این ۹ شرکت می‌توانند محصولات اپل را در ایران عرضه کنند
22/05/1395 - 03:45
واردکنندگان رسمی آیفون در ایران معرفی شدند!
پس از آنکه در هفته‌های پیش اعلام شد گوشی‌های آیفون اپل از بازار ایران به علت نداشتن نمایندگی رسمی و مجوز توزیع و فروش جمع‌آوری خواهد شد و از رجیستر شدن گوشی‌های جدید جلوگیری می‌شود؛ اکنون قائم مقام وزیر صنعت و معدن طی یک نامه که رسانه ای شده است، ۹ شرکت را به عنوان واردکنندگان رسمی و قانونی آیفون اپل معرفی کرده است.

1606683296_1_0.gif

مجتبی خسروتاج، قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در نامه خود به افخمی راد، معاون وزیر صنعت و رئیس سازمان توسعه‌ تجارت می‌گوید سازمان حمایت این ۹ شرکت واردکننده آیفون را تایید کرده است و صلاحیت و توانمندی ارایه خدمات پشتیبانی از این محصول را دارند.

طبق این نامه که عکس‌اش در رسانه‌های مجازی و شبکه‌های اجتماعی منتشر هم شده است؛ شرکت‌های مدیاپردازش، سرمایه گذاری گروه اروند، تجاری دلتا همراه پرداز شرق، سیب طلایی هوشمند، ماناتل پارس، ایرانیان قائم همراه، اکسیر تجارت صبا، الماس سیستم و داتیس امرتات واردکننده و فروشنده مرجع رسمی و قانونی آیفون معرفی شده‌اند. 

البته، به نظر می‌رسد شرکت‌ها و واردکنندگان دیگر می‌توانند برای اخذ نمایندگی و فروش رسمی آیفون اقدام کنند. با به جریان افتادن دوباره ماده چهارم قانون تاسیس سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان تمامی برندهای خارجی موجود در ایران باید دارای نمایندگی فروش و خدمات پس از فروش باشند.

با معرفی شرکت‌های رسمی واردکننده و ارایه‌دهنده خدمات پشتیبانی آیفون باید منتظر ماند و دید آیا در بازار شاهد یک گارانتی واحد از این شرکت‌ها هستیم یا اینکه هریک یک گارانتی جداگانه عرضه می‌کنند. سوال دیگری که اینجا مطرح است؛ چگونگی تایید این شرکت‌ها به عنوان فروشنده و واردکننده رسمی آیفون در ایران است در حالی که قاعدتا باید شرکت صاحب محصول و برند یعنی اپل نمایندگی‌های خود را دایر و معرفی کند. 

 

ایسوس

نظر شما چیست؟