از 19 تا 21 فروردین ماه
18/01/1394 - 17:55
فردا دهمین دوره مسابقات ربوکاپ آزاد ایران آغاز می‌شود
به رسم هر ساله، نمایشگاه بین‌المللی تهران اولین هفته بعد از تعطیلات نوروزی سال جدید، میزبان بزرگ‌ترین فستیوال ربات‌ها در خاورمیانه است.

1606683296_1_0.gif

امسال، دهمین دوره مسابقات سالانه ربوکاپ ایران از 19 فروردین آغاز شده و به مدت سه روز ادامه خواهد داشت. در حال حاضر، تیم‌های شرکت‌کننده وارد تهران شده‌اند و مراحل آماده‌سازی و استقرار در محل برگزاری این مسابقات را طی می‌کنند.

این مسابقات به همت کمیته ملی ربوکاپ ایران و دانشگاه آزاد اسلامی قزوین برگزار و هر ساله با استقبال و شور و اشتیاق زیادی از سوی دانش‌جویان، دانش‌آموزان و تیم‌های مختلف رباتیک سراسر کشور و حتا کشورهای دیگر روبرو می‌شوند. 

همانند سال‌های گذشته، مسابقات در لیگ‌های فوتبال، امداد، ربات‌های خانگی، ربات‌های صنعتی، ربات‌های مین‌یاب، ربات‌های پرنده، ربات‌های زیردریایی و لیگ‌های نمایشی برگزار می‌شود. همچنین، در بخش دانش‌آموزی نیز ربات‌های ساخته شده توسط تیم‌های دانش‌آموزی به مسابقه با یکدیگر می‌پردازند. بازدید از این مسابقات رایگان و برای عموم آزاد است.

بعد از پایان مسابقات ربوکاپ؛ هفتمین سمپوزیوم بین‌المللی ربوکاپ آزاد ایران و پنجمین کنفرانس هوش مصنوعی و رباتیک نیز در روز 23 فروردین ماه در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین آغاز به کار می‌کند.

 

ایسوس

نظر شما چیست؟