از طریق اپلیکیشن رمز یکبار مصرف بانک پاسارگاد
18/02/1398 - 23:55
دریافت رمز دوم یکبار مصرف بانک پاسارگاد
بر اساس بخشنامه بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به منظور بالا رفتن امنیت شبکه بانکداری الکترونیکی از اول خرداد ماه 98 تمامی بانک‌های سراسر کشورموظف به حذف رمز دوم ثابت و جایگزین نمودن رمز دوم یکبار مصرف هستند. در ادامه مطلب نحوه دریافت رمز دوم یکبار مصرف بانک پاسارگاد توضیح داده شده است.

1606683296_1_0.gif

رمز دوم یکبار مصرف چیست؟

این روزها کلاهبرداری اینترنتی با روش‌های مختلف برداشت غیرمجاز از حساب‌های بانکی در کشور بسیار گسترده شده و بسیاری از کسانی که اطلاعات کمی از روش‌های سارقان امروزی دارند دچار ضررهای هنگفتی شده‌اند. پلیس فتا اعلام کرده که در سال ۹۷، ۲۰ تا ۲۵ هزار پرونده برداشت غیرمجاز که بخش مهمی از آنها به‌خاطر ناآگاهی مردمی بوده تشکیل شده است. در این میان، براساس آنچه پلیس فتا اعلام کرده فیشینگ عامل شکل‌گیری یک‌سوم جرایم سایبری در کشور است. به همین‌خاطر استفاده از رمز دوم یک‌بار مصرف به جای رمز ثابت در دستور کار قرار گرفته است؛ به‌طوری که پیش‌بینی می‌شود با جایگزین شده رمز دوم یک‌بار مصرف از سوی تمامی بانک‌ها می‌توان میزان قربانیان فیشینگ را به‌طور جدی کاهش داد. به‌خاطر همین مقرر شده است که از خرداد‌ماه98 رمز دوم ثابت حذف شود و رمز دوم یک‌بار مصرف فعال شود.

امکان پویاسازی رمز دوم یکبار مصرف کارت در بانک‌پاسارگاد فراهم شد

به‌منظور افزایش امنیت و صیانت از حقوق مشتریان، بانک‌پاسارگاد شرایط پویاسازی رمز دوم کارت را در نرم‌افزارهای کارت، اینترنت‌بانک و همراه‌بانک فراهم کرد.

به گزارش روابط‌عمومی بانک‌پاسارگاد، خسرو رفیعی مشاور مدیرعامل و مدیر روابط‌عمومی این بانک ضمن اعلام این خبر گفت: مشتریان گرامی می‌توانند برای کاهش مخاطرات مرتبط با رمز دوم کارت‌های بانکی، که در تراکنش‌های بدون کارت به‌کار گرفته می‌شوند، نسبت به فعال‌سازی رمز پویا برای کارت و دریافت رمز دوم یک بار مصرف اقدام کنند. وی ادامه داد: یک بار مصرف بودن و اعتبار یک دقیقه‌ای رمز دوم کارت از جمله ویژگی‌های رمز پویا است.

وی در خصوص طریقه فعال‌سازی این خدمت تصریح کرد: مشتریان گرامی قادر خواهند بود برای فعال‌سازی رمز پویا و دریافت رمز یک بار مصرف به سامانه بانکداری مجازی، قسمت «مدیریت نوع رمز کارت» در بخش «کارت‌های من» در منوی «کارت» مراجعه کنند. در نسخه‌ی جدید همراه‌بانک (موبایل‌بانک) نیز فعال‌سازی این خدمت از طریق بخش «عملیات کارت» در منوی «سایر» فراهم است.

نحوه دریافت رمز دوم یکبار مصرف از اپلیکیشن بانک پاسارگاد 

1. از طریق اپلیکیشن بانک پاسارگاد می‌توانید رمز دوم یکبار مصرف بانک پاسارگاد را دریافت کنید. از طریق لینک زیر می‌توانید اپلیکیشن بانک پاسارگاد را دانلود و نصب کنید.

دانلود اپلیکیشن بانک پاسارگاد

نحوه دریافت رمز دوم یکبار مصرف از اپلیکیشن بانک پاسارگاد

2. پس از ورود به اپلیکیشن همراه بانک پاسارگاد برای فعال سازی رمز دوم یکبار مصرف گزینه سایر را انتخاب کنید و سپس گزینه عملیات کارت را انتخاب کنید.

نحوه دریافت رمز دوم یکبار مصرف از اپلیکیشن بانک پاسارگاد

3. در این قسمت شما با گزینه‌های مربوط به کارت مواجه می شوید که از بین آنها ابتدا گزینه فعال سازی رمز یکبار مصرف کارت (رمز دوم یکبار مصرف) را انتخاب کنید.

نحوه دریافت رمز دوم یکبار مصرف از اپلیکیشن بانک پاسارگاد

4. پس از انتخاب گزینه فعال سازی رمز یکبار مصرف کارت شماره کارت شما نمایش داده می شود که با لمس و انتخاب شماره کارت  پیغامی برای شما نمایش داده می‌شود با این عنوان: آیا می‌خواهید رمز یکبار مصرف برای شماره کارت خودرا فعال نمایید که با تایید آن کلید کنار شماره کارت شما سبز رنگ می‌شود که نشان فعال شدن کارت می‌باشد. همزمان با سبز شدن دکمه فعال‌سازی کارت پیغامی نیز روی گوشی با عنوان درخواست شما با موفقیت ارسال شد و در ادامه پیغام رمز دوم یکبار مصرف برای شماره  کارت خود فعال شد نمایش داده می‌شود.

نحوه دریافت رمز دوم یکبار مصرف از اپلیکیشن بانک پاسارگاد

5. در این مرحله و پس از فعال کردن رمز دوم یکبار مصرف به منوی قبل (عملیات کارت) برگشته و اینبار گزینه دریافت رمز یکبار مصرف کارت (رمز پویا) را انتخاب کنید.

نحوه دریافت رمز دوم یکبار مصرف از اپلیکیشن بانک پاسارگاد

6. پس از انتخاب گزینه فوق پیغامی با موضوع انتخاب کارت و شماره کارت‌های تعریف شده در اپلیکیشن همراه بانک برای شما نمایش داده می‌شود که با انتخاب شماره کارت مورد نظرتان کد تایید برای شما پیامک می‌شود. پس از ثبت کد رمز دوم یکبار مصرف برای شما فعال می‌شود.

نحوه دریافت رمز دوم یکبار مصرف از اپلیکیشن بانک پاسارگاد

نکته: پیامک حاوی کد فعالسازی فقط یکبار و در اولین درخواست شما برایتان ارسال می‌شود و در مراحل بعد فقط رمز دوم یکبار مصرف برایتان نمایش داده می‌شود. 


برای آموزش نحوه دریافت رمز دوم یکبار مصرف سایر بانک‌ها اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟