجالی SMBv1 را از ویندوز 10 حذف کرد.

قلم من را پیدا کن

مایکروسافت همراه با عرضه به‌روزرسانی جدید، Surface Pen را به قابلیت Find My Device Offering افزوده است، اکنون نگرانی خاصی از بابت گم شدن قلم وجود نداشته و به سادگی پیدا می‌شود. Pen می‌تواند به عنوان یک ابزار کمکی در زمان مشاهده اسلایدهای پاورپوینت مورد استفاده کاربران قرار گیرد. 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟