02/10/1399 - 01:12
شرایط و ضوابط پذیرش دانشجو بر اساس سوابق تحصیلی در پذیرش بدون کنکور موسسات عالی 99
شرایط و ضوابط پذیرش دانشجو بر اساس سوابق تحصیلی (دیپلم) در پذیرش بدون کنکور دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی اعلام و دفترچه راهنمای مربوط برای پذیرش دانشجو صرفاً براساس سوابق تحصیلی سراسری بهمن ماه سال 99 منتشر شد.

1606683296_1_0.gif

تاریخ ثبت نام و انتخاب رشته در پذیرش دانشجو بدون کنکور بر اساس سوابق تحصیلی (دیپلم) سال 99

  • متقاضیان می‌توانند بر اساس ضوابط و شرایط در روزهای یکشنبه 30 آذر تا چهارشنبه 3 دی به سایت سازمان سنجش به نشانی: www.sanjesh.org مراجعه و نسبت به ثبت‌نام و تکمیل فرم انتخاب رشته (حداکثر 100 کدرشته) به روش اینترنتی، اقدام کنند.

راهنمای ثبت‌نام و انتخاب رشته در پذیرش دانشجو بدون کنکور موسسات سال 99

  • جهت ثبت‌نام در پذیرش دانشجو بدون کنکور موسسات در سال 99 روی تصویر زیر کلیک نمایید.

راهنمای ثبت‌نام و انتخاب رشته در پذیرش دانشجو بدون کنکور موسسات

شرایط عمومی و اختصاصی پذیرش دانشجو بدون کنکور سال 99

  • متقاضیان باید واجد شرایط عمومی و اختصاصی مندرج در دفترچه راهنما سازمان سنجش باشند.
  • متقاضیان مرد از نظر مقررات وظیفه عمومی، نباید منعی داشته باشند. (شرایط تحصیل آنها در دفترچه راهنما سازمان سنجش ذکر شده است و مشمولان باید با توجه به آن ثبت نام کنند)
  • متقاضیانی می توانند در این مرحله پذیرش شوند که واجد شرایط ضوابط عمومی و اختصاصی مندرج در دفترچه بوده و از نظر مقررات وظیفه عمومی منعی نداشته باشند.

 دارا بودن یکی از مدارک تحصیلی معتبر

* دیپلم نظام آموزشی جدید 6-3-3 و اخذ آن حداکثر تا تاریخ 31 شهریورماه 1399

* دیپلم کامل متوسطه برای متقاضیان نظام قدیم آموزش متوسطه

* مدرک پیش دانشگاهی برای متقاضیان نظام سالی واحدی یا ترمی واحدی و یا اخذ آن حداکثر تا پایان شهریور ماه 1399

* مدرک کاردانی (فوق دپیلم) دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی و یا شاغل به تحصیل در دوره کاردانی که حداکثر تا تاریخ 31 شهریورماه 1399 فارغ التحصیل می شوند.

* مدرک کاردانی (فوق دیپلم) و یا شاغل به تحصیل در دوره کاردانی که حداکثر تا 31 شهریورماه 1399 فارغ التحصیل می شوند (برای متقاضیان دارای دیپلم فنی و حرفه ای یا کاردانش نظام قدیم هنرستان که فاقد مدرک پیش دانشگاهی هستند. ). تبصره: مدرک کاردانی دانش آموختگان دوره های کاردانی پیوسته (دارای دیپلم فنی و حرفه ای یا کاردانش نظام قدیم هنرستان)، به جای مدرک پیش دانشگاهی ملاک عمل واقع می شود.

در صورتی که داوطلبی یکی از شرایط اعلام شده را نداشته باشد، حتی در صورت ثبت نام و انتخاب رشته و قرار گرفتن در ردیف قبول شدگان نهایی در این مرحله، قبولی وی «لغو» می شود و مؤسسات آموزش عالی محل قبولی از پذیرش او معذور خواهند بود. متقاضیانی که شرایط مورد نظر را ندارند و یا احتمال می دهند تا تاریخ مقرر مدارک اعلام شده را کسب نکنند، تأکید می شود که به هیچ وجه در این مرحله شرکت نکنند.

روش گزینش دانشجو بدون کنکور

  • در این مرحله از پذیرش دانشجو بدون کنکور به روش متمرکز خواهد بود و فقط معدل کتبی متقاضیان واجد شرایط ملاک و مبنای پذیرش قرار می گیرد.
  • از آنجا که پذیرش متقاضیان صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی (معدل کتبی دیپلم) صورت می پذیرد و نظر به اینکه دروس امتحانی متقاضیان دیپلمه با توجه به نوع دیپلم آنان (ریاضی، تجربی، انسانی و ... ) متفاوت است، لذا چنانچه نوع دیپلم متقاضی با گروه تحصیلی که متقاضی آن می شود متفاوت باشد، درصد اعمال معدل کتبی متفاوت خواهد بود. 

جدول ضریب تأثیر اعمال سوابق تحصیلی (معدل کتبی دیپلم) با توجه به نوع دیپلم و گروه تحصیلی

جدول ضریب تأثیر اعمال سوابق تحصیلی (معدل کتبی دیپلم) با توجه به نوع دیپلم و گروه تحصیلی

  • ضریب تاثیر معدل متقاضیان دارای دیپلم ریاضی فیزیک یا علوم تجربی برای پذیرش در مقاطع کاردانی و کارشناسی رشته های حسابداری، اقتصاد، روانشناسی، علوم ورزشی، مدیریت امور بانکی، مدیریت صنعتی، مدیریت مالی، مدیریت بازرگانی، مدیریت بیمه، مدیریت دولتی، مدیریت امور گمرکی، مدیریت فرهنگی هنری، مدیریت کسب و کارهای کوچک، مدیریت و بازرگانی دریایی، جهانگردی و هتلداری، علم اطلاعات و دانش شناسی، گردشگری، کاردانی امور بانکی، کاردانی بیمه، کاردانی امور دولتی و کاردانی امور مالی و مالیاتی گروه علوم انسانی 100 است. 

گزینش بومی

  • گزینش پذیرش دانشجو بدون کنکور بومی به صورت بومی استانی، ناحیه ای، قطبی و گزینش به صورت کشوری (بدون بومی گزینی)، بر اساس مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی و در این مرحله از پذیرش صرفاً براساس سوابق تحصیلی سراسری سال ۱۳۹۹ اعمال می شود.

نحوه گزینش رشته های تحصیلی دوره های مختلف

نحوه گزینش رشته های تحصیلی دوره های مختلف

  • ملاک تعیین استان بومی سه سال آخر تحصیلات دبیرستان یا هنرستان است. در صورتی که سه سال آخر تحصیلات فرد در یک استان نباشد یا در خارج از کشور باشد، استان محل تولد، استان بومی او خواهد بود.
  • نحوه تقسیم ظرفیت رشته های کشوری: ظرفیت هر رشته محل از نوع رشته های کشوری، بعد از کسر سهمیه ایثارگران (25 و 5 درصد)، به نسبت شرکت کنندگان هر یک از سهمیه ها (مناطق یک، دو، سه و خانواده شهدا)، به کل شرکت کنندگان در هر گروه آزمایشی، تقسیم می شود. ظرفیت خالی مانده هر یک از این سهمیه ها طبق قوانین و مقررات مربوطه به سایر متقاضیان اختصاص داده می شود.
  • نحوه تقسیم ظرفیت رشته های بومی: هر کدرشته محل در این مرحله از پذیرش سراسری دارای ظرفیتی است. توزیع ظرفیت در این مرحله از سراسری متأثر از سهمیه ها و گزینش بومی است. به غیر از رشته هایی که به صورت خاص از متقاضیان برخی استانها یا شهرستانها پذیرش می کنند.
  • رشته های ُپرمتقاضی شامل رشته های مهندسی برق، مهندسی مکانیک، مهندسی کامپیوتر، مهندسی عمران، مهندسی معماری و مهندسی صنایع در گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی و رشته های حقوق، روانشناسی و حسابداری در گروه آزمایشی علوم انسانی است.

ایسوس

نظر شما چیست؟