معاون وزیر صنعت اعلام کرد:
احتمال قطع همکاری با رنو و مذاکره با شرکای جدید!
ولی‌الله افخمی‌راد، معاون وزیر صنعت اعلام کرد با توجه به اینکه شرکت "رنو" چارچوب‌های کلی وزارت صنعت را پذیرفته؛ اما برخی از محدودیت‌‌ها در عرضه محصولات و روش‌های همکاری سبب شده که هنوز نتیجه‌گیری کامل حاصل نشود. افخمی‌راد همچنین از نهایی شدن قرارداد ایران‌خودرو و سایپا با شرکت‌‌های "پژو" و "سیتروئن" و شرکت "بنز" با ایران‌خودرو‌دیزل خبر داد.

1606683296_1_0.gif

معاون وزیر صنعت درخصوص علت انتخاب خودروسازان عهدشکن فرانسوی گفت: "در حال حاضر قرارداد همکاری ایران خودرو و سایپا با پژو و سیتروئن نهایی شده اما شرکت رنو در حال مذاکره با شرکای ایرانی است. رنو چارچوب‌های کلی وزارت صنعت را پذیرفته؛ اما برخی از محدودیت‌‌ها در عرضه محصولات و روش‌های همکاری سبب شده که هنوز نتیجه‌گیری کامل حاصل نشود. عملکرد خودروسازی رنو باید در ایران تغییر کند زیرا با روش قبلی ادامه همکاری با این شرکت میسر نیست."

[[nid:]]

به گزارش روزنامه همشهری، معاون وزیر صنعت با تاکید بر این‌که وزارت صنعت مذاکره هیچ خودروساز خصوصی با شرکای خارجی را محدود نکرده و قصد ندارد تا سرمایه‌‌گذاری‌ها به سوی ایران خودرو و سایپا سوق داده شود، ادامه داد: "وزارت صنعت از واگذاری سهام گروه بهمن توسط یک شرکت قطعه‌ساز بخش خصوصی که براساس قواعد بورش و ضوابط و مقررات جاری صورت گرفته است، حمایت می‌‌کند. به زودی قرارداد بنز و ایران‌خودرو‌دیزل نهایی می‌شود و مذاکره با شرکت‌‌های خودروساز کره‌‌ای، آلمانی و سوئدی در حال انجام است."

ایسوس

نظر شما چیست؟