30/01/1400 - 03:28
آغاز ثبت‌‌نام وام ضروری بازنشستگان از اردیبهشت 1400
مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری: ثبت نام اینترنتی مرحله دوم وام ضروری بازنشستگان و وظیفه بگیران کشوری از روز چهارشنبه اول اردیبهشت ماه آغاز می شود. در ادامه مطلب به مبلغ و نحوه‌ی ثبت‌نام وام ضروری بازنشستگان اشاره شده است.

1606683296_1_0.gif

تاریخ ثبت‌‌نام وام ضروری بازنشستگان سال 1400

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، محمود مرتضایی فرد امروز (یکشنبه 29 فروردین) با اعلام این خبر گفت: مرحله دوم ثبت نام وام ضروری از روز چهارشنبه اول اردیبهشت ماه به مدت یک ماه انجام خواهد شد.

مبلغ وام ضروری بازنشستگان سال 1400

  •  مبلغ تسهیلات درمرحله دوم نیز مانند مرحله نخست 10میلیون تومان خواهد بود که از طریق حساب بانک صادرات حقوق بازنشستگی یا مستمری دریافت می‌کنند.

بازپرداخت و سود وام ضروری بازنشستگان چقدر است؟

  • بازپرداخت وام ضروری بازنشستگان 36 ماهه
  • اقساط وام ضروری بازنشستگان حدود 300 هزار تومان
  •  نرخ کارمزد سالانه وام ضروری بازنشستگان 4 درصد 

** که پس از پایان مهلت ثبت نام وام ضروری و انجام فرآیندهای معمول، فقط به حساب افراد مشمول در بانک صادرات که درسیستم احکام درج شده و از این حساب حقوق بازنشستگی/وظیفه دریافت می کنند، واریز خواهد شد.

کدام گروه مجاز به ثبت‌نام وام ضروری بازنشستگان نیستند؟

 

  • بازنشستگانی که کمتر از یک سال از صدور حکم بازنشستگی آنها گذشته باشد.
  • همچنین وارث ذکور که تا سه سال آینده از لیست وظیفه‌بگیران خارج می‌شود.
  • متقاضیانی که حکم ترمیم حقوق در سال جاری برای آنها صادر نشده باشد.

توجه:

  • در صورتی که چند نفر به عنوان وراث وظیفه‌بگیر باشند، وام ضروری تنها به یک نفر و به شرط جلب رضایت سایر وظیفه‌بگیران تعلق خواهد گرفت. به این منظور تکمیل «فرم تعهد وراث» ضروری است و تنها در صورت ارائه فرم تعهد وراث و تأیید مدیریت‌های صندوق بازنشستگی در مرکز استان درخواست ثبت نام کننده در لیست متقاضیان وام ضروری قرار خواهد گرفت. همچنین درخصوص وراث صغیر و محجور، ارائه اصل حکم سرپرستی صادره توسط دادگستری جمهوری اسلامی ایران در هنگام دریافت وام ضروری است.

راهنمای ثبت نام وام ضروری بازنشستگان سال 1400

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری:

 مرحله دوم ثبت نام وام ضروری از روز چهارشنبه اول اردیبهشت ماه به مدت یک ماه از طریق درگاه خدمات الکترونیک صندوق بازنشستگی کشوری به نشانی sabasrm.ir انجام خواهد شد.

راهنمای ثبت نام وام ضروری بازنشستگان

متقاضیان باید حتما در زمان ثبت نام شماره دفترکل بازنشستگی، شماره ملی، شماره حساب بانک صادرات و شماره تلفن همراه خود را در سامانه ثبت کنند؛ البته ثبت نام در سامانه، حقی را برای پرداخت وام ضروری برای متقاضیان ایجاد نخواهد کرد.

به گفته مرتضایی فرد، پس از اتمام مهلت ثبت نام، سوابق متقاضیان از جمله مجموع وام های دریافتی، بهره مندی از سایر تسهیلات، میزان حقوق و چند مورد دیگر مورد بررسی و اولویت بندی قرار گرفته و بر اساس میزان اعتبار تخصیصی توسط بانک عامل، «واجدین شرایط» تعیین و اسامی براساس نوبت بندی در سامانه اعلام می شود.

مبلغ وام ضروری، پس از اعلام اسامی متقاضیان واجد شرایط، بر اساس اولویت تعیین شده به شماره حساب متقاضی در  بانک صادرات ایران واریز می‌شود و واریز وام ضروری از طریق پیامک به اطلاع آن‌ها خواهد رسید.

 

ایسوس

نظر شما چیست؟