برای دومین سال متوالی و به همت سامسونگ
دومین المپیاد تکنسین‌های ایران برگزار می‌شود + شرایط و نحوه ثبت‌نام
یکی از راه‌کارهایی که موجب می‌شود تا نیروهای ماهر و بااستعداد شناسایی شوند، برگزاری المپیاد و مسابقات در زمینه‌های مختلف است. سال گذشته سامسونگ ایران با همیاری سازمان آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای اولین دور از المپیاد تکنسین‌های ایران را برگزار کرد. قرار است امسال هم این المپیاد با حمایت سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای کشور در ۳۲ استان و در چهار رشته مختلف برگزار شود.

1606683296_1_0.gif

دومین دوره المپیاد تکنسین‌های ایران با دو هدف عمده ترویج فرهنگ مهارت‌آموزی و شناخت و تجلیل از برترین تکنسین‌های کشور توسط سامسونگ ایران و با حمایت سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای کشور، اداره کل فنی‌وحرفه‌ای استان تهران و مرکز تربیت مربی و پژوهش‌های فنی‌و‌حرفه‌ای برگزار می‌شود. هدف از برگزاری این المپیاد که در نوع خود بزرگ‌ترین رویداد مهارتی در کشور است، ترویج و ارتقای فرهنگ مهارت‌آموزی و افزایش ظرفیت مشتری‌مداری در میان تکنسین‌هاست. شناسایی استادکاران ماهر و زبردست و قدردانی از آن‌ها به پاس تلاش بی‌وقفه و تاثیرگذارشان و انتقال تجربیات ارزشمند آنها به تکنسین‌های جوان، از دیگر اهدافی است که برگزارکنندگان این المپیاد در پی‌ آن هستند. افزایش سطح علمی و مهارت شرکت‌کنندگان که با تعامل و ارتباط هر چه بیشتر تکنسین‌ها میسر می‌شود، از دیگر ثمرات مهم برگزاری این المپیاد است.

‌این رویداد از روز دوم آذرماه با ثبت‌نام داوطلبان به‌طور رسمی آغاز به کار کرده و علاقه‌مندان حضور در المپیاد تکنسین‌های ایران می‌توانند تا ۱۲ آذرماه به صورت اینترنتی ثبت‌نام و مجوز ورود به آزمون را دریافت کنند. متقاضیان فقط در یک رشته قادر به ثبت‌نام خواهند بود و با وجود اینکه رویداد مذکور به نام تکنسین‌ها برگزار می‌شود، اما همه افراد می‌توانند با ثبت‌نام و حضور در المپیاد سطح دانش و توانایی‌های فنی خود را محک بزنند. پس از پایان مهلت ثبت‌نام و طی روزهای ۱۵ تا ۱۸ آذرماه ثبت‌نام‌کنندگان با دریافت کارت آزمون برای اولین مرحله از المپیاد تکنسین‌ها که به صورت الکترونیکی در مراکز فنی‌و‌حرفه‌ای برگزار می‌شود، آماده می‌شوند. مشخصات و آدرس این مراکز و همچنین آیین‌نامه و مقررات شرکت در آزمون در «وب‌سایت رسمی المپیاد تکنسین‌های ایران» قرار گرفته که علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به سایت، اطلاعات لازم را کسب کنند.

آزمون اول که به صورت الکترونیکی است، در روز ۱۹ آذرماه در چهار گرایش موبایل و تبلت، لوازم خانگی (یخچال و ماشین لباسشویی)، دستگاه‌های تهویه مطبوع و لوازم صوتی و تصویری (تلویزیون و سینمای خانگی) برگزار خواهد شد. پس از مشخص شدن نفرات برتر هر گرایش، مسابقات در مرحله دوم و نهایی خود، یعنی مرحله عملی و حضوری ادامه پیدا می‌کند تا مهارت‌های فنی و تخصصی نفرات برگزیده نیز محک زده شود. مرحله عملی در روزهای دوم و سوم دی‌‌ماه برگزار می‌شود و در نهایت با مشخص شدن سه نفر برتر هر گرایش، مسابقات المپیاد تکنسین‌های ایران به کار خود پایان می‌دهد. در پایان طی مراسمی، جوایز برندگان این المپیاد و نیز مدارک کارآموزان و دانش‌آموختگان امسال آکادمی مهندسی سامسونگ اهدا خواهد شد.

نفرات اول تا سوم هر گرایش، به ترتیب ۳۰ سکه، ۲۰ سکه و ۱۰ سکه تمام بهار آزادی دریافت می‌کنند و همچنین این نفرات، با هزینه شرکت سامسونگ، برای شرکت در المپیاد جهانی مهارت سال ۲۰۱۷ عازم ابوظبی می‌شوند تا به عنوان نماینده ایران در این المپیاد شرکت کنند. شایان ذکر است که آزمون مرحله مقدماتی «دومین المپیاد برترین تکنسین‌های ایران» روز 19 آذر‌ماه و آزمون مرحله نهایی هفته اول دی‌ماه امسال برگزار خواهد شد.

توجه: «عکس‌ها مربوط به اختتامیه اولین دوره المپیاد تکنسین‌های ایران است که سال گذشته برگزار شد»

 

 

ایسوس

نظر شما چیست؟