ادامه سفر به کره جنوبی و دیدار از شرکت «تلکوم»
جلسه وزیر ارتباطات با بزرگ‌ترین اپراتور مخابراتی کره جنوبی
صبح روز پنجشنبه 11 شهریورماه جاری، محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به همراه هیات همراه از شرکت «تلکوم کره جنوبی» که بزرگترین اپراتور این کشور است، دیدار کرد و در نشستی، آخرین دستاوردها و ظرفیت‌های این شرکت توسط مسئولان ارشد تشریح شد. بر اساس شاخص بین‌المللی حوزه آی‌سی‌تی، شرکت تلکوم کره جنوبی رتبه بسیار بالایی دارد و می‌تواند در این حوزه همکاری‌های مناسب و گسترده‌ای را با ایران داشته باشد.

1606683296_1_0.gif

در این دیدار محمود واعظی ضمن تشریح سیاست‌های دولت جمهوری اسلامی در توسعه صنعت ICT و منابع اختصاص یافته برای سرمایه‌گذاری در این صنعت، از علاقه‌مندی شرکت‌های کره جنوبی برای سرمایه‌گذاری در ایران استقبال کرد. وی همچنین اظهار کرد: «زمانی این همکاری‌ها نتیجه می‌دهد که همراه با سرمایه‌گذاری خارجی، از منابع داخلی و بومی نیز استفاده شود. در این چهارچوب وزارت ارتباطات حمایت کامل خود را از حضور شرکت‌های فعال  صنعت حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در ایران اعلام می‌کند.»

در این دیدار نیز مقرر شد تا شرکت‌های ذیربط دولتی و بخش خصوصی از جمله اپراتورهای ایرانی نسبت به معرفی پروژه‌های مورد نظر با توجه به نیاز داخلی اقدام نمایند. گفتنی است مقامات شرکت تلکوم که در سفر رئیس جمهور کره جنوبی به ایران آمده بودند، تمایل خود را برای همکاری با کشورمان در حوزه‌های بانکی، طراحی پروژه‌های شبکه ملی حمل‌ونقل از طریق IT، پروژه‌های آموزشی در سطح دانشگاهی و همچنین سایر خدمات عمومی از جمله دولت الکترونیک و سلامت بیان کردند.

 

ایسوس

نظر شما چیست؟