با آغاز ششمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران
بازی‌سازان فقط یک ماه فرصت دارند
متین ایزدی، دبیر جشنواره ششم در اولین نشست خبری به تشریح اهداف جشنواره پرداخت. ایزدی همچنین اعلام کرد که تمامی توسعه‌دهندگان بازی‌های رایانه‌ای، تا 15 دی‌ماه فرصت دارند آثار خود را به سایت این جشنواره ارسال کنند. ششمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران از 15 آذرماه فعالیت خود را آغاز کرده است.

1606683296_1_0.gif

ایزدی درخصوص جشنواره‌های قبل گفت: «ما در پنج دوره گذشته جشنواره تاکنون 541 بازی رایانه‌ای به دبیرخانه ارسال شده که بیشترین آمار آثار ارسالی با 127 بازی‌ رایانه‌ای به دوره پنجم جشنواره تعلق داشته است. همچنین در مجموع 267 بازی‌ساز در تمامی ادوار جشنواره شرکت کرده‌اند که به جرات می‌توان گفت این افراد بیش از نیمی از جامعه بازی‌سازان فعال ایرانی را تشکیل می‌دهند. اما مهمترین تغییر در جشنواره ششم، تغییر زمان برگزاری است و اختتامیه ششمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران در 5 اسفند ماه برگزار می‌شود.»

ایزدی در ادامه به معرفی بخش‌های مختلف جشنواره پرداخت و تشریح کرد: «در بخش‌های جشنواره همانند دوره چهارم و پنجم، یک بخش اصلی داریم که معیار اصلی آن براساس ژانربندی است. 8 ژانر اصلی که مطابق با استانداردهای بازی‌سازی انتخاب شده‌اند، در بخش اصلی حضور دارند و آثار ارسالی در آن‌ها دسته‌بندی می‌شوند. بخش فرعی هم مربوط به بخش دست‌آوردها می‌شود که معمولاً جوایز آن توسط هیئت داوران بر اساس فعالیتی که از تیم‌های مختلف مشاهده می‌کنند، انتخاب می‌شود. اما بخش سوم نیز همانند هر سال به بخش «بازی‌نامه» اختصاص دارد. بخش بازی‌نامه به داستان‌هایی با محوریت بازی‌های رایانه‌ای اختصاص دارد. بازی‌نامه‌ها متونی هستند که باید به آن‌ها مانند یک متن هنری نگاه شود. کسانی که این بخش را داوری می‌کنند هم همواره و مخصوصا در دوره‌های چهارم و پنجم از چهره‌های ادبی و سینمایی بوده‌اند و جشنواره ششم نیز از این مهم مستثنی نخواهد بود. موضوع بخش بازی‌نامه‌نویسی همچنان آزاد است. جذابیت داستان ملاک اصلی داوری این آثار خواهد بود. همچنین اثری که بهترین کارکرد را در فرهنگ جامعه ایرانی اسلامی داشته باشد، جایزه بهترین بازی فرهنگی را کسب می‌کند.»

طبق اعلام دبیر جشنواره ششم، فعالیت جشنواره از 15 آذرماه آغاز شده و تمامی توسعه‌دهندگان تا 15 دی‌ماه فرصت دارند تا از طریق سایت جشنواره به نشانی www.tehrangamefestival.ir آثار خود را ارسال کنند. دسته‌بندی آثار نیز از 15 تا 25 دی‌ماه انجام می‌گیرد و پس از آن، تا اول اسفندماه داوران به قضاوت آثار ارسالی خواهند پرداخت. همانند دو دوره گذشته، مراسم اختتامیه نیز در 5 اسفندماه در مرکز همایش‌های برج میلاد تهران برگزار می‌‌شود.

 

 

 

ایسوس

نظر شما چیست؟