مراقب برخی سود‌جویی‌ها باشید!
کلاه‌برداری جدید در بازار تلفن همراه ایران
قرار بود که طرح رجیستری از اول مردادماه اجرا شود، اما عدم هماهنگی میان دستگاه‌های مرتبط باعث شده تا در گام نخست به صورت آزمایشی اجرا شود. حالا طرح آزمایشی رجیستری (ثبت مشخصات) موبایل از نیمه مردادماه آغاز شده و قرار است طرح رجیستری در ماه‌های آینده به طور کامل اجرا شود. اما در روزهای اخیر شنیده شده که عده‌ای موبایل‌‌های قاچاق را با با شرط رجیستری و با یک گارانتی خاص به فروش می‌رسانند.

1606683296_1_0.gif

گذشته از مزایای چشم‌گیر اجرای این طرح که می‌تواند پرونده قاچاق 90 درصدی تلفن‌‌های همراه موجود در بازارهای داخلی را ببندد و همچنین سردرگمی خریداران و فروشندگان؛ اما به نظر می‌رسد که هنوز هم برای برخی از مشکلات اجرای طرح رجیستری راهکاری اندیشیده نشده است. یکی از مشکلات مربوط به برندهایی است که در داخل کشور فاقد نمایندگی رسمی هستند. متولیان اجرای طرح رجیستری اعلام کرده‌اند از رجیستر کردن گوشی‌هایی که فاقد نمایندگی رسمی و معتبر در ایران هستند، امتناع خواهد کرد. این باعث شده تا پس از اجرای طرح، کاربران امکان استفاده از گوشی‌‌ها را نداشته باشند. مجموع عوامل مذکور باعث شده تا زمینه کلاهبرداری و سوء استفاده از خریداران ایجاد شود.

مطلب پیشنهادی

پیش‌فروش استثنایی گلکسی نوت ۷ در ایران آغاز شد!
پایان انتظارها برای هوشمند‌ترین فبلت دنیا

در روزهای اخیر شنیده شده که عده‌ای موبایل‌‌های قاچاق را با با شرط رجیستری و با یک گارانتی خاص به فروش می‌رسانند. این گروه از فروشندگان گوشی‌های قاچاق را به شرط رجیستر شدن و با قیمت‌های بیشتر به خریداران ارائه می‌کنند تا پرداخت هزینه بیشتر نوعی اطمینان از رجیستر شدن  گوشی را به خریدار القا کند. این پیشنهادهای سودجویانه بیشتر بر روی گوشی‌های آی‌فون داده می‌شود و خریداران مجبورند تا برای خرید این گوشی هزینه‌ بسیار گزافی را بپردازند. در حالی که متولیان، اجرای نهایی طرح رجیستری را به حصول نتایج ملموس و قابل انتظار منوط کرده‌اند و هنوز مشخص نیست که این طرح در چه بازه زمانی اجرای نهایی می‌شود؛ چرا گروهی از خریداران اصرار دارند تا قبل از اجرای نهایی طرح رجیستری گوشی مورد نظر خود را با دو برابر قیمت اصلی خریداری کنند؟

 

ایسوس

نظر شما چیست؟