به‌گفته معاون وزیر ارتباطات:
31/04/1396 - 13:25
طرح ارایه اینترنت نامحدود محدود می‌شود!
معاون وزیر ارتباطات با بیان اینکه مدل پیشنهادی سرویس اینترنت نامحدود برای کاربران نهایی شده است، گفت: در این مدل قرار نیست مصرف اینترنت بی‌نهایت باشد، بلکه برای مصرف سقف گذاشته‌ایم.

1606683296_1_0.gif

محمدجواد آذری جهرمی در جمع خبرنگاران در خصوص تغییر پرداخت هزینه اینترنت از مدل مصرف حجمی به مدل تعیین سرعت توضیح داد.
وی با بیان اینکه هم‌اکنون این مدل پیشنهادی توسط شرکت ارتباطات و زیرساخت تدوین شده است، گفت: پیش‌بینی می‌شود در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در روز یکشنبه این روش تغییر تعرفه‌ای به تصویب برسد.
مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت با بیان اینکه هم‌اکنون شاهد تحول جدی در خصوص استفاده از اینترنت در میان کاربران هستیم، ادامه داد: مدل استفاده کاربران به سمت تماشای ویدئو تغییر کرده است و باید یک فرمول با توجه به این تغییرات برای استفاده کاربران و جلب رضایت آنها تعریف کنیم.
آذری جهرمی گفت: در این مصوبه نحوه فروش اینترنت از سوی شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات اینترنت از مدل اینترنت حجمی به مدل اینترنت سرعتی تغییر می‌کند، اما این به معنی آن نیست که مصرف اینترنت برای کاربر بی‌نهایت باشد؛ بلکه برای آن نیز یک سقف در نظر می‌گیریم.
وی افزود: هدف این است که در این مدل ارائه سرویس به گونه‌ای باشد که رضایت مصرف‌کنندگان را به همراه داشته باشد و محتوای داخلی نیز افزایش یابد؛ به گونه‌ای که برای مثال کاربر در تماشای تلویزیون اینترنتی، دیگر نگران حجم مصرفی اینترنت نباشد و همان‌گونه که تلویزیون را تماشا می‌کند، بتواند از طریق اینترنت نیز ویدئو ببیند.
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطرنشان کرد: هم‌اکنون در حال بررسی هزینه‌های بین اپراتوری برای ارائه این سرویس هستیم و در نهایت کاربر اینترنت می‌تواند در سه مدل سرعت، طبق بسته‌های اپراتورهای ارائه‌دهنده خدمات، از سرویس با کیفیت بالا استفاده کند.

 

ایسوس

نظر شما چیست؟