دومین عضو از محصولات سازگار با واقعیت مجازی؛
کارت گرافیک استریکس RX 470 ایسوس معرفی شد
شرکت ایسوس جدیدترین کارت گرافیک خود را که مبتنی بر تراشه گرافیکی RX470 شرکت ای‌ام‌دی است معرفی کرد. کارت گرافیک STRIX RX 470 از اعضای خانواده ROG STRIX این شرکت است که از طراحی جدید، خنک‌کننده DirectCU II و فن‌های لبه‌دار با نویز 0 دسیبل بهره‌مند بوده و با کمک فناوری Aura RGB نورپردازی می‌شود. فناوری Auto-Extreme و سازگاری درگاه HDMI‌ با هدست‌های واقعیت مجازی از دیگر ویژگی‌های این کارت گرافیک است.

1606683296_1_0.gif

طراحی اختصاصی مدار PCB و مدار تغذیه این محصول باعث شده تا در حالت اورکلاک، فرکانس هسته به 1270 مگاهرتز افزایش یافته که در نرم‌افزار آزمون‌گر 3DMark Fire Strike Extreme نسبت به مدل مرجع، 25 درصد افزایش کارایی را تجربه کرده است.

مطلب پیشنهادی

کارت گرافیک STRIX GTX 1060 ایسوس رونمایی شد
عضوی جدیدی از خانواده استریکس

کارت گرافیک ROG STRIX RX 470 مجهز به خنک کننده DirectCU II با 30 درصد عملکرد بیشتر است که لوله‌های مسی آن به صورت مستقیم با هسته تراشه گرافیکی در تماس هستند. این امر منجر به دفع سریع‌تر حرارت و هدایت بهتر آن به لوله‌های حرارتی و رادیاتور آلومینیومی شده است. همچنین 3 فن انحصاری لبه‌دار ایسوس که به فناوری 0dB (به معنی سکوت مطلق) مجهز هستند، در زمان بی‌کاری یا دمای کمتر از 60 درجه، بدون حرکت شده و خنک‌کننده به صورت پسیو اقدام به خنک‌کردن کارت می‌کند. این عمل باعث افزایش عمر فن‌ها، کم‌ترین میزان ورود گرد و غبار به درون کارت گرافیک و امکان اجرای بازی‌ها در سکوت کامل را به کاربر می‌دهد. طراحی خاص این فن‌ها باعث می‌شود تا نسبت به مدل مرجع، سه برابر صدای کمتری از فن‌ها شنیده شود.

این کارت گرافیک از فناوری ASUS FanConnect برای مدیریت دما استفاده می‌کند. همانطور که می دانید، کارت گرافیک‌ها در هنگام بازی، به مراتب دمای بیشتری را نسبت به پردازنده اصلی سیستم تولید می‌کنند؛ اما دمای داخل سیستم بیشتر توسط دمای CPU ملاک محاسبه قرار گرفته که این منجر به ناکارآمدی سیستم تهویه سیستم می‌شود. ASUS FanConnect یک کانکتور 4 پین را به فن‌های اصلی سیستم متصل می‌کند تا دما و کارایی خنک‌کنندگی همه بخش‌های سیستم با داده‌های دمایی بهتر مدیریت شود.

کارت گرافیک استریکس  RX 470  ایسوس معرفی شد

اما RX 470 دارای نورپردازی Aura RGB ایسوس است که در هر دو طرف کارت گرافیک قابل مشاهده و تغییر است. این نورپردازی با شش جلوه متفاوت نمایی زیبا به سیستم می‌دهد. همچنین بخش‌هایی از کولر آن قابل جدا شدن است و کاربر می‌تواند به دلخواه خود با یک چاپ سه بعدی، ظاهر کارت را به دلخواه تغییر دهد.

تمامی کارت گرافیک‌های ایسوس با فناوری Auto-Extreme طراحی و تولید می‌شوند. خط تولید تمام خودکار و عدم دخالت انسان در پروسه تولید، درصد خطا را کاهش داده و قطعات با کیفیت و استاندارد Super Alloy Power II، تضمینی برای ماندگاری و طول عمر بالای کارت گرافیک است. همچنین قطعات این مدل با استاندارد Super Alloy Power II مصرف را تا 50 درصد، دمای تولید شده را تا 50 درصد و نویز تولید شده توسط چوک ها را تا 22 برابر نسبت به مدل مرجع کاهش و بهبود داده است.

کارت گرافیک STRIX RX 470 توسط رابط HDMI با فناوری واقعیت مجازی سازگار است و دوستداران بازی‌های ویدئویی می‌توانند به راحتی هدست‌های واقعیت مجازی خود را از طریق پورت HDMI به کارت گرافیک متصل کرده و از تجربه شگفت‌انگیز واقعیت مجازی لذت ببرند.

ایسوس

نظر شما چیست؟