زمان واریز کمک هزینه مسکن کارگران سال 1401
04/08/1401 - 13:25
تصویب افزایش حق مسکن کارگران در سال 1401
کمک هزینه مسکن کارگران مشمول قانون کار در سال 1401 از سوی مدیرکل روابط کار و جبران خدمت وزارت کار به ادارات کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان‌ها ابلاغ شد. در ادامه مطلب به مبلغ افزایش و زمان پرداخت حق مسکن کارگران در سال 1401 اشاره شده است.

1606683296_1_0.gif

افزایش حق مسکن کارگران- آبان 1401

شورای عالی کار ۱۹ اسفندماه سال گذشته حق مسکن کارگران را 650 هزار تومان تصویب کرد اما مصوبه جهت اجرایی شدن به تصویب هیات وزیران نیاز داشت که از سوی وزیر کار به هیأت دولت ارسال شد. درحالی که جامعه کارگری در انتظار تصویب افزایش مبلغ حق مسکن کارگران بود اما هیأت وزیران مصوبه شورای عالی کار را تغییر داد و این مبلغ را 550 هزار تومان تعیین کرد.

از نگاه کارشناسان و فعالان حوزه کار مبلغ کمک هزینه مسکن با توجه به هزینه های سنگین اجاره بها رقم بالایی نبوده و با توجه به آنکه مصوبه حق مسکن کارگران 650 هزار تومانی حاصل تصمیم و توافق سه‌جانبه نمایندگان کارگر و کارفرما و دولت در شورای عالی کار بوده، باید به مصوبه احترام گذاشته و تصویب شود ولی چنانچه دولت به اصلاح آن مصر باشد، باید مصوبه به شورای عالی کار برگردد تا روال قانونی خود را طی کند.

تاخیر در تصویب افزایش کمک هزینه مسکن کارگران در حالی صورت گرفت که پیش از این عبدالملکی - وزیر سابق تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اعلام کرده بود که قول مساعد آن را از دولت گرفته است.

  • اکنون با گذشت 7 ماه، از تایید مصوبه 650 هزار تومانی حق مسکن کارگران خبر می‌رسد و علیرغم آنکه به طور معمول ابلاغ مصوبات هیات دولت از سوی معاون اول رئیس جمهور صورت می گیرد اما خبر تصویب آن به نقل از اداره کل روابط کار و جبران خدمت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی منتشر شده است.

متن بخشنامه

مدیران کل محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان‌ها:

با سلام و احترام؛ با عنایت به مصوبه کمیسیون موضوع اصل ۱۳۸ قانون اساسی مورخ 1401/7/30 کمک هزینه مسکن کارگران مشمول قانون کار از ابتدای فروردین ماه سال 1401 ماهانه مبلغ 6.500.000 ریال (شش میلیون و پانصد هزار ریال) تعیین شده است.

خواهشمند است ترتیبی اتخاذ شود که این موضوع به نحو مقتضی در حوزه آن اداره کل اطلاع رسانی عمومی گردد.                    

مدیر کل روابط کار و جبران خدمات

زمان واریز کمک هزینه مسکن کارگران سال 1401

  • با توجه به ابلاغ بخشنامه مذکور در تاریخ 30 مهر ماه 1401و بسته شدن حسابهای حقوق، کمک هزینه مسکن کارگران از آبان ماه در فیش های حقوقی کارگران 650 هزار تومان لحاظ و معوقات آن از ابتدای فروردین تا مهر ماه جاری محاسبه و به کارگران پرداخت خواهد شد.

ایسوس

نظر شما چیست؟