ورود سیم‌کارت‌های ایرانتل و سامانتل به میدان رقابت؛
تا دو ماه دیگر سیم‌کارت‌های اولین اپراتور مجازی وارد بازار می‌شود
تقریباً ماه گذشته بود که علی‌اصغر عمیدیان، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی از صدور اولین مجوز اپراتور مجازی برای شرکت کیش‌‌سل‌پارس‌ خبر داد. حالا اولین اپراتور مجازی ایران اعلام کرده که آماده است تا در ماه‌های آینده، سیم‌کارت‌های خود را به بازار عرضه می‌کند.

1606683296_1_0.gif

شرکت کیش‌سل‌پارس که به عنوان اولین اپراتور مجازی کشور از اوایل آذر، سیم‌کارت‌های خود با پیش شماره ۰۹۹۹ را وارد بازار می‌‌کند. مسئولان این شرکت اعلام کرده‌ا‌ند که این سیم‌‌کارت‌ها با نام‌های ایران‌تل و سامان‌تل وارد بازار می‌شوند و انتظار می‌رود فاز دوم واگذاری آنها در اسفندماه سال جاری دنبال شود.

به گزارش ایسنا، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی اعلام کرده که اعتبار اپراتورهای مجازی 5 ساله است و در حال حاضر از سوی رگولاتوری برای ۲۴ شرکت، موافقت اصولی پروانه اپراتور مجازی تلفن همراه صادر شده و در صورتی که هر کدام از این شرکت‌ها بتوانند با یکی از اپراتورهای تلفن همراه قرارداد همکاری به امضاء برسانند، پروانه MVNO را دریافت می‌کنند. بدین ترتیب انتظار می‌رود پس از عقد این قراردادها سیم‌کارت‌های دیگری نیز طی ماه‌های آتی وارد بازار ارتباطی کشور شوند. 

اپراتورهای مجازی خدمات خود را روی بسترهای اپراتورهای فیزیکی ارایه می‌کنند و دیگر به صورت مجزا اقدام به نصب تجهیزات و زیرساخت مخابراتی نخواهند کرد. 

ایسوس

نظر شما چیست؟