محمود واعظی در کنفرانس «ایران‌کانکت 2016»
بزرگ‌ترین اپراتورهای جهان برای سرمایه‌گذاری به ایران آمدند!
صبح امروز اجلاس بین‌المللی «ایران کانکت ۲۰۱۶» با حضور 250 مهمان ایرانی و همچنین مهمانان خارجی کار خود را آغاز کرد. محمود واعظی، وزیر ارتباطات در مراسم افتتاحیه کنفرانس ایران کانکت 2016 گفت: «برنامه دولت ایران در ۵ سال آینده، سرمایه‌گذاری ۱۶ میلیارد یورویی در بخش ارتباطات و فناروی اطلاعات است که یک چهارم آن توسط دولت و سه چهارم توسط بخش خصوصی صورت خواهد گرفت. ایران با استفاده از امکانات ترانزیتی پیشرفته و تعداد مرزهای آبی و خشکی، می‌تواند مسیر ترانزیت ارتباطی را با هزینه کمتر و کیفیت بهتر از شرق به غرب فراهم کند.

1606683296_1_0.gif

وزیر ارتباطات در جمع خبرنگاران در مورد تلاش‌های صورت گرفته برای برگزاری اجلاس بین المللی ایران کانکت ۲۰۱۶ تصریح کرد: «این اجلاس سالانه دو بار در کشورهای مختلف برگزار می‌شود و از سال ۹۰ شرکت ارتباطات زیرساخت به عنوان نماینده ایران تلاش خود را برای انجام توافق جهت برگزاری این اجلاس در ایران انجام داده است. امروز شاهد هستیم که همه اپراتورهای بزرگ جهان به ایران آمدند تا برای سرمایه‌گذاری و همکاری در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مذاکره کنند. در حوزه انتقال دیتا و پهنای باند، امکانات حال حاضر ایران می‌تواند دیدگاه اپراتورهای بزرگ را تغییر دهد و امیدواریم بتوانیم در حوزه تولید محتوا و اپلیکیشن و نیز انتقال تکنولوژی با این شرکت ها وارد مذاکره شویم.»

به گزارش مهر، وزیر ارتباطات با اشاره به جذب سرمایه‌گذاری خارجی به عنوان یکی از اهداف اجلاس ایران کانکت ۲۰۱۶ تاکید کرد: «ایران با توجه به همسایگی با ۱۶ کشور در خشکی و آب، چهارراه ترانزیت ارتباطی منطقه است و از آنجایی که ترانزیت دیتا هم‌اکنون به عنوان یک آورده در میان کشورهای دنیا مطرح است، این مهم می‌تواند به توسعه ایران کمک بزرگی کند.»

ایسوس

نظر شما چیست؟