سامانه پیگیری ثبت نام مسکن ملی 1400
01/06/1400 - 08:45
پیگیری ثبت نام مسکن ملی 1400
بنا بر اعلام معاون وزیر راه و شهرسازی، دور جدید ثبت نام برای واحدهای مسکن ملی از 19 خرداد آغاز و مهلت ثبت نام به پایان رسید. ادامه مطلب به راهنمای پیگیری متقاضیان در سامانه ثبت نام مسکن ملی 1400 اشاره شده است.

1606683296_1_0.gif

میزان تسهیلات مسکن ملی

محمود محمودزاده، معاون وزیر راه و شهرسازی:

  • تسهیلات وام بانکی به مبلغ 750 تا 1000 میلیون ریال با نرخ 18% با دوره مشارکت مدنی (ساخت) حداکثر دو ساله و بازپرداخت تسهیلات در قالب فروش اقساطی به مدت حداكثر 12 سال پرداخت می گردد.

شرایط ثبت نام در مسکن ملی چیست؟

حسب ماده یک آئین‌نامه اجرایی قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن، متقاضیان ثبت‌نام در مسکن ملی باید دارای چهار شرط باشند:

  1. فاقد زمین یا واحد مسکونی
  2.  پنج سال سابقه سکونت در شهر محل تقاضا
  3. عدم استفاده از امکانات دولتی یا امکانات نهادهای عمومی غیردولتی مربوط به تأمین مسکن
  4.  متأهل یا سرپرست خانوار 

سامانه ثبت نام مسکن ملی

سامانه پیگیری ثبت نام مسکن ملی 1400

  • بر اساس اطلاعیه وزارت راه و شهرسازی، ثبت نام طرح مسکن ملی 1400 از ساعت 12 روز چهارشنبه مورخ 19 خرداد ماه 1400 آغاز گردید و تا یک هفته یعنی 26 خرداد ماه ادامه داشت.
  • هر چند مهلت زمان ثبت نام مسکن ملی 1400 به اتمام رسیده اما افرادی که اقدام به ثبت نام نموده اند، درخواست دارند ثبت نام خود را پیگیری نموده و از نتیجه ثبت نام خود مطلع شوند.

راهنمای پیگیری ثبت نام مسکن ملی 1400

  • آدرس سایت ثبت نام مسکن ملی 1400 tem.mrud.ir را جست‌و‌جو نمایید تا وارد صفحه اصلی سامانه ثبت نام مسکن ملی 1400 شوید.
  • جهت پیگیری ثبت نام مسکن ملی 1400بایستی بر روی گزینه‌ی مشاهده و پیگیری درخواست‌ها کلیک نمایید.

در مرحله بعد پیگیری ثبت نام مسکن ملی 1400، کد ملی خود را وارد کرده و دکمه سبز رنگ تایید را کلیک نمایید.

در این مرحله از پیگیری ثبت نام مسکن ملی 1400 رمز عبوری را که به شماره همراه شما پیامک شده و کد امنیتی که در تصویر می بینید را وارد نمایید و دکمه ورود را بزنید. پس از اتمام این مرحله پیگیری ثبت نام مسکن ملی 1400 برای شما امکان پذیر خواهد بود.


قیمت هر متر مسکن ملی 1400 چقدر است؟

 قیمت به‌روز واحدهای اقدام ملی مسکن به 2 میلیون و 700 هزار تومان در هر متر مربع رسیده است.

حبیب اله طاهرخانی، معاون وزیر راه و شهرسازی:

  • در حال حاضر مبنا همان نرخی است که در ابلاغیه شورای عالی مسکن اعلام شده که حدود دو میلیون و 700 هزار تومان برای هر مترمربع است، اما پروژه مسکن ملی هم مانند تمام پروژه‌ها مشمول تعدیل قیمت سازمان برنامه و بودجه می‌شود که طبق بند تبصره هشت قانون برنامه و بودجه در صورت تعدیل قیمت شرکت عمران امکان هزینه‌کرد را دارد.

مدارک مورد نیاز در زمان ثبت نام:

  • بارگذاری تصویر کارت ملی متقاضی
  • بارگذاری تصویر شناسنامه متقاضی و افراد تحت تکفل
  • بارگذاری تصویر گواهی سرپرستی در صورت ضرورت
  • بارگذاری تصویر سند مالکیت برای متقاضیان دارای زمین
  • بارگذاری تصویر گواهی سابقه سکونت در شهر محل تقاضا در پنج سال اخیر به شرح موارد زیر:
  • گواهی اشتغال به کار متقاضی
  • گواهی تحصیل فرزندان
  • مدارک مربوط به محل تولد متقاضی یا همسر یا فرزندان بالاي 5 سال
  • جواز کسب شاغلین صنوف برای متقاضی یا همسر
  • سابقه پرداخت بیمه برای متقاضی یا همسر
  • گواهی اشتغال به کار از دوایر دولتی برای متقاضی یا همسر
  • گواهی مبنی بر پرداخت مستمری بگیران و بازنشستگان

لازم است متقاضی پس از ثبت نام جهت بارگذاري تصاوير مدارك يادشده به بخش «مشاهده و پيگيري درخواست» در سامانه طرح اقدام ملي مسكن به آدرس tem.mrud.ir مراجعه نماید

پس از پالايش اطلاعات متقاضيان و با اطلاع رساني هاي آتي، نياز است اصل مدارك بارگذاري شده فوق الذكر، جهت تشكيل پرونده به ادارات كل راه و شهرسازي يا ديگر متوليان طرح اقدام ملي مسكن ارائه گردد

جزییات طرح مسکن ملی 1400

  • در این مدل تأمین مالی، بسته های مختلف سرمایه گذاری آماده شد که هر یک از این بسته‌ها حاوی واحدهای مسکونی، مرکز و واحدهای تجاری، فضای درمانی، فضای آموزشی، فضای فرهنگی و سرای محله، فضای سبز و کلانتری بود که به فراخوان گذاشته می‌شد و شرکای بخش خصوصی انتخاب و ساخت پروژه کلید می‌خورد.
  •  در این مدل مالی بدون اینکه از محل اعتبارات دولتی کمک بگیریم، تأمین خدمات انتفاعی و غیرانتفاعی سایت‌های مسکن مهر به سرعت انجام می شود.
  • تنها در سه سال اخیر سرمایه‌گذاران بخش خصوصی مشارکت، بیش از 13 هزار میلیارد تومانی برای احداث پرژه‌های زیرساختی و خدمات روبنایی شهرهای جدید سرمایه‌گذاری کردند. 
  • در مجموعه شهرهای جدید حتی مدارس و درمانگاه‌ها هم عموماً در قالب پروژه‌های مشارکتی ساخته شد.
  • در شهرهای جدید موضوع شهرک‌ها به عنوان رکن سوم نظام سکونت‌گاهی در دست بررسی است و تاکنون حدود 40 شهرک انتخاب و به مرحله مکان‌یابی رسیده که خوشبختانه اخیراً طرح شهرک نیشتمان سنندج به تصویب شورای عالی شهرسازی و معماری رسیده است. 
  • از مجموعه این 40 شهرک، تعداد سه شهرک در پیرامون شهر تهران، یعنی شرق و جنوبی غربی پایتخت به احداث می‌رسند و در این زمینه عموما در مناطقی تمرکز کردیم که به اراضی دولتی دسترسی داشته باشیم.
  • وی افزود: می‌دانیم که شهر سنندج یکی از شهرهای گران در بحث مسکن است و امروز مشکل مسکن در این شهر حاد شده و از این رو شرکت عمران شهرهای جدید برنامه شهرک‌سازی در 403 هکتار و برای استقرار 27 هزار نفر در بیش از هشت هزار واحد مسکونی در پیرامون این شهر را مورد بررسی قرار داده و خوشبختانه شورای عالی شهرسازی و معماری با این برنامه و طرح شرکت عمران موافقت کرده است.
  • معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: همچنین برنامه شهرک‌سازی در پیرامون شهر اردبیل هم در دستور کار شورای عالی شهرسازی و معماری قرار دارد و مکان‌یابی‌های آن صورت گرفته که اگر به تصویب برسد ظرفیت جدیدی را برای این شهر ایجاد خواهد کرد.
  • طاهرخانی گفت: از مزیت شهرک سازی در مناطق کلان شهری و پیرامون شهرهای بزرگ این است که دسترسی به تمام زیرساخت‌ها ایجاد می‌شود و این پروژه‌ها مقیاس‌های کوچکتری دارند و معمولا از جذابیت بالاتری نسبت به سایر پروژه‌ها برخوردار هستند. 
  • مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید با تاکید بر اینکه در پروژه‌های مسکونی به ویژه بلندمرتبه سازی موضوع بسیار مهم فضاهای عمومی و دسترسی‌های مناسب است اظهار داشت: باید توجه داشته باشیم همان موقع که شهرک اکباتان در حال ساخت بود و یا ساخته شد برای بسیاری این شهرک جذاب نبود چراکه فضاهای جذاب شهری و راه‌های دسترسی نداشت.
  • وی افزود: معتقدم با انجام اقداماتی از جمله احداث زیرساخت‌ها و روبناهای شهری از جمله محیط‌های فرهنگی، اجتماعی، درمانی، آموزشی، سایت‌های مسکن مهر هم به محیط‌های جذاب سکونت تبدیل می‌شوند، چنانچه همین فاز 11 کوزوی پردیس و شهر آفتاب پرند با تمام انتقاداتی که به این دو سایت نسبت می‌دهند با ایجاد مراکز محلات به محیط‌های خوب سکونتی و زندگی تبدیل خواهند شد. 
  •  وقتی روزنامه‌های دهه 40 را مرور می‌کنیم می‌بینیم در همان زمان هم برای ساخت و ساز در تهران پارس و شهرک غرب تیترهایی از جمله توسعه در برهوت می‌زدند و ساخت و ساز در این مناطق را هم مسکن‌سازی در بیابان می‌دانستند. 
  •  موضوع بسیار مهم این است که در تمام سایت‌های سکونتی باید برای احداث فضای عمومی سرمایه‌گذاری شود وگرنه جذابیت سکونت در این مناطق کاهش می‌یابد و اصطلاحا بر سر ملک می‌خورد و خانوار فاقد مسکنی که مخاطب این پروژه‌ها بودند به ناچار این سایت‌ها را تخلیه می‌کنند و گروه‌های دیگری جایگزین می‌شود که نابهنجاری‌ها را در این سایت‌ها گسترش می‌دهند. بنابراین راهکار ایجاد جذابیت در این سایت‌های سکونتی سرمایه‌گذاری مستمر بر زیرساخت‌های اجتماعی و اجتماع‌سازی است.
  • وی با بیان اینکه پرخرج‌ترین مسکن مهر کشور، مسکن مهر پردیس است گفت: مسکن مهر پردیس به چند دلیل گران ساخته شد، اول اینکه نسبت به سایر پروژه‌های مسکن مهر، دیرتر آغاز شد، دوم اینکه این ساخت و سازها در سایت‌هایی با توپوگرافی خاص به اجرا رسید. باید توجه داشته باشیم برای پایدارسازی ساختمانی و احداث دیوارهای حائل و تأمین زیرساخت‌ها در این منطقه هزینه بسیار بالایی نیاز بود به طوری که فقط ساخت یک تقاطع غیرهمسطح که چند هفته دیگر به افتتاح می‌رسد در حدود 80 میلیارد تومان هزینه در بر داشت.

شماره تماس 24 ساعته ارتباط مردمی سامانه ملی املاک و اسکان کشور

  • شماره تماس 24 ساعته ارتباط مردمی سامانه ملی املاک و اسکان کشور: 02159198
  • شماره پیامک:  021193

تهرانی‌ها کدام شهرها را می‌توانند انتخاب کنند؟

  • متقاضیان ساکن در کلان شهر تهران در این مرحله می‌توانند علاوه بر شهرهای جدید پرند، هشتگرد و ایوانکی، در شهرهای نصیرشهر، صفادشت و رباط کریم و قرچک نیز ثبت‌نام کنند.

جدول اسامی شهرهای دارای امکان ثبت نام طرح ملی مسکن

  • گفتنی است، بنا بر اعلام معاونت مسکن و ساختمان ثبت‌نام مرحله پنجم طرح اقدام ملی مسکن در استان‌های خراسان‌جنوبی، کردستان، کهگیلویه و بویراحمد انجام نمی‌شود و شهرهای استان مازندران نیز که ثبت‌نام مرحله پنجم طرح اقدام ملی مسکن در آنها انجام می‌شود، متعاقباً اطلاع‌رسانی خواهد شد.
  • متقاضیان ساکن در شهرهای بهارستان، قدس و ملارد می‌توانند در نصیرشهر و رباط کریم و متقاضیان ساکن در شهرری نیز می‌توانند در شهر قرچک ثبت‌نام کنند.
  • همچنین محل تأمین زمین متقاضیان ساکن در مینوشهر استان خوزستان، خرمشهر است.

اسامی شهرهایی که ظرفیت جدید طرح اقدام ملی مسکن برای آنها ایجاد شده است به شرح زیر است:

استان

شهرهایی که امکان ثبت نام مسکن ملی دارند 

اردبیل

اصلاندوز- پارس‌آباد- گرمی- نمین- هشتجین- رضی

اصفهان

اردستان- بادرود- جندق- حبیب‌آباد- خالدآباد- خور- داران- دولت‌آباد- زواره- شهر جدید بهارستان- علویجه- میمه- وزوان- شهر جدید فولادشهر- نوش‌آباد- ابوزیدآباد- فرخی- شهر جدید مجلسی- مهاباد- گلپایگان

البرز

نظرآباد- اشتهارد- شهر جدید هشتگرد

ایلام

ایوان

آذربایجان‌شرقی اسکو- بستان‌آباد- دوزدوزان- شهر جدید سهند- صوفیان- عجب‌شیر- گوگان- مرند- ممقان- هادیشهر- باسمنج- بناب- تسوج- خاروانا- کشکسرای- هشترود- هوراند- ورزقان
آذربایجان غربی

ارومیه، پلدشت، خوی، سیه‌چشمه، شوط، نقده

بوشهر

خورموج، آبدان، اهرم، برازجان، بندرکنگان، شهر جدید عالیشهر، بندر دیر، بندر دیلم، بندر ریگ، چغادک، شهر جدید سیراف (نایبند)

تهران

دماوند، شهر جدید پرند، قرچک، رباط‌کریم، صفادشت، نصیرشهر

چهارمحال و بختیاری

گندمان، هفشجان، چلگرد، جونقان

خراسان‌رضوی

قوچان- انابد- تربت‌حیدریه- جنگل، خرو- داورزن- رباط‌سنگ- رشتخوار- سفیدسنگ-سنگان- شهر جدید گلبهار- شهرزو- فرهادگرد  قاسم‌آباد- قلندرآباد- کاخک- مزدآوند- جغتای- شادمهر- شهر جدید بینالود- کندر- یونسی- همت‌آباد- نیل‌شهر- باجگیران- حکم‌آباد

خراسان‌ شمالی

اسفراین، بجنورد، تیتکانلو، جاجرم، شیروان، فاروج، درق، گرمه، آوار، ایور

خوزستان

اهواز- بندر ماهشهر- دزفول- رامشیر- شوشتر- هفتگل- آبادان- آغاجاری- خرمشهر- امیدیه- باغ ملک- هندیجان- اروندکنار، چوبیده- سردشت- مینوشهر (محل تأمین زمین خرمشهر)، صفی‌آباد- میانرود- شهر جدید شیرین‌شهر- شهر جدید رامین

زنجان

سلطانیه و صایین‌قلعه

سمنان

آرادان، بی ارجمند، دامغان، شهر جدید ایوانکی، کلاته‌خیج، گرمسار، میامی، مهدی‌شهر

سیستان‌وبلوچستان

ایرانشهر، راسک، شهر جدید تیس، گلمورتی، نگور، کنارک، خاش، شهر جدید رامشار

فارس

آباده، شهر جدید صدرا، اوز، خنج، گله‌دار، لامرد، گراش

قزوین

شهرهای آبیک، اسفرورین، اقبالیه

قم

قم

کرمان

انار، اندوهجرد، بردسیر، چترود، رفسنجان، سیرجان، شهداد، عنبرآباد، کوهبنان، ماهان، محی‌آباد، بهرمان، جوپار، جوزم، راور، فهرج، گلباف، کشکوییه

کرمانشاه

کرمانشاه

گلستان

آزادشهر، آق‌قلا، بندر ترکمن، بندرگز، جلین، علی‌آباد، گرگان، گمیش‌تپه، مینودشت، کردکوی

گیلان

رشت و صومعه‌سرا

لرستان

ازنا، بروجرد، دورود، نورآباد، الیگودرز

مرکزی

اراک، دلیجان، شهرجدید امیرکبیر، شهر جدید مهاجران، غرق‌آباد، کمیجان، نوبران

هرمزگان

چارک، سیریک، میناب، شهرجدید علوی

همدان

تویسرکان، جورقان، سرکان، نهاوند، کبودرآهنگ، فامنین، فیروزان، گل‌تپه، گیان، برزول، کرفس، دمق، قروزه درگزین

یزد

ابرکوه، احمدآباد، اردکان، بافق، بهاباد، تفت، شاهدیه، مهردشت، مهریز، میبد، ندوشن، نیر، هرات، اشکذر، زارچ، بفروئیه، عقدا، خضرآباد.

 

 

ایسوس

نظر شما چیست؟