ضعف پرتال‌های سازمانی در به‌روزرسانی
۴۰ درصد سایت‌های دولتی ایران باگ امنیتی دارند
به‌روزرسانی پرتال‌های دولتی، یکی از الزامات توسعه دولت الکترونیک در کشور است. رئیس کانون توسعه‌دهندگان فضای مجازی اعلام کرد که طبق بررسی‌های صورت گرفته، بالغ بر ٤٠ درصد وب‌سایت‌ها و پرتال‌های دولتی باگ امنیتی دارند و هکرهای تازه کار می‌توانند به‌راحتی در این سایت‌ها نفوذ کنند.

1606683296_1_0.gif

حمیدرضا همتی درخصوص باگ‌های امنیتی این سایت‌ها گفت: «کانون توسعه‌دهندگان فضای مجازی، وب فارسی را از لحاظ محتوایی، برنامه‌نویسی و کدنویسی مورد بررسی قرار می‌دهد. براین اساس ارزیابی سایت‌های دستگاه‌های دولتی از نظر برنامه‌نویسی، محتوا و موضوعات امنیتی انجام شده تا مشکلات مربوط به این سایت‌ها به دستگاه‌ها اعلام شود. برمبنای ارزیابی انجام شده از سیستم‌ها و پرتال‌‌ها، دستگاه‌های دولتی به لحاظ به‌روزرسانی بسیار ضعیف هستند و حتی پرتال‌هایی وجود دارند که بالغ بر ٥ ماه است که به‌روزرسانی نشده‌اند.»

مطلب پیشنهادی

تروجان‌ بانکی که هر روز خطرناک‌تر می‌شود
بیگانه‌ای پرسه می‌زند شماره 187

رئیس کانون توسعه‌دهندگان فضای مجازی خاطرنشان کرد: «هک‌شدن وبسایت‌های دولتی به دلیل درز اطلاعات مشکل‌ساز می‌شود و به همین دلیل با ارزیابی این وبسایت‌ها و بررسی مسائل امنیتی آنها، نتایج ارزیابی را به‌صورت محرمانه به دستگاه‌ها اعلام می‌کنیم. امیدواریم قرارگاه پدافند سایبری بتواند در حوزه ارزیابی امنیت اطلاعات فضای وب فارسی موثر عمل کند. محتوای فارسی در وب به سمت پررنگ‌تر‌شدن پیش می‌رود و جلوگیری از کپی بیش از اندازه محتوا در این بخش می‌تواند در افزایش سهم محتوای فارسی در فضای وب موثر واقع شود.»

 

 

ایسوس

نظر شما چیست؟