با شماره تلفن‌های ثابت 4 و 5 رقمی شرکت مخابرات آشنا شوید
شاید شماره‌گیری یک شماره تلفن 8 رقمی کار سختی نباشد؛ مطمئناً شماره‌گیری شماره‌‌های متعددی از خطوط مخابراتی کاری سخت و دشوار است. اما شرکت مخابرات برای راحتی مشترکان خود و سهولت در شماره‌گیری، خطوطی که از 4 یا 5 رقم تشکیل شده‌اند را به مشترکان خود عرضه می‌کند. در ادامه با کارکرد و امکانات این کدها آشنا می‌شوید.

1606683296_1_0.gif

این نوع شماره شامل کد‌های مورد نیاز برای تامین خطوط داخلی متقاضیانی چون بانک‌ها وموسسات مالی واعتباری، فعالان تجاری، ارگان‌های دولتی و شرکت‌‌های بزرگ است که در راستای سهولت در شماره‌گیری و همچنین به یاد‌سپاری آسان‌تر شماره‌ها به متقاضیان واگذار می‌شود. به اعلام شرکت مخابرات، مشترکان شماره‌های ۲ طرفه هم می‌توانند 10 هزار شماره (برای تلفن ۴ رقمی) و ۱۰۰۰ شماره (برای تلفن ۵ رقمی) تلفن مستقیم را به‌عنوان خطوط داخلی خود در نظر بگیرند. در ادامه با امکانات این تلفن‌‌های ثابت آشنا می‌شوید:

کد ۴ رقمی یک طرفه (۴-۴): این کد صرفاً ۴ رقم است و به‌صورت یک‌طرفه، فقط امکان برقراری تماس از سوی مشترکان دارنده کد را فراهم می‌کند.

کد ۴ رقمی دوطرفه (۸-۵): این کد ترکیبی از یک شماره ۴ رقمی واگذار شده از طرف شرکت مخابرات و چهار رقم دیگر به‌عنوان شماره‌های داخلی دارنده کد است که تعداد 10 هزار شماره به‌صورت دو طرفه جهت سیستم‌های سانترال (PABX) به متقاضیان ارائه می‌‌کند. در صورت نیاز متقاضی به اپراتور، این امکان وجود دارد که با تعیین یک رقم به عنوان رقم پنجم کد پس از ۴ رقم اختصاص یافته توسط شرکت مخابرات، یک کد ۵ رقمی جهت اپراتور تامین شود. بدین ترتیب مابقی شماره های ۸ رقمی جهت خطوط داخلی قابل استفاده خواهد بود.

کد ۵ رقمی یک طرفه (۵-۵): این کد صرفاً شامل ۵ رقم است و به‌صورت یک‌طرفه فقط امکان برقراری تماس از سوی مشترکان دارنده کد را میسر می‌سازد.

کد ۵ رقمی دو طرفه (۸-۸): این کد به‌صورت ترکیبی از یک شماره ۵ رقمی واگذار شده از طرف شرکت مخابرات و ۳ رقم دیگر به‌عنوان شماره‌های داخلی دارنده کد است که تعداد ۱۰۰۰ شماره با قابلیت برقراری تماس به‌صورت دو طرفه را برای سیستم‌های سانترال (PABX) به متقاضیان ارائه می‌کند.

 

 

ایسوس

نظر شما چیست؟