راهنمای دریافت وام ضروری بازنشستگان کشور- آبان 99
05/06/1399 - 13:15
جزییات پرداخت وام بازنشستگان تامین اجتماعی در سال 99
پرداخت قرض الحسنه به بازنشستگان از 200 میلیارد تومان در سال قبل به2 هزار و 230 میلیارد در سال 99 افزایش پیدا کرد. محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی: بازنشستگان می‌توانند تا سقف ۵ میلیون تومان و بدون ضامن از تسهیلات قرض الحسنه برخوردار شوند. در ادامه به شرایط ثبت نام وام ضروری بازنشستگان در آبان 99 و وام بازنشستگان تامین اجتماعی 99 اشاره شده است.

1606683296_1_0.gif

وام ضروری بازنشستگان کشوری- آبان 99

  • بازنشستگان و موظفین مشترک صندوق بازنشستگی کشوری می توانند از تاریخ 1399/08/01 با توجه به شرایط و ضوابط ذیل اقدام به ثبت درخواست وام ضروری خود نمایند.

مبلغ وام ضروری بازنشستگان کشوری- آبان 99

  • مبلغ وام ضروری بازنشستگان 10 میلیون تومان است.

پرداخت اقساط وام ضروری بازنشستگان کشوری- آبان 99

  • پرداخت اقساط وام ضروری بازنشستگان 36 ماهه
  • کارمزد وام ضروری بازنشستگان سالیانه 4%
  • مبلغ اقساط وام ضروری بازنشستگان ماهانه 300.000 تومان 

تاریخ ثبت نام وام ضروری بازنشستگان کشوری- آبان 99

  • بازنشستگان و ظیفه بگیران تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری می توانند با توجه به شرایط عنوان شده در سایت از 1 تا 30 آبان ماه سال 99 به مدت یک ماه با مراجعه به درگاه خدمات الکترونیکی صندوق بازنشستگی کشوری به نشانی sabasrm.ir و سایت صندوق بازنشستگی به نشانی cspf.ir اقدام به ثبت نام کنند.

 شرايط دريافت وام ضروری بازنشستگان کشوری- آبان 99

افراد زیر مجاز به ثبت‌نام وام ضروری نیستند:

  • بازنشستگانی که در مراحل اول و دوم سال 98 (مهر سال 98 تا مهر سال 99) از وام ضروری 7 یا 10 میلیون تومانی استفاده کرده باشند، حتی در صورت ثبت نام نیز در این مرحله به آن ها وام تعلق نخواهد گرفت.
  • بازنشستگانی که کمتر از یک سال از صدور حکم بازنشستگی آنها گذشته باشد.
  • همچنین وارث ذکور که تا سه سال آینده از لیست وظیفه‌بگیران خارج می‌شود.
  • متقاضیانی که حکم ترمیم حقوق در سال جاری برای آنها صادر نشده باشد.

شرایط عمومی

1- فقط یکی از وراث وظیفه بگیر با رضایت سایر وراث وظیفه بگیر می تواند از وام استفاده نماید. لذا متقاضی می بایست پس از دریافت  <<فرم تعهد وراث>>  و تکمیل آن توسط سایر وراث، فرم مذکور را به همراه تصاویر کارت ملی و صفحه اول شناسنامه متعهدین(سایر وراث) جهت تأیید در اختیار مدیریت های صندوق در مرکز استان قرار دهد.

2- لازم به ذکر است تکمیل  <<فرم تعهد وراث>>  برای وظیفه بگیران بیش از یک نفر الزامی است.

3- تنها در صورت ارائه فرم تعهد وراث و تأیید مدیریت های صندوق بازنشستگی در مرکز استان درخواست ثبت نام کننده در لیست متقاضیان وام ضروری قرار خواهد گرفت.

4- درخصوص وراث صغیر و محجور، اصل حکم سرپرستی صادره توسط دادگستری جمهوری اسلامی ایران درهنگام دریافت وام می بایست ارائه گردد.

5- «بازنشسته» متقاضی که علاوه بر حقوق بازنشستگی خود به همراه سایر وراث از حقوق وظیفه استفاده می نماید، به منظور امکان بهره مندی یک نفر از وراث وظیفه بگیر از تسهیلات وام ضروری ، توصیه می شود «بازنشسته» متقاضی، از «دفتر کل بازنشستگی» خود اقدام به ثبت نام نماید.

6- «وظیفه بگیر» متقاضی که علاوه بر اینکه به تنهایی از دفترکل اول حقوق وظیفه دریافت می کند ، به اتفاق وراث دیگر از دفترکل دوم نیز حقوق وظیفه دریافت می کند. توصیه می شود «وظیفه بگیر» متقاضی، از «دفتر کل اول» اقدام به ثبت نام نماید تا امکان ثبت نام یک نفر از مابقی وراث وظیفه بگیر از «دفترکل دوم» فراهم گردد.

7- ذکر شماره دفترکل بازنشستگی ، شماره ملی ، شماره حساب بانک صادرات ایران و شماره تلفن همراه الزامی است.

8- تسویه حساب قبل از پایان اقساط وام ضروری دریافتی در سنوات گذشته، مشمول مقررات مالی بانک خواهد بود.

9-ثبت نام در سامانه ، حقی را برای پرداخت وام به متقاضی ایجاد نخواهد کرد.

10- پس از اتمام مهلت ثبت نام، سوابق متقاضیان از جمله مجموع وام های دریافتی، بهره مندی از سایرتسهیلات، میزان حقوق و ...... مورد بررسی و اولویت بندی قرار گرفته و بر اساس میزان اعتبار تخصیصی توسط بانک عامل، «واجدین شرایط» تعیین و اسامی در سامانه اعلام می گردد.

راهنمای ثبت نام وام ضروری بازنشستگان کشوری- آبان 99


وام بازنشستگان تامین اجتماعی سال 99

  • محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی : سقف وام بدون ضامن به بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی که تعداد آنها به 3.5 میلیون نفر می‌رسد از 2 میلیون تومان به 5 میلیون تومان افزایش یافته است.
  • این وام بدون ضامن و در شکل تسهیلات قرض‌الحسنه خواهد بود.
  •  تسهیلات بدون ضامن تا سقف 5 میلیون تومان توسط بانک رفاه به بازنشستگان مشمول قانون تأمین اجتماعی پرداخت می‌شود.

مبلغ و سود وام بازنشستگان تامین اجتماعی سال 99

مبلغ وام بازنشستگان تامین اجتماعی: 5 میلیون تومان
تعداد اقساط وام بازنشستگان تامین اجتماعی: 36 ماه ، هرقسط مبلغ 150.000 تومان
سود بانکی وام بازنشستگان تامین اجتماعی : سود بانکی ندارد و سالانه 4 درصد کارمزد دارد.

ثبت نام وام بازنشستگان تامین اجتماعی سال 99

مدارک ثبت نام وام بازنشستگان تامین اجتماعی سال 99

  • برای ثبت نام وام بازنشستگان تامین اجتماعی هیچگونه مدرکی مورد نیاز نیست و صرفا با داشتن کد ملی، شماره دفتر کل و شماره حساب حقوقی در سایت صندوق می توانید  ثبت نام وام بازنشستگان تامین اجتماعی را انجام دهید.

جزئیات ثبت نام وام بازنشستگان تامین اجتماعی- مهر99

  • نزدیک به 3 هزار و 200 نفر به تازگی به صورت آنلاین برای دریافت وام 5 میلیون تومانی ثبت نام کردند و با سود 4 درصد و بدون ضامن می‌توانند این وام را دریافت کنند.
  • از ابتدای سال تا این لحظه به 4 هزار و 500 نفر وام 5 میلیون تومانی پرداخت شده است و بازنشستگانی که شرایط لازم را داشته باشند می‌توانند در صورت داشتن شرایط لازم برای دریافت وام، این وام را دریافت کنند و شرایط این است که بازنشستگان بدهکار نباشند، ضامن کسی نشده و چک برگشتی نداشته باشند.

پرداخت وام 50 میلیون تومانی به بازنشستگان

  • 600 سهمیه برای اعطای وام 50 میلیونی در نظر گرفته‌ایم که این 50 میلیون با سود 18 درصد و با داشتن یک ضامن به بازنشستگانی که مشکلات مالی زیادی دارند و یا مستاجر هستند پرداخت می‌شود تا این لحظه در دو مرحله وام به دو گروه 100 نفره پرداخت شده به 100 نفر دیگر نیز در حال پرداخت است امیدوار هستیم بتوانیم مرحله چهارم را نیز پشت سر گذاریم.

  • دهقان کیا با بیان اینکه در شهر تهران 580 هزار بازنشسته و مستمری‌بگیر وجود دارد، افزود: بیشترین آمار مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی در شهر تهران است.
  • هر یک از بازنشستگان که اولویت دارند و حقوقشان بالای 4 میلیون تومان است که توان پرداخت اقساط را دارند وام 50 میلیون تومانی را می‌توانند دریافت کنند. 
  • ماهانه یک میلیون و 700 هزار تومان از حقوق بازنشستگان کسر می‌شود.

کارت عضویت کانون بازنشستگان

  • رئیس کانون بازنشستگان شهر تهران درباره جزئیات کارت عضویت کانون بازنشستگان، گفت: بر اساس اساس‌نامه وزارت کار و کانون عالی بازنشستگان کشور بابت حق عضویت بازنشستگان در کانون بازنشستگان هر شهر و استان یک درصد حداقل دستمزد مصوب همان سال از مستمری بگیران و بازنشستگان تامین اجتماعی دریافت می‌شود.
  •  هر بازنشسته می‌تواند مشخص کند که کارت عضویت را چند ساله می‌خواهد. مبلغ کارت عضویت برای یکسال 19 هزار و 11 تومان است و فردی که کارت عضویت 3 ساله را دریافت می‌کند مجموعا باید 57 هزار و 60 تومان به کانون پرداخت کنند این درحالی است که ما از بازنشستگان 50 هزار تومان بابت کارت عضویت دریافت می‌کنیم.
  •  با عضویت در کانون بازنشستگان و دریافت کارت عضویت ما پیگیر ارائه خدمات به مستمری بگیران و بازنشستگان می‌شویم و بیمه تکمیلی، بیمه عمر، سفر‌های زیارتی سیاحتی برای بازنشستگان را از کانون عالی و سازمان تامین اجتماعی پیگیری می‌کنیم.

همسان سازی حقوق بازنشستگان 99

  • اجرای قانون متناسب‌سازی حقوق مستمری‌بگیران در کنار افزایش سنواتی و معمول حقوق این عزیزان در سال 99 منجر به افزایش مجموع حقوق و مزایای آنان بیش از تورم سال 99 شده و در برخی از اقشار مستمری‌بگیران افزایش دریافتی حتی تا 80 درصد نیز انجام شده است.

جدول تغییرات حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی- مرداد 99

جدول تغییرات حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی-مرداد 99

خدمات غیرحضوری سایت تامین اجتماعی در سال 99 برای بازنشستگان

راهنمای دریافت اینترنتی فیش حقوقی بازنشستگان در سایت تامین اجتماعی - غیر حضوری و آنلاین

راهنمای درخواست اینترنتی بازنشستگی در سایت تامین اجتماعی - غیر حضوری و آنلاین

ایسوس

نظر شما چیست؟