ابداع جدید یک پزشک ایرانی
درمان افسردگی با ارسال امواج مغناطیسی به مغز
این روزها ترکش‌های بمب افسردگی پیر و جوان را هدف قرار می‌دهد. هرچند آمار مبتلایان به نوع حاد این بیماری روحی پائین است؛ بسیاری از افراد کم‌حوصلگی و اضطراب را به افسردگی پیوند می‌دهند. تاکنون درمان این بیماری توسط داروهای شیمیایی صورت می‌گرفت، اما مهران طالبی‌نژاد پزشک ایرانی می‌گوید با ارسال پالس‌های مغناطیسی، می‌توان اضطراب و افسردگی را درمان کرد.

1606683296_1_0.gif

محققان در استارتاپ "NeuroQore" پالس‌های مغناطیسی را برای درمان این اختلالات به مغز بیمار ارسال می‌کنند. قریب 70 درصد از بیمارانی که داروهای تجویزی را برای درمان اضطراب و افسردگی استفاده می‌کنند، به نتیجه مطلوب و دلخواه نمی‌رسند. اما محققان امیدوارند که با کمک NeuroQore بتوان مشکلات روحی و روانی را درمان کرد.

مطلب پیشنهادی

چرا افراد باهوش از چند وظیفه‌گی اجتناب می‌کنند؟

درمان‌های رایج تحریک الکتریکی معمولا با تحریک مناطق خاصی از مغز و ارسال بازخورد مثبت در گوش فرد در هنگام شکل‌گیری الگوی ذهنی دلخواه انجام می‌شود. با این روش به تدریج به مغز آموزش داده می‌شود تا امواج مغزی مثبت را به طور دائم حفظ کند. NeuroQore مانند دیگر درمان‌های تحریک الکتریکی نبوده و به‌جای ارسال نواهای مثبت، پالس‌های مغناطیسی را برای ایجاد بازخورد مثبت به طور مستقیم به مغز می‌فرستد.

همچنین این تکنولوژی از نشانگرهای زیستی برای اندازه گیری نتایج استفاده می‌کند. یکی از مزایای عمده این فناوری این است که عوارض جانبی ندارد و از جنبه‌های منفی آن این است که مانند سایر درمان‌ها این روش نیز بر روی تمام افراد جواب نمی‌دهد. این روش در حال حاضر در کانادا تائید شده و منتظر تائیدیه FDA است.

 

ایسوس

نظر شما چیست؟