دبیر شورای عالی فضای مجازی ابراز امیدواری کرد:
جایگزینی پیام‌رسان‌های داخلی با خارجی تا سال آینده
ابوالحسن فیروزآبادی، دبیر شورای عالی فضای مجازی امروز در مراسم رونمایی از فاز دوم شبکه ملی اطلاعات ابراز امیدواری کرد که تا سال آینده، پیام‌رسان‌های ایرانی با نمونه‌های خارجی جایگزین شوند.

1606683296_1_0.gif

فیروزآبادی گفت: «علاوه بر راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات، راه‌اندازی خدمات پایه کاربردی به صورت بومی نیز دیده شده است که باید عزم ملی برای راه‌اندازی ایمیل بومی، شبکه‌های پیام‌رسان داخلی و خدمات موتور جستجوی بومی روی این شبکه اجرایی شود. بر اساس پیش‌بینی‌ها امیدواریم با اقداماتی که صورت می‌گیرد تا یک سال آینده شاهد جایگزینی شبکه‌های پیام‌رسان موبایلی داخلی به جای شبکه‌های پیام‌رسان خارجی باشیم. متأسفانه شبکه اینترنت، سلامت نیست و از خدمات سالم در این شبکه برخوردار نیستیم؛ اما به دنبال طراحی مدلی هستیم که تمامی شهروندان براساس طبقات خاص، سنین خاص و جنسیت خاص در فضای مجازی، خدمات متفاوت دریافت کنند.»

مطلب پیشنهادی

فروش اینترنت خانگی و اداری بی‌سیم تا سرعت 40 مگابیت

فیروزآبادی، مدیریت پیشگیری از حوادث و مقابله با جرایم در بخش عمومی در فضای مجازی را از دیگر اقداماتی عنوان کرد که باید در حوزه نظام سالم‌سازی شبکه اجرایی شود و گفت: «در ابتدای دولت، دسترسی به اینترنت با سرعت ۱۲۸ کیلوبیت بر ثانیه ممکن بود؛ اما امروز ما شاهد ۱۰ برابر شدن این سرعت در شبکه‌های نسل ۳ و ۴ موبایل هستیم. باید در لایه‌های فناوری اطلاعات نیز مشکل صنفی را حل کنیم و از نظر ساختاری و مقرراتی و توسعه‌ای، برای کسب‌وکارهای این بخش مقررات ایجاد کنیم که این موضوع در مرکز ملی فضای مجازی در دست بررسی است.»

فیروزآبادی با بیان اینکه باید خرید و فروش اپلیکیشن در کشور ۶۵ درصد شاغلان فضای مجازی را درگیر کند، ادامه داد: «با شکل‌گیری محتوای داخلی در حوزه بازی رایانه‌ای، پخش ویدئو و تلویزیون اینترنتی شاهد افزایش اقتصاد فضای مجازی خواهیم بود تا بتوانیم به میانگین جهانی در این فضا برسیم.»

 

ایسوس

نظر شما چیست؟