گامی به سوی ارایه خدمات شهری هوشمند
وای‌فای و خدمات بانکی روی کیوسک‌های تلفن همگانی همدان
در کشورهای دیگر مشاهده کیوسک‌های وای‌فای یا خدمات بانکی در کنار خیابان‌ها و مراکز عمومی شهرها امری عادی است. یکی از مولفه‌های شهرهای هوشمند دسترسی آسان و سریع و فراگیر به اینترنت و انجام امور روزانه از طریق ایستگاه‌های شهری است. به نظر می‌رسد در همدان نیز اولین کیوسک هوشمند ارایه‌دهنده خدمات بانکی افتتاح شده است.

1606683296_1_0.gif

در خبرها آمده است مخابرات شهر همدان برای اولین بار در کشور یک سامانه بانکی غیرنقدی را روی کیوسک‌های تلفن همگانی عمومی پیاده‌سازی کرده است. در این سامانه از دستگاهی به نام Cashless استفاده شده که امکان انجام برخی امور بانکی غیرنقدی مانند پرداخت قبوض، دریافت شارژ و غیره را فراهم می‌کند. 

با استفاده از این سامانه علاوه بر تماس درون شهری برخی خدمات شرکت‌های خدماتی عمومی مانند آب، برق، گاز و مخابرات نیز عرضه می‌شود. این سامانه با همکاری شرکت مخابرات و پست بانک راه‌اندازی شده و فعلا روی ده ایستگاه تلفن همگانی شهر همدان نصب شده است. همشریان همدانی با استفاده از این کیوسک‌ها می‌توانند برخی کارهای روزانه خود را سریع‌تر و راحت‌تر انجام دهند و دیگر نیازی به مراجعه به بانک نداشته باشند. 

قرار است به‌زودی روی این کیوسک‌ها اینترنت وای‌فای نیز عرضه شود تا افرادی که نیاز سریع به اینترنت و دسترسی به سایت‌های خدمات بانکی دارند؛ بتوانند از این طریق کارهایشان را انجام دهند. 

ایسوس

نظر شما چیست؟