12/04/1396 - 14:55
تعرفه اینترنت برای دانشگاهیان 50 درصد کاهش یافت
مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت از کاهش تعرفه ۵۰ درصدی خدمات دانشگاه‌های کشور در بستر شبکه ملی اطلاعات نسبت به آنچه در سطح جامعه ارائه می‌شود برای دانشگاهیان خبر داد.

1606683296_1_0.gif

محمد جواد آذری جهرمی دیروز در مراسم بهره برداری از نسل سوم شبکه علمی کشور، گفت: امیدواریم همان طور که امروز به لحاظ شبکه این سامانه افتتاح می‌شود، شاهد این باشیم که محتواهای فاخر علمی کشور در دسترس دانشجویان قرار گیرد. بنابر دستور وزیر ارتباطات ما بر مدل تعرفه بازنگری داشتیم و مصوب کردیم خدمات دانشگاه‌های کشور در بستر شبکه ملی اطلاعات و اینترنت با ۵۰ درصد تخفیف نسبت به آنچه در سطح جامعه ارائه می‌شود به دانشگاه‌ها عرضه شود.

وی ادامه داد: البته از آنجایی که به لحاظ قانونی شرکت ارتباطات زیرساخت اجازه ورود به این عرصه را ندارد که خودش به صورت مستقیم سرویس ارائه دهد، بنا شد این کار از طریق اپراتور شبکه علمی انجام شود. بدین ترتیب کلیه دانشگاه‌های کشور برای اتصال به شبکه اینترنت ۵۰ درصد تخفیف دارد و این هزینه دانشگاه‌ها را بسیار کاهش می‌دهد، زیرا برنامه وزارت ارتباطات کاهش تعرفه بیشتر است.

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت با بیان این که برنامه ریزی شده تا پایان آبان‌ماه ۱۳۹۷، هشت مرکز استان به این شبکه متصل شود، افزود: اگر ما نگاه را عوض کنیم می‌توانیم در این زمان تمامی دانشگاه‌های کشور را به شبکه متصل کنیم. همچنین با معاشرت به دانشگاه‌های کشور دریافتیم که دانشگاه‌ها در حوزه دسترسی دچار مشکل هستند یعنی از دانشگاه تا مرکز مخابراتی، شبکه فیبر نوری وجود ندارد و امیدواریم در موافقت نامه‌های سال ۱۳۹۶ اعتباری به صورت خاص برای دانشگاه‌ها در نظر گرفته شود تا اتصال آنها به شبکه فیبر نوری انجام شود.

جهرمی با بیان این که نکته دیگری که ما از طریق دانشجویان و اساتید دانشگاه‌ها مورد اعتراض واقع می‌شویم، نظام پالایشی است که بر اینترنت مورد استفاده دانشگاه‌ها وجود دارد، گفت: ما اعتراضات مکتوب و شفاهی درباره‌ی استفاده از بلاگ اسپات و یوتیوب دریافت می‌کنیم به همین دلیل مذاکراتی را با دادستانی کل کشور آغاز کردیم و به نظر می‌رسد این آمادگی وجود داشته باشد که با حضور نمایندگان دولت و با تضمینی که به لحاظ پالایش محتوا وجود دارد، در دانشگاه‌ها رفع فیلتر از این دو سرویس داشته باشیم.

وی همچنین خاطر نشان کرد: همان طور که ما خدماتی را به شبکه علمی ارائه می‌دهیم انتظار داریم این شبکه نقش متقابل در تولید محتوا داشته باشد و دانشگاه‌ها نیز در تولید محتوا و ارائه‌ی سرویس فعال تر شوند.

ایسوس

نظر شما چیست؟