26/08/1399 - 23:55
زمان پرواز اولین تاکسی هوایی در تهران مشخص شد
مجوز پرواز تاکسی هوایی به تازگی از سازمان هواپیمایی کشور اخذ شد، همچنین با توجه به آنکه از فرودگاه‌ها برای پرواز تاکسی هوایی استفاده می‌شود، دستورالعمل و نحوه استفاده از فروشگاه برای استفاده از تاکسی‌های پرنده نیز تدوین شده و آماده است.

1606683296_1_0.gif

تاکسی هوایی چیست؟

  •  تاکسی هوایی استفاده از هواپیماهای کوچک 5 تا 12 نفره است؛ هواپیماهایی که می‌توانند مسافران محدود را در مسافت کوتاه جابجا کنند.
  • این هواپیماهای فوق سبک که برخی از آنها وارداتی هستند و برخی دیگر در شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی تولید می‌شوند می‌توانند مسافران محدود  را در مسافت‌های کوتاه جا به جا کنند.
  • در حال حاضر 18 شرکت دانش بنیان درگیر پروژه تاکسی‌های هوایی هستند و احتمالاً تا 36 شرکت دانش بنیان بعد از اولین پرواز با یکدیگر در این حوزه مشارکت کنند. 

تاکسی هوایی در تهران چه زمانی و از کدام فرودگاه به پرواز در‌می‌آید؟

  • منوچهر منطقی، دبیر ستاد توسعه فناوری فضایی و حمل و نقل پیشرفته در این باره گفت: اولین پرواز تاکسی هوایی در بهمن ماه از فرودگاه مهرآباد خواهد بود.
  •  تا یک الی دوماه دیگر تمام آزمایش‌های پرواز‌ها انجام و قوانین و مقررات مورد بررسی قرار می‌گیرند تا در بهمن ماه شاهد اولین پرواز تاکسی هوایی باشیم البته قرار بود تست‌ها تا مهرماه انجام شود که مباحث مالی و شیوع کرونا کمی این موضوع را به تعویق انداخت.

تاکسی هوایی در چه شهرهایی شروع به فعالیت کرده‍‌اند؟

  • همچنین به گفته وزیر راه و شهرسازی در فرودگاه شهرستان لامرد استفاده از تاکسی هوایی  آغاز شده و در شهر خرم آباد هم فعالیت‌ها کلید خورده است، هر فرودگاهی در شهر‌های کوچک و متوسط این ظرفیت را داشته باشند، می‌توانند از این پروژه استفاده کنند.
  • توسعه تاکسی‌های هوایی و سفری آسان به وسلیه آنها نیازمند بهره بردن از تمام ظرفیت‌های کشور است؛ درحال حاضر تمام استان‌ها و فرودگاهایشان ظرفیت کامل برای استفاده از هواپیماهای کوچک را دارند و فرودگاه‌هایی که بلا استفاده مانده اند در این طرح موثر خواهند بود و حالا باید منتظر ماند و دید تا چه زمانی استفاده از تاکسی‌های هوایی در سراسر کشور بدون هیچ مشکل و دغدغه‌ای اجرایی خواهد شد.

ایسوس

نظر شما چیست؟