بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای خبر داد:
نوسازی آزمایشگاه «بازی و برنامه‌های موبایل» برای توسعه‌دهندگان بازی
توسعه‌دهندگان بازی‌های ساخته شده برای موبایل و تبلت نیاز دارند تا کیفیت و نتیجه کار خود را آزمایش کنند تا بازی طراحی شده در بهترین شرایط ارائه شود. در گذشته آزمایشگاهی برای این منظور توسط بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای راه‌اندازی شده بود؛ اما با توجه به افزایش کیفیت بازی‌های ویدئویی حال حاضر، پاسخ‌گوی نیاز توسعه‌دهندگان برای بازی‌ها و برنامه‌های موبایل نبود. در همین راستا، این بنیاد اعلام کرد که تجهیزات و امکانات این آزمایشگاه را نوسازی کرده تا آزمون‌های سازگاری و کنترل کیفیت بازی‌ها در بهترین شرایط و سریع‌ترین زمان انجام گیرد.

در این راستا، تعداد زیادی از تبلت‌ها و تلفن‌های همراه توسط این بنیاد تهیه شده و در اختیار توسعه‌دهندگان بازی‌ها و برنامه‌های موبایل قرار می‌گیرد. دستگاه‌های مذکور بر مبنای نتایج حاصله از مطالعات بازار گردآوری شده‌اند تا بیشترین پوشش بازار هدف حاصل گردد.

با بهبود شرایط آزمایشگاه موبایل، کنترل کیفی محصولات دقیق‌تر صورت می‌‌گیرد و به صنعت بازی‌سازی کمک شایانی می‌کند. در حال حاضر ۶۰ نوع دستگاه متنوع در دسترس قرار دارد که با استفاده از آن‌ها، تولید‌کننده نگاه و دید کامل‌تری نسبت به بهینه‌کردن محصول خود خواهد داشت و در نتیجه، محصول باکیفیت‌تری را در بازار عرضه می‌کند. از سوی دیگر، اخذ مشاوره همواره یکی از ضروری‌ترین مسائل در بحث ساخت است که این مهم نیز در نوسازی آزمایشگاه رفع شده است. از این‌رو در برنامه توسعه آزمایشگاه تلاش می‌شود تا گروه‌های هدف آزمایشگاه به‌درستی شناسایی‌ شوند تا بتوان متناسب با نیاز آن‌ها طراحی خدمات کرد.

شایان ذکر است که علاوه بر نوسازی سخت‌افزاری، پایگاه اینترنتی آزمایشگاه موبایل نیز نوسازی شده و از طریق نشانی www.gapplab.ir قابل مشاهده است.

 

ایسوس

نظر شما چیست؟