سرمایه‌گذاری اپراتور آفریقای جنوبی در تجارت الکترونیک ایران
04/12/1395 - 17:07
«ام‌تی‌ان» سرمایه‌گذار اسنپ؛ بامیلو و زودفود است!
اپراتور مخابراتی MTN آفریقای جنوبی که شریک ایرانسل است؛ گفته بود سرمایه‌گذاری‌هایی را روی تجارت الکترونیک ایران انجام داده است. اکنون مشخص شده ام‌تی‌ان علاوه بر اسنپ، روی سایت خرید اینترنتی بامیلو و خدمات آنلاین غذای زودفود هم سرمایه‌گذاری کرده است.

1606683296_1_0.gif

ام‌تی‌ان تا همین اواخر نمی‌توانست سود حاصل از فعالیت و سرمایه‌گذاری شراکتی روی اپراتور مخابراتی و موبایل ایرانسل را از ایران خارج کند. بنابراین، در یک سال گذشته تصمیم گرفت بخشی از این سود را برای نوسازی و توسعه زیرساخت‌های مخابراتی کنار بگذارد و از سوی دیگر بخشی از سود خود را دوباره در بازار فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران سرمایه‌گذاری کند. 

مطلب پیشنهادی

اسنپ در ایران سرمایه ۲۰ میلیون یورویی جذب کرد + لینک دانلود اپلیکیشن
نگاهی به بزرگ‌ترین سرویس موبایلی تاکسی در ایران

اکنون، ام‌تی‌ان می‌گوید یک سرمایه‌گذاری روی گروه اینترنت ایران (آی آی جی) برای سرعت بخشیدن به رشد تجارت الکترونیک این گروه انجام داده است. هلدینگ گروه اینترنت ایران صاحب امتیاز تاکسی اینترنتی اسنپ، سایت فروش اینترنتی بامیلو و خدمات غذای آنلاین زودفود است. قبلا طی خبری اعلام کرده بودیم که اسنپ یک جذب سرمایه ۲۰ میلیون یورویی از سوی هلدینگ گروه اینترنت ایران دریافت کرده است و ام‌تی‌ان سرمایه‌گذار غیرمستقیم اسنپ است. 

هرمان سینگ، مسئول امور دیجیتال شرکت ام تی ان در این باره گفت: «در طی 2 سال گذشته، ما شاهد رشد قابل توجهی در گروه اینترنت ایران بوده‌ایم و این سرمایه گذاری از طریق شریک ایرانی ما به تقویت مدل تجاری این گروه و تیم مدیریتی آن کمک کرده است.»

به نظر می‌رسد ام‌تی‌ان از بازار ایران راضی است و سود قابل توجهی به دست می‌آورد که در تلاش برای گسترش سطح همکاری و سرمایه‌گذاری خود با شرکت‌های تجارت الکترونیک و استارت‌آپی خوش ایده است. از سوی دیگر، سرمایه‌گذاری روی شرکت‌های نوپا می‌تواند سهام اصلی این شرکت در پروژه ایرانسل را تقویت کند و بستری برای رشد بیشتر در بازار آنلاین ایران و کسب سهم بیشتر از تبادل مالی این بازار به همراه داشته باشد. 

 

ایسوس

نظر شما چیست؟