به نقل از برخی منابع خبری
09/04/1398 - 17:10
گابریل کالدرون سرمربی جدید پرسپولیس شد
زمزمه‌هایی که به گوش می‌رسد خبر از قطعی شدن توافق با گابریل کالدرون 59 ساله به عنوان سرمربی جدید پرسپولیس می‌دهد. گابریل کالدرون بازیکن سال‌های دور اتلتیکو ایندپندینته، باشگاه فوتبال سیون، باشگاه فوتبال ریسینگ کلاب،رئال بتیس، لانوس و پاری سن ژرمن و تیم ملی فوتبال آرژانتین بوده است. برای آشنایی با سبک مربی‌گری گابریل گالدرون و سابقه کار او و جزییات بیشتر درباره گابریل کالدرون سرمربی جدید تیم پرسپولیس ادامه مطلب را بخوانید.

1606683296_1_0.gif

گابریل کالدرون که سال‌ها سابقه حضور در فوتبال آسیا را در کارنامه دارد و موفق به دستیابی به عناوین مختلفی خصوصا در لیگ عربستان و همچنین لیگ قهرمانان آسیا شده است.
گابریل کالدرون آرژانتینی 59 ساله با علاقه ویژه به بازی تهاجمی و سابقه حضور چند ساله در منطقه آسیا، یک گزینه مطلوب در حال حاضر برای پرسپولیس به نظر می‌رسد که مدیران تیم به دنبال کاهش مبلغ درخواستی او هستند تا زمینه عقد قرارداد را فراهم آورند.
گابریل کالدرون آرژانتینی در دوره محمد رویانیان به پرسپولیس معرفی شده بود که البته سردار رویاپرداز سرخ‌ها در آن مقطع در نهایت به مانوئل ژوزه رضایت داد.

بیوگرافی کامل گابریل کالدورن سرمربی جدید پرسپولیس

گابریل کالدرون متولد 7 فوریه 1960 در آرژانتین، مربی فوتبال است. او با 180 سانتی متر قد در پست هافبک بازی می کرد و تا مقطع زیر 23 سال تیم ملی کشور هم دعوت شد و در تیم های بتیس و پاری سن ژرمن نیز دوران خوبی داشت.
گابریل کالدرون در شهر 26 هزار نفری راوسون آرژانتین متولد شد.
گابریل کالدرون در سال 1974 وقتی 14 ساله بود فوتبال حرفه ای را با جوانان تیم El Porvenir شروع کرد و دو سال بعد در 16 سالگی توانست در تیم بزرگسال این باشگاه بازی کند. کالدرون  از سال 1977 وقتی 17 ساله بود عضو تیم ملی زیر 21 ساله آرژانتین شد و در 20 بازی 5 گل بثمر رساند او سپس بین سال های 1981 تا 1990 عضورتیم ملی زیر 23 سال بود گابریل کالدرون هم تیمی مارادونا در تیم های ملی زیر 21 و 23 سال بود.
گابریل کالدرون از سال 1997 وقتی 37 ساله بود با تیم کان دوران سرمربیگری اش را شروع کرد، او از سال 2004 به آسیا آمد و یکسال سرمربی تیم ملی عربستان سعودی شد. 
نکته دیگری که درباره گابریل کالدرون خوب است بدانید این است که او به شدت محافظه کار است و کمتر تن به مصاحبه می دهد، او سالها پیش با Rosa Nutt ازدواج کرده که ثمره این زندگی یک دختر بنام لورا و یک پسر بنام جان می باشد

سابقه سرمربی‌گری گابریل کالدرون

کالدرون همانند برانکو ایوانکوویچ سابقه حضور در لیگ عربستان را در کارنامه دارد و روی نیمکت تیم‌های مطرح الهلال و الاتحاد این کشور حضور یافته و البته هشت سال قبل‌تر از برانکو موفق به حضور در فینال لیگ قهرمانان آسیا شده که آنجا او نیز به مقام نائب قهرمانی رضایت داده است. با این حال گابریل کالدرون دو سابقه قهرمانی در لیگ عربستان و یک قهرمانی جام حذفی به نام خود ثبت کرده است. هرچند طی هفت سال اخیر اما با انتخاب‌های خود به نتیجه مدنظر دست نیافته و با ناکامی بن یاس امارات، الوصل و قطر را ترک کرده است.
دوران مربیگری گابریل کالدرون با حضور روی نیمکت کانن آغاز شد و سه فصل در این تیم به فعالیت پرداخت و بعد از آن راهی لوزان اسپورت شد. در سال 2003 اولین حضور خود در فوتبال آسیا را با قبول نیمکت عربستان برعهده گرفت که با صدرنشینی این تیم در رقابت برای حضور در جام جهانی همراه بود.
بعد از عربستان گابریل کالدرون راهی عمان شد و هدایت این تیم را عهده‌دار شد که با حذف در مرحله گروهی پایان خوبی با آنها نداشت. اما الاتحاد عربستان بلافاصله به سراغ این مربی رفت و ثمره آن را با قهرمانی در همان فصل ابتدایی دید. آنها فصل بعدی در لیگ قهرمانان آسیا یک شگفتی بزرگ رقم زدند و به فینال راه یافتند و اما به نائب قهرمانی رضایت دادند.
گابریل کالدرون در فصل بعدی اما به توفیقی با الاتحاد دست نیافت و قهرمانی را به الهلال واگذار کرد اما الهلالی‌ها که سرمربی خود را از دست داده بودند (اریک گرتس راهی تیم ملی مراکش شده بود) او را به خدمت گرفتند و بار دیگر به قهرمانی دست یافتند. آنها با این مربی به قهرمانی جام ولیعهد عربستان نیز دست یافتند اما پایان فصل اقدام به تغییر نیمکت خود کردند و پایان کالدرون و الهلال را رقم زدند. کالدرون سرمربی بن یاس شد و در اقدامی جالب توجه ضمن خروج این تیم از منطقه سقوط آنها را به فینال جام حذفی امارات نیز رساند اما بعد از آن تصمیم گرفت بار دیگر هدایت تیم ملی را برعهده بگیرد و اینبار روی نیمکت بحرین حاضر شد، انتخابی که البته در نهایت به جدایی او انجامید چرا که گابریل کالدرون آرژانتینی بر سر قرارداد اختلاف نظری جدی با کارفرمای بحرینی داشت.

سبک مربی‌گری گابریل کالدرون

 گابریل کالدرون برخلاف دوران بازی که به عنوان مدافع میانی سابقه بازی در تیم‌های مطرح پاریسن ژرمن، اتلتیکو ایندپندینته و ... را در کارنامه دارد، به سبک فوتبال تهاجمی در دوران مربیگری علاقمند نشان داده است،  گابریل کالدرون در دوران بازیگری همچنین سابقه قهرمانی به همراه تیم زیر 20سال آرژانتین را داراست. کالدرون در فوتبال ملی نیز سابقه بازی در دو جام جهانی 1982 اسپانیا و همچنین 1990ایتالیا را در کارنامه خود دارد.

دوران بد سرمربی گری گابریل کالدرون 

دوران تیره کالدرون از انتخاب بحرین شروع شد و بعد از آن با حضور روی نیمکت بتیس اسپانیا، الوصل و قطر اس سی نیز به نتیجه دست نیافته است. کالدرون بعد از شکست سنگین 5 بر صفر مقابل رئال مادرید از بتیس برکنار شد. گابریل کالدرون البته زمانی که الوصل را در اختیار گرفت موفق شد آنها را از رتبه سیزدهم جدول به ششم برساند اما با انتخاب قطر اس سی به دلیل پیشنهاد مالی بالایی که داده بودند یک ناکامی دیگر به کارنامه خود اضافه کرده بود و با رکورد هفت شکست در 9 بازی ابتدایی از کار برکنار شد.

ایسوس

نظر شما چیست؟