با حمایت شبکه ملی اطلاعات و در روزهای آینده
شبکه اجتماعی ایرانی «بیسفون‌پلاس» راه‌اندازی می‌شود
اپلیکیشن بیسفون یک پیام‌رسان ایرانی است که در طراحی آن تمامی معیارهای طراحی و توسعه یک اپلیکیشن خوب مد نظر قرار گرفته است. این پیام‌رسان ایرانی از استیکرهای زیبا و جذابی برخوردار است. اما قرار است نسخه جدید این اپلیکیشن ایرانی در مهرماه معرفی شود.

1606683296_1_0.gif

مهدی داوری لنگرودی درخصوص این شبکه اجتماعی ایرانی گفت: «با راه‌اندازی IXPها و شبکه ملی اطلاعات، مشکلات زیرساختی برای توسعه شبکه‌های اجتماعی داخلی کاهش یافت و یکی از اتفاق‌های خوبی  بود که در وزارت ارتباطات به وقوع پیوست. ما الان کار  اساسی در بیسفون انجام داده‌ایم و در مهرماه نسخه جدید بیسفون به نام «بیسفون‌پلاس» راه‌اندازی می‌شود که قابلیت پشتیبانی از 50 میلیون کاربر را دارد و مشکلاتی که در نرم‌افزار قبلی وجود داشت را برطرف می‌کند.»

وی ادامه داد: «پروتکل بیسفون ایرانی است و از جمله مزایای این پروتکل آن است که شناخته شده نیست، امکان هجمه درآن کمتر است و از نظر امنیتی فوق‌العاده بالا است. همچنین چون پروتکل را خودمان از پایه طراحی کرده‌ایم؛ در سرعت تبادل اطلاعات و امکاناتی که می‌خواهیم به مردم بدهیم، کاملاً دستمان باز است. در بحث ui و ux  تغییرات اساسی در شکل و وجهه‌ای  که در نرم‌افزار دیده می‌شود را می‌توان دید. در بحث کانال و استیکر هم سعی می‌کنیم مجوزهای لازم را بگیریم. دوست داریم کانال‌ها را مثل تلگرام آزاد بگذاریم؛ اما هنوز کسی حاضرنشده این مجوز را بدهد.

به گزارش روابط عمومی وزارت ارتباطات، مدیرعامل پروژه بیسفون درخصوص شایعات خارجی بودن این اپلیکیشن گفت: «کسانی که این شایعه را مطرح می کنند بدنیست به یک اپن سورس مراجعه کنند و ببینند بیسفون بخشی از نرم‌افزار خودش را داخل گیت هاب گذاشته و یک سری خارجی‌ها از این کدها که طراحی شده استفاده می‌کنند (بخش‌هایی از ماژول‌ها را گذاشته‌ایم) این نرم‌افزار از نطفه ایرانی است؛ حتی پروتکل ما ایرانی است و هدف ما حفظ حریم شخصی مصرف کننده‌ها است.»

 

ایسوس

نظر شما چیست؟