وزیر ارتباطات خبر داد:
24/04/1396 - 19:20
فیلترینگ هوشمند وارد فاز سوم شد
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه فاز دوم فیلترنگ هوشمند به پایان رسید از آغاز فاز سوم خبر داد.

1606683296_1_0.gif

به گزارش محمود واعظی امروز در مراسم رونمایی از پروژه های بخش خصوصی در راستای فاز تکمیلی شبکه ملی اطلاعات گفت: فاز سوم شبکه ملی تا انتهای تیرماه و در نهایت ابتدای مرداد ماه به بهره برداری می رسد و برای اینکه این شبکه برای مردم ملموس تر باشد از ارائه دهندگان خدمات در بستر شبکه ملی اطلاعات خواستیم که دو بخش شبکه دسترسی و خدمات پایه پروژهای خود را قبل از فاز راه اندازی تکمیلی این پروژه افتتاح کنند.
وی با بیان اینکه هم اکنون شرکت های بخش خصوصی در مناطقی از کشور که به هر دلیل تاکنون شرکت مخابرات ایران موفق به سرمایه گذاری نشده بود سرمایه گذاری کرده و این خلا را پر کردند، اظهار داشت در سال گذشته ۱۰۰ هزار شغل در بخش کسب و کارهای فناوری اطلاعات و ارتباطات ایجاد شده و پیش بینی می کنیم با بستر سازی صورت گرفته در راستای خدمات رسانی به مردم ۱۳۰ هزار شغل امسال در حوزه کسب و کارهای مبتنی بر فناوری و اطلاعات ایجاد شود.

فاز سوم فیلترینگ هوشمند آغاز شد
وزیر ارتباطات درباره آخرین وضعیت فیلترینگ هوشمند گفت: فاز دوم این پروژه به اتمام رسید و اجرای فازسوم آغاز شده است.
وی با انتقاد از سیاست های دبیر کارگروه فیلترینگ محتوای مجرمانه گفت: اظهاراتی که ایشان در خصوص فیلترینگ اعلام می کنند نظر شخصی است و مرتب در سخنرانی های خود نظرات شخصی  در مورد سیاست فیلترینگ اعلام می کنند اما یک کشور را نمی توان بر اساس نظر یک فرد اداره کرد.
واعظی ادامه داد: آنچه که سیاست دولت و رهنمودهای رهبر معظم در حوزه فیلترینگ است استفاده می شود و ما نمی توانیم از طرز تفکر ایشان برای مسدود کردن تمامی سایت ها استفاده کنیم.
وی با بیان اینکه برخی نمی دانند که امروزه در دنیا کارآیی شبکه های فناوری اطلاعات تغییر کرده و ذهنیت شان ذهنیت ۲۰ ساله پیش است اضافه کرد: نگاه ما به تولید فاخر و اپلیکیشن های مفید در این شبکه است.
واعظی با بیان اینکه بیش از ۱۲۰ اپلیکیشن فارسی و حدود ۲۳ هزار توسعه دهنده اپلیکیشن فارسی در حال تولید محتوای فضای مجازی هستند، خاطرنشان کرد: متاسفانه هنوز شاهد این هستیم که برخی اطلاعات تخصصی در این حوزه ندارند اظهار نظر کرده و برخی از سایت ها بر اساس این اظهارات تیتر منفی می زنند.
وزیر ارتباطات ادامه داد: یک آقایی اظهار نظر می کند که باید همه چی را مسدود کنیم، اما سوال این است که آیا با مسدود کردن یا فیلترینگ کار درست می شود. اینکه یک کسب و کار را با سرمایه گذاری انجام شده تعطیل کنیم کار درستی است.
وی با بیان اینکه با طرز فکرهای بسته در این خصوص مواجه هستیم، خاطرنشان کرد: اما دولت بر اساس فرمایشات رهبری و نگاه ایشان که نگاه فرصت و تهدید در فضای مجازی است عمل می کند.
واعظی تصریح کرد : برخی می گویند با مسدود کردن همه چیز درست می شود اما براساس تجربیات ما معقتدیم که اگر همه چیز را ببندیدم جلوی نوآوری را خواهیم گرفتم و مردم را به سمت استفاده از فیلترشکن سوق می دهیم.
وزیر با تاکید بر اینکه باید مراقب محتوای غیراخلاق در فضای مجازی باشیم گفت: فرصت ها باید به سرعت با تولید محتوا مبتنی بر فرهنگ ایرانی افزایش یابد و ما بدنبال ایجاد فضای مجازی پاک در کشور هستیم در این زمینه دولت از بخش خصوصی فعال در این حوزه حمایت خواهد کرد.

فاز آزمایشی اینترنت اشیا در حال انجام است
وزیر ارتباطات در مورد وضعیت اینترنت اشیا در کشور گفت: در  ایران و برخی کشور ها برای اینترنت اشیا برنامه ریزی می کنند و تا چند سال آینده انسان،  اشیا و محصولات به اینترنت متوصل می شود.
واعظی افزود: برای هوشمند سازی منازل، مدارس  و فضاهای کسب و کار کمیته ویژه ای در مخابرات در حال اجرای فاز آزمایشی اینترنت اشیا هستند تا بتوانیم این فناوری را همگام با سایر کشورها در ایران به ویژه در کلانشهرها اجرایی کنیم.
وی در مورد تقابل کسب و کارهای سنتی با کسب و کارهای اینترنتی خاطرنشان کرد: هم اکنون کسب و کار در تمام دنیا به سمت اینترنت پیش می رود و مردم آزادی انتخاب دارند تا از کدام روش استفاده کنند.

ایسوس

نظر شما چیست؟