افزایش مبلغ وام ازدواج 98
24/02/1398 - 20:45
شرایط دریافت وام ازدواج سال 98
وام ازدواج 98 به چه افرادی تعلق می‌گیرد؟ شرایط تخصیص وام ازدواج 98، مدارک مورد نياز وام ازدواج 98، روش ثبت نام وام ازدواج 98، مدت بازپرداخت و کارمزد وام ازدواج 98 و .... نکاتی است که در زمان دریافت وام ازدواج 98 مد نظر باید قرار گیرد. در ادامه مطلب به این نکات پرداخته شده



1606683296_1_0.gif

افزایش مبلغ وام ازدواج 98 

وام ازدواج 30 میلیونی به تمام زوج هایی که تاریخ عقد آنها از ابتدای فروردین 96 باشد تعلق خواهد گرفت و کسانی که پیش از این تاریخ عقد کرده اند باید برای ثبت نام وام ازدواج 15 میلیونی اقدام کنند. این تصمیم مجلس برای بودجه 98 است و با ابلاغ آن دولت موظف به پرداخت وام ازدواج 30 میلیونی در سال 98 به زوج های جوان می‌باشد.

سامانه ثبت نام وام ازدواج 98

زوج‌های جوانی که تاریخ ثبت عقدشان از فروردین ماه سال 96 است، می‌توانند از طریق سامانه وام ازدواج (سایت ثبت نام وام ازدواج ve.cbi.ir/tasreq.aspx) نسبت به ثبت نام و دریافت وام ازدواج 98 اقدام کنند.

شرایط و مدارک تخصیص وام ازدواج 98

شرايط عمومی متقاضيان وام ازدواج 98

  1. دارا بودن  تابعيت کشور جمهوری اسلامی ايران مورد اول از شرایط وام ازدواج است.
  2. به هر يک از زوجين مبلغ 300 ميليون ريال تسهيلات ازدواج تعلق می‌گيرد. 
  • تبصره 1 :  کليه شهروندان ايرانی خارج از کشور که گواهی ازدواج آنـها توسط سفارت جمهوری اسلامی ايران در خارج از کشور صادر شده ، قادر به ثبت نام بوده و گواهی ازدواج آنها که ممهور به مهر کنسولگری ايران در کشور مذکور می‌باشد به عنوان سند ازدواج تلقی می‌گردد .
  • تبصره 2 :  اقرارنامه ازدواج يا هر مدرک مشابه که در ساير اديان رسمی توسط مراکز اقليت‌های دينی در داخل کشور مورد تاييد قرار گيرد معادل عقدنامه تلقی گرديده و اين متقاضيان نيز قادر به ثبت نام خواهند بود .
  1. دارا بودن کارت ملی ( موقت يا دايم ) و کد پستی محل سکونت متقاضی . 
  2. با توجه به امکان اعطای وام ازدواج به هر ایرانی، چنانچه متقاضی وام ازدواج قبلا از وام ازدواج استفاده نکرده باشد، (علیرغم ازدواج دوم یا بیشتر) می­تواند از وام ازدواج بهره مند گردد . (توجه : به هر یک از متقاضیان صرفا یک مرتبه وام ازدواج تعلق می­گیرد)
  3. متقاضیان وام ازدواج از تاریخ وقوع عقد، به مدت 2 سال (24 ماه)، مهلت ثبت نام جهت استفاده از وام ازدواج را دارند .
  4. به استناد مفاد بند (الف) تبصره 16 قانون بودجه سال 1398 کل کشور، وام ازدواج به زوج‌هایی که تاریخ عقد آنها بعد از 01‏/01‏/1396 می‌باشد و تاکنون وام ازدواج دریافت نکرده‌اند، پرداخت می‌گردد.
  5. چنانچه متقاضیان قبل از سال 1396 ازدواج نموده و در صف سامانه ازدواج در انتظار اخذ وام ازدواج باشند، صرفاً مشمول سقف فردی 150 میلیون ریال خواهند شد.

مدارک مورد نياز وام ازدواج 98 

  1. اصل و کپی سند ازدواج .
  2. اصل و کپی کليه صفحات شناسنامه‌های زوجين .
  3. اصل و کپی شناسنامه‌های ضامنين .
  4. اصل و کپی کارت ملی ( موقت يا دايم ) زوجين .
  5. اصل و کپی کارت ملی ( موقت يا دايم ) ضامن .
  6. کد پستی ده رقمی و آدرس کامل محل سکونت زوجين .
  7. کد رهگيری ده رقمی دريافتی از سايت پس از مرحله ثبت نام .

ضامنين دریافت کنندگان وام ازدواج 98

ضامنین گیرندگان وام ازدواج 98 می‌بایست يکي از موارد ذيل را به تشخيص بانک مربوطه دارا باشند

  1. وام ازدواج 98 برای هریک از زوج‌ها در سال 1398 سیصد میلیون (300.000.000) ریال با دوره بازپرداخت پنجساله با اخذ یک ضامن معتبر و سفته است.
  2. بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی می‌توانند يارانه پرداختي به اشخاص را به عنوان تضمين در اين زمينه بپذيرند.‏

روش ثبت نام وام ازدواج 98

کليه متقاضيان وام ازدواج که واجد شرايط فوق می‌باشند ، ابتدا بايد از طريق همين سايت ثبت نـام کرده  و فرم مربوطه را تکميل نمايند که در صورت موفقيت آمیِز بودن مراحل ثبت نام ، يک کد رهگيری ده رقمی که کاملا محرمانه بوده و مربوط به متقاضی می‌باشد ، به شخص ثبت نام کننده داده می‌شود

متقاضيان موظف هستند جهت اطلاع از وضعيت ثبت نام خود و هـمچنين نام شعبه مربوطه جهت مراجعه براي اخذ وام ازدواج، به همين سايت مراجعه کرده و در صورتيکه شعبه عامل اعطاي وام ازدواج براي متقاضي تعيين شده باشد بايد با در دست داشتن مدارک مورد نياز، ظرف مدت زمانی که از طرف سايت اعلام  می‌گردد ، به شعبه مربوطه مراجعه کرده و نسبت به اتمام مراحل اخذ وام ازدواج اقدام نمايند . بديـهی است در صورت عدم مــــراجعه متقاضيان در زمـان تعيين شده ، ثبت نام آنهاکان لم يکن تلقی می‌گردد .

اقساط و نرخ سود وام ازدواج 98

  • بازپرداخت وام ازدواج 98 به مدت 60ماهه با اقساط مساوی بوده و سررسيد اولين قسط، يک ماه پس از پرداخت وام ازدواج مزبور می‌باشد .
  • نرخ سود وام ازدواج نیز 4 (چهار) درصد تعيين می‌گردد .

دستور العمل اجرايی پرداخت وام قرض الحسنه ازدواج 98 ايثارگران

     ماده 1- وام ازدواج 98 ایثارگران در دستورالعمل مذکور از محل منابع قرض الحسنه بانکهای عامل و به ميزان دو برابر تسهيلات قرض الحسنه ازدواج براي افراد عادی پرداخت مي شود.

     ماده 2- متقاضي ايثارگری می تواند در سامانه ازدواج ثبت نام نمايد که همانند ساير متقاضيان ازدواج، قبلا از وام ازدواج استفاده نکرده باشد و حداکثر از تاریخ وقوع عقد تا 2 سال (24 ماه)، نسبت به ثبت نام در سامانه ازدواج اقدام نمايد.

ایسوس

نظر شما چیست؟