برنامه‌های وزارت ارتباطات برای شبکه‌های اجتماعی
اولین موتور برنامه‌ساز شبکه‌های اجتماعی ایران رونمایی شد
دیروز و در حاشیه برگزاری همایش حمایت از شبکه‌های اجتماعی ایرانی، موتور برنامه‌ساز بومی با نام «موتوشاب» و همچنین پرتال جامع شبکه‌های آنلاین توسط محمود واعظی رونمایی شد. موتوشاب ابزار برنامه‌سازی اپن‌سورس (منبع باز) برای ساخت شبکه‌های اجتماعی است که به تولیدکنندگان این شبکه‌ها کمک می‌کند تا با سهولت بیشتری نسبت به راه‌اندازی شبکه‌های اجتماعی بومی اقدام کنند.

1606683296_1_0.gif

این پروژه‌ها توسط سازمان فناوری اطلاعات و با همکاری دانشگاه صنعتی شریف و انجمن کامپیوتر ایران در حاشیه «همایش حمایت از توسعه شبکه‌های اجتماعی داخلی» توسط وزیر ارتباطات به بهره‌برداری رسید. در این همایش، علاوه بر راه‌اندازی موتوشاب و پرتال جامع شبکه‌های اجتماعی بر خط، دستاوردهای پروژه ملی توسعه امن شبکه‌های اجتماعی داخلی نیز با حضور وزیر ارتباطات و دبیر شورای عالی فضای مجازی به بهره‌برداری رسید.

مطلب پیشنهادی

آمار کاربران ایرانی در تلگرام و اینستاگرام اعلام شد!
دبیر شواری عالی فضای مجازی اعلام کرد

در این راستا، سازمان فناوری اطلاعات سری کتاب‌های راهکارهای توسعه امن برای شبکه‌های اجتماعی آنلاین داخلی را در جهت حمایت از خدمات و محصولات مبتنی بر شبکه‌های اجتماعی ارائه کرد. به گزارش مهرنیوز، همچنین از اسناد توصیه‌های امنیتی و حریم خصوصی در شبکه‌های اجتماعی و بسته‌های آگاهی‌رسانی فعالیت امن در شبکه‌های اجتماعی با رویکرد حفظ امنیت و حریم خصوصی نیز در این مراسم رونمایی شد.

 

ایسوس

نظر شما چیست؟