30/05/1396 - 00:45
برگزاری نشست خبری سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور
نشست تقدیر از خبرنگاران و اصحاب رسانه در سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور برگزار شد.

1606683296_1_0.gif

این نشست با حضور ناصرعلی سعادت رئیس سازمان نظام صنفی رایانه کشور، باقر بحری مدیر اجرایی نمایشگاه الکامپ و عضو شورای مرکزی سازمان، اصغر رضانژاد دبیر سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران و مشارکت خبرنگاران و اصحاب رسانه با طرح موضوعاتی مانند گزارش بخش ارائه‌های سالن الکام استارز در بیست و سومین نمایشگاه الکامپ و برگزاری الکام گیمز در شهریورماه برگزار شد و در پایان نشست نیز از اصحاب رسانه تقدیر و تشکر به عمل آمد.

برترین‌های الکام گیمز به جام جهانی کره جنوبی اعزام می‌شوند

سعادت در ابتدا با بیان اینکه الکام گیمز یکی از برنامه‌های جانبی بود که در ابتدا قصد داشتیم در حاشیه نمایشگاه الکامپ برگزار کنیم اما به فرصت برگزاری نمایشگاه نرسید، گفت: ازآنجایی‌که که قصد داشتیم این رویداد را به‌صورت گسترده و با تمام جزئیات در نظر گرفته‌شده، برگزار کنیم به دلیل محدودیت‌ها و قوانین موجود در فضای نمایشگاه بین‌المللی تهران تصمیم بر آن شد تا الکام گیمز بعد از الکامپ در یک فضای بزرگ و به‌صورت مستقل برگزار شود.

الکام گیمز در تاریخ 19 تا 25 شهریورماه در باغ کتاب تهران توسط سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور برگزار می‌شود و مسئولیت اجرای آن نیز بر عهده تیم PERSIA.GAME خواهد بود. ۴5 میلیون تومان جایزه نقدی و جوایز غیر نقدی برای نفرات برتر رقابت‌های الکام گیمز در نظر گرفته‌شده است. شوند که بر روی دو

سعادت با اشاره به اینکه با همکاری وزارت جوانان و ورزش برندگان مسابقات الکام گیمز به جام جهانی بازی‌های رایانه‌ای بوسان کره جنوبی اعزام خواهند شد، رشته‌های مسابقات الکام گیمز را برشمرد و گفت: برخی از این بازی‌ها انفرادی و برخی دیگر گروهی هستند. بازی‌های گروهی شامل بازی استراتژیک و پرطرفدار دوتا (Dota2)  و بازی مهیج رینبو (Rainbow six) است که این روزها در بین نوجوان‌ها و جوان‌ها محبوبیت زیادی کسب کرده است، این بازی‌ها در تیم‌های ۸ نفره است. بازی نوستالژیک CS:GO یا همان کانتر استریک نیز جزو بازی‌های گروهی این مسابقات محسوب می‌شود.

او افزود: بازی‌هایی همچون PES ،FIFA  نیز بازی‌های انفرادی این تورنمنت هستند که روی دو پلتفرم  نوت بوک و PS4 بازی خواهند شد. علاوه بر این‌ها ۳ بازی انفرادی دیگر نیز در این رقابت‌ها حضور دارند که روی موبایل و تبلت بازی می‌شوند که این رشته بازی ها از طریق معاونت علمی ریاست جمهوری و تحت اپلیکیشن بازی جام در رده انفرادی در لیست بازی‌ها گنجانده‌شده‌اند.

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور به سه بازی رایانه‌ای ایرانی اشاره کرد و افزود: علاقه‌مندان در سه رشته مبارزه در خليج عدن، ارتش‌های فرازمينى و شتاب در شهر٢ در بخش بازی‌های ایرانی نیز می‌توانند به رقابت با یکدیگر بپردازند.

رشد 100 درصدی در الکام استارز96

سعادت با اشاره به اینکه سازمان از فعالان قدیمی و نوپای صنعت فاوا حمایت می‌کند، افزود: یکی از وظایف مهم سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور را در حمایت از فعالان قدیمی و سنتی حوزه فاوا می­دانیم اما برای رشد و توسعه کشور باید نگاهی رو به آینده داشته باشیم و این مهم در حمایت و پشتیبانی و ایجاد انگیزه در جوانان و فعالان نوپای صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات است که در برگزاری رویدادهایی مانند الکام استارز نمود پیدا می‌کنند.

باقر بحری مدیر اجرایی نمایشگاه الکامپ، به رکوردهای زده شده در الکامپ بیست و سوم اشاره کرد و گفت: الکامپ امسال در کمتر از 6 ماه برگزار شد اما در عین ناباوری بالای 70 درصد رشد ثبت‌شده است. این رشد در مشارکت استارتاپها در سالن الکام استارز بیش از 100 درصد بود یا فضای اختصاص‌یافته به الکام استارز بیش از 400 درصد رشد داشتیم.

بحری با یادآوری سه سطح ارائه استارتاپها که در سالن الکام استارز 96 در نظر گرفته‌شده بود، گفت: در بخش مسابقات از مجموع 100 شرکت‌کننده 20 استارتاپ برگزیده شدند و از بین آن‌ها 10 استارتاپ تحلیل ارتباط برنا، موزرا، کامنت مایر، بازار آنلاین خدمات استادکار، پیاده، نواک، برکت، کیف پول خصوصی نیوُ، لوکز و ابر آروان موفق به کسب عنوان برترین شدند. بیمه دی و اینوتاکس برای 10 استارتاپ برتر یکسال بیمه به ارزش 50 میلیون تومان و  eAds و شیرینو برای سه نفر اول جوایزی در نظر گرفتند. سازمان هم در تلاش است در صورت امکان استارتاپهای برتر را به نمایشگاه جیتکس اعزام کند.

او در ادامه به پنل ویژه ارائه‌های الکام استارز اشاره کرد و افزود: در پنل ارائه های VIP، 35 استارتاپ شرکت کردند که 14 استارتاپ به مرحله بعدی برای سرمایه‌گذاری دعوت شدند در این بخش برنده شدن مطرح نبود پیدا کردن سرمایه‌گذار بزرگ‌ترین برد برای هر استارتاپ محسوب می­شود.

مدیر اجرایی نمایشگاه الکامپ افزود: در بخش دیگر ارائه‌ها، سه منتور از کشور آلمان و 17 منتور ایرانی داشتیم که به شرکت‌کنندگان مشاوره دادیم و بازخورد بسیار خوبی از سوی استارتاپها دریافت کردیم.
بحری با ابراز خوشحالی از حضور پررنگ سرمایه‌گذاران و شتاب‌دهنده‌ها در الکام استارز گفت: سرمایه‌گذارانی مانند تامین اجتماعی استقبال پررنگی از الکام استارز داشتند همین‌طور حضور دلگرم‌کننده مسئولان وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به همراه معاونانشان و دبیر شورای عالی فضای مجازی و بسیاری دیگر بسیار ارزشمند بود.

در پایان این نشست از حاضران و اصحاب رسانه تقدیر و تشکر به عمل آمد.

ایسوس

نظر شما چیست؟