مقابله با حملات DDoS و فیشینگ
دو پروژه‌ای که امنیت شبکه ملی اطلاعات را تضمین می‌کنند!
در آستانه رونمایی از فاز نخست شبکه ملی اطلاعات، اسماعیل رادکانی، معاون بهره برداری و مدیریت شبکه شرکت ارتباطات زیرساخت از اجرای دو پروژه مهم برای تضمین امنیت در استفاده از این شبکه ملی خبر داد و گفت: « اجرای دو ماژول «دیداس پروتکشن» و « شناسایی و مقابله با فیشینگ» که در فضای مجازی از جمله حملات سایبری شناخته شده هستند، در دستور کار شرکت ارتباطات زیرساخت قرار گرفته است.» DDos به حملاتی گفته می‌شود که با ارسال حجم ترافیک زیاد به سمت یک سایت و یا سرور مدنظر، عملکرد سایت را مختل و سرور مورد هدف امکان ارائه سرویس نخواهد بود.

1606683296_1_0.gif

معاون شرکت ارتباطات زیرساخت ادامه داد: «براین اساس چنانچه حجم زیادی از ترافیک ارتباطی در داخل کشور تبادل شود، باید سرورهایی که این خدمات را در داخل کشور ارائه می‌دهند امنیت‌شان تضمین شود و نباید عملکرد سرورهای داخلی با حملاتی از جنس DDos دچار اختلال شود؛ چرا که حملاتی از این جنس بخشی از پهنای باند بین‌الملل را اشغال و عملکرد سایت‌ها را مختل می‌کند. براین اساس یکی از اقدامات برای تضمین امنیت شبکه ملی اطلاعات توسعه مبادی ورودی و خروجی کشور از یک نقطه به چند نقطه بوده است. این افزایش تعداد نقاط سبب می شود اگر در یک مسیر مشکلی ایجاد شد، ترافیک از مسیرهای دیگر جایگزین شود.»

مطلب پیشنهادی

سمینار رایگان «کنترل اشیا توسط مغز» برگزار می‌شود
از سوی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران:

وی ادامه داد: «در همین حال اقدام بعدی صورت گرفته ایجاد سیستم «DDOs Protection» است که جلوی این حملات از مبدا ورودی به سمت کشور گرفته شود. به این ترتیب سایت‌هایی که مورد هدف دیداس قرار می‌گیرند از این حملات مصون خواهند بود. این راهکار عمده مشکلات را حل می‌‌‌کند و ارائه یک سرویس روی شبکه ملی اطلاعات بدون اختلال در عملکرد اتفاق می‌افتد و جلوی تهدیدات گرفته می‌شود. ماژول دیداس پروتکشن هم اکنون در مبادی ورودی ارتباطی کشور به کار گرفته شده است و راهکار مقابله با فیشینگ نیز مراحل تکمیلی را می‌گذراند.»

به گزارش مهر، معاون زیرساخت ماژول دیگر بi کارگرفته شده برای تضمین امنیت شبکه ملی اطلاعات را مقابله با حملات فیشینگ (صفحات جعلی) عنوان کرد و به مهر گفت: «یکی از اهداف مدنظر شبکه ملی اطلاعات تسهیل و امن سازی فضای کسب و کار برای مردم است و در این جهت باید شرایطی فراهم شود که مردم بتوانند به راحتی در این فضا تراکنش مالی و بانکی انجام دهند.»

 

 

ایسوس

نظر شما چیست؟