با حضور وزیر ارتباطات
فاز دوم شبکه ملی اطلاعات زیر بار ترافیک داخلی رفت
اولین فاز طرح شبکه ملی اطلاعات با تلاش‌های بسیار وزارت ارتباطات شهریورماه امسال زیر بار ترافیک داده رفت. در ماه‌های گذشته، وزیر ارتباطات و مدیران این وزارتخانه وعده کرده بودند که فاز دوم این طرح ملی در دهه فجر افتتاح شود. حالا در ایام جشن سی‌وهشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، این قول محقق شده و روز گذشته، فاز دوم شبکه ملی اطلاعات با شعار «شبکه رشد امروز» و با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به بهره‌برداری رسید.

1606683296_1_0.gif

دسترسی به خدمات ویدیویی باکیفیت (HD) داخلی با هزینه مقرون به‌صرفه در کلان شهرها، مقرون به‌صرفه بودن محتوا و خدمات پهن باند داخلی در کشور، افزایش پوشش پهن باند ثابت و سیار در شهرهای بزرگ و همچنین افزایش کیفیت این دسترسی از اهداف فاز دوم شبکه ملی اطلاعات (P۲) است. فاز دوم شبکه ملی اطلاعات به‌صورت نمادین و با استفاده از ویدئوکنفرانس در شهرهای مشهد، یزد، شیراز و کیش رونمایی شد.

وزیر ارتباطات درخصوص دومین فاز این طرح ملی گفت: «شبکه ملی اطلاعات یکی از مطالبات مقام معظم رهبری در ۱۴ سال گذشته بوده و ایشان با یک نگاه هوشمندانه زودتر از همه کسانی که در حوزه فضای مجازی اشراف داشتند که این حوزه مزیت‌ها و چالش‌هایش چیست، تاکید داشتند که با راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات می‌توانیم از فرصت‌ها استفاده کنیم. خوشحالیم که این کار در دولت یازدهم انجام شده است و ما به‌عنوان دولت باید بستر فراهم کنیم و همه را در اختیار دیگران قرار دهیم. مجموعه ICT باید به حدی بزرگ شود که همه شرکت‌ها در آن حضور داشته باشند.»

در مراسم افتتاح فاز دوم از وای‌فای  یکپارچه در 100 نقطه کشور، سه مرکز تبادل داده و پروژهای شرکت‌های تولیدکننده محتوا به‌عنوان بخشی از فاز دوم شبکه ملی اطلاعات هم رونمایی شد. استان‌های خراسان رضوی، یزد، فارس و منطقه آزاد کیش به نمایندگی از سایر نقاط کشور با برقراری ارتباط ویدئو کنفرانسی در مراسم بهره‌برداری از فاز دوم شبکه ملی اطلاعات حضور داشتند.

همچنین در نمایشگاه جنبی این مراسم شرکت‌ها و اپراتورهای فعال در شبکه ملی اطلاعات دستاوردهای خود را به نمایش گذاشتند که مورد استقبال بازدیدکنندگان قرار گرفت. شایان ذکر است که فاز اول شبکه ملی اطلاعات شهریورماه سال‌جاری افتتاح شد و با بهره‌برداری از فاز دوم، قرار است تا سومین بخش از شبکه ملی نیز اردیبهشت‌ماه 96 در اختیار داده‌های وطنی قرار گیرد.

 

ایسوس

نظر شما چیست؟