وداع همیشگی با ویندوزفون
مایکروسافت سرانجام حقیقت تلخ مرگ ویندوزفون را تایید کرد
چند سالی است که رسانه‌های بزرگِ خبری درباره مرگ ویندوزفون سخن می‌گویند. گارتنر و IDC جزء اولین سازمان‌هایی بودند که سهم سیستم‌عامل همراه مایکروسافت در بازار را بسیار ناچیز توصیف کردند و اعلام داشتند که در سال‌های آتی همین سهم ناچیز بازهم کمتر خواهد شد.

1606683296_1_0.gif

در حالی که همه کارشناسان بر مرگ ویندزوفون اذعان داشتند، اما مایکروسافت همواره این اخبار را رد می‌کرد و به اشکال مختلف سعی می‌کرد نشان دهد ویندوزفون هنوز هم شانس‌هایی برای رقابت با اندروید و iOS دارد. اما مایکروسافت سرانجام خود رسما مرگ ویندوزفون را تایید کرد. تا به امروز مایکروسافت در رویدادها و کنفرانس‌های خبری مختلفی که برگزار می‌کرد، اعلام می‌داشت که به تولید ویندوزفون ادامه خواهد داد و قابلیت‌های چشم‌گیری را به آن اضافه خواهد کرد.

اما هیچ‌گاه به تشریح جزییات برنامه‌هایی که در این زمینه طرح‌ریزی کرده اشاره‌ای نمی‌کرد. تنها مدیران ارشد مایکروسافت به شکلی کلی اعلام می‌داشتند که محصول بزرگی در راه است. اما جو بلفیور مدیر اسبق بخش ویندوزفون به‌طور رسمی خبر پایان کار سیستم‌عامل ویندوز موبایل مایکروسافت را اعلام کرد و گفت دیگر محصول جدیدی همراه با ویندوز موبایل به بازار عرضه نخواهد شد.

البته آقای بلفیوری دلیل اصلی شکست ویندوزفون را کمبود برنامه‌های کاربردی برای این سیستم‌عمل همراه مایکروسافت اعلام کرد و افزود با وجود تلاش‌ها و مشوق‌های مختلفی که از سوی این شرکت برای جذب حداکثری توسعه‌دهندگان نرم‌افزار ارائه شد بازهم تنها تعداد بسیار محدودی از توسعه‌دهندگان ترغیب شدند تا برای پلتفرم ویندوزموبایل برنامه‌های کاربردی را تولید کنند. آقای بلفیوری در بخشی از صحبت‌های خود به این موضوع اشاره کرد که ما تمام تلاش خود را به کار بستیم تا بتوانیم نظر مساعد توسعه‌دهندگان نرم‌افزار را به سمت سیستم‌عامل همراه مایکروسافت جذب کنیم. حتا به آن‌ها پیشنهاد پرداخت وجه مالی در مقابل ساخت برنامه برای ویندوزموبایل را نیز دادیم و بهترین زیرساخت‌های توسعه‌نرم‌افزاری را در این خصوص برای آن‌ها آماده کردیم. اما توسعه‌دهندگان با نگاه‌ کردن به آمار بسیار پایین کاربران ویندوزموبایل حاضر نشدند در این زمینه با ما همراه شوند.

باید با ویندوز 10 موبایل نیز خداحافظی کنیم؟

اکنون این پرسش مطرح می‌شود که مایکروسافت در زمینه ویندوز 10 موبایل چه راه‌کارهایی مدنظر دارد و آینده این سیستم‌عامل به کجا خواهد رسید؟ آقای بلفیری در جواب می‌گوید: «مایکروسافت همچنان از ویندوز 10 موبایل پشتیبانی خواهد کرد، اما قابلیت جدیدی را به آن اضافه نخواهد کرد. پشتیبانی و نگهداری از این سیستم‌عامل مادامی که مایکروسافت تصمیم بگیرد به‌طور کامل آن‌را به کنار بگذارد ادامه پیدا خواهد کرد. ما همچنان از این سیستم‌عامل پشتیبانی کرده و به‌روزرسانی‌های امنیتی را ارائه کرده و باگ‌های آن‌را برطرف خواهیم کرد. اما برنامه خاصی برای اضافه کردن ویژگی‌های جدید مدنظر نداریم.» او همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا ما ویژگی‌های جالب توجه ویندوزفون همچون کاشی‌های زنده را در اندروید مشاهده خواهیم کرد یا خیر گفت: دستیابی به چنین رویکردی کار بسیار سختی است به واسطه آن‌که یکبار دیگر به برنامه‌های کاربردی نیاز داریم که از این قابلیت پشتیبانی کنند. این حرف آقای بلفیری به معنای آن است که ویندوز 10 موبایل نیز یک پلتفرم مرده است و همچنان اندروید و ios یکه‌تاز میدان خواهند بود.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟