19 لغایت 22 مردادماه
اولین نمایشگاه «کامپیوتکس تهران» برگزار می‌شود
اولین نمایشگاه کامپیوتکس تهران مکانی است که کلیه فعالان دارای مجوز در حوزه‌های نرم‌افزار، سخت‌افزار و شبکه می‌توانند به ارائه محصولات خود بپردازند. این نمایشگاه طی روزهای ۱۹ تا ۲۲ مردادماه در ضلع جنوبی مصلای تهران برگزار خواهد شد.

1606683296_1_0.gif

میرمهدی، رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران با اعلام این خبر گفت: "البته این نکته برای ما از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است که تمام محصولاتی که به نمایشگاه راه می‌یابند از مبادی رسمی و قانونی وارد شده باشند. البته خوشبختانه در صنف ما قاچاق بسیار کم است، اما در هر صورت دوست نداریم در نمایشگاه با این پدیده شوم مواجه شویم." همچنین در قالب این نمایشگاه برخی فناوری‌های نوین که هنوز وارد ایران نشده‌اند، رونمایی خواهند شد. 

میرمهدی درخصوص میزان محصولات ساخت داخل حاضر در این نمایشگاه توضیح داد: "در این صنف کالای تولید داخل بسیار کم است و حدود ۹۵ درصد اقلام وارداتی بوده و شاید پنج درصد تجهیزات مانند موس و کیبورد نمونه‌های داخلی داشته باشند که قطعا این شرکت‌ها نیز در نمایشگاه مذکور حضور خواهند داشت."

رییس اتحادیه فناوران رایانه تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به برگزاری نمایشگاه الکامپ در این حوزه، متذکر شد: "در برگزاری این نمایشگاه برگزارکنندگان اصلی بیشتر مباحث اقتصادی و سود مالی آن را مدنظر دارند، به همین دلیل طی سال‌های گذشته همواره بر سر مباحث ارزی نمایشگاه دشواری‌هایی وجود داشته است. البته اکنون قرار نیست کامپیوتکس بخواهد پابه‌پای الکامپ پیش رفته و آن را کنار بزند، به هرحال این یک نمایشگاه صنفی است که تمام اختیارات آن در دست صنف قرار دارد و به هیچ عنوان به دنبال تضعیف الکامپ نیستیم."

به گزارش ایسنا، میرمهدی همچنین به ارائه توضیحاتی در خصوص تعرفه‌های گمرکی این صنف پرداخته و عنوان کرد: "زمانی تعرفه واردات لپ‌تاپ پنج درصد بود، اما به تدریج این رقم به ۱۰ و ۱۵ درصد رسید که این موضوع موجب شد بسیاری از فعالان صنوف دیگر وارد این عرصه شده و اقدام به واردات کالاهای قاچاق کنند. ما برای حل این مشکل مکاتباتی با گمرک، ریاست جمهوری و وزارت صنعت، معدن و تجارت داشته‌ایم و به دنبال آن هستیم که این تعرفه‌ها به حالت قبل بازگردند."

شایان ذکر است که اولین نمایشگاه کامپیوتکس تهران از ۱۹ لغایت ۲۲ مردادماه طی ساعات ۱۱ تا ۲۲ در مصلی تهران برگزار می‌شود.

 

 

ایسوس

نظر شما چیست؟